Citat:
Ursprungligen postat av
topnotchG
Vad hände med "build back better" som var deras slogan under valet 2020?. Var det bara svammel som vanligt från demokraterna. Har joe biden demokraterna genomfört någon bra överhuvudtaget, kan han prata fritt utan teleprompter var han bara en bricka i spelet som vanligt med demokraterna?
Det är sant, sen pandemin tog slut har man knappt ens hört den sloganen från Biden själv, och absolut inte från Kamala. Jag tror att "Build Back Better" i grunden baserades på ett koncept som World Economic Forum, Klaus Schwaub, George Soros, Bilderberggruppen m.fl. länge försökt sälja in och driva igenom via Biden, som syftade till att minska det personliga ägandet av saker och ting för att förmå samhället till att övergå mer till en "hyrekonomi" där man hyr nästan allt men knappt äger något (och givetvis kallar man detta för "cirkulär hållbarhet" eller liknande floskler). Men man lär nog ha insett att Biden inte hade vare sig orkesmässig kapacitet eller parlamentarist mandat (Demokraterna förlorade kongressen 2022 och de var redan från början i minoritet i SCOTUS) till att genomföra denna reform.
Som allt inom politiken så försvinner inga förslag, i synnerhet inte de dåliga, så jag tänker mig att lobbygrupperna nu bider sin tid och jobbar på att ompaketera detta för att lansera som ett nytt koncept under ett nytt namn, i väntan på att en "foglig" regering träder in.