Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-12-05, 19:38
  #1
Medlem
Jag har en dröm att sitta i finkan, men jag vill inte fläcka ner mitt brottsregister för att hamn där.
Är det möjligt att hyra in sig på ett fängelse under cirkus 1-3 månaders tid?
Citera
2016-12-05, 19:43
  #2
Avstängd
Har inte Visby ett fängelse som vandrarhem? Kanske finns i andra delar av Sverige också. Närmar fängelse än så kommer du inte. Aldrig att Staten skulle ta ansvaret för att låta civilister bo med intagna.
Citera
2016-12-05, 19:47
  #3
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Ragge81
Har inte Visby ett fängelse som vandrarhem? Kanske finns i andra delar av Sverige också. Närmar fängelse än så kommer du inte. Aldrig att Staten skulle ta ansvaret för att låta civilister bo med intagna.
finns, har bott där.
dock är det ju renoverat osv, så det ända som känns som fängelse är murarna.
Citera
2016-12-05, 19:50
  #4
Medlem
kraftfoders avatar
Jag läste i GP för flera år sedan att Härlanda fängelse skulle bli vandrarhem. Hittar inga uppgifter längre om det. Men TS kan säkert googla på det.
Citera
2016-12-05, 19:54
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Jag läste i GP för flera år sedan att Härlanda fängelse skulle bli vandrarhem. Hittar inga uppgifter längre om det. Men TS kan säkert googla på det.
Vill inte bo på ett vandrarhem som varit ett fängelse en gång i tiden... Tänker mig ett riktigt fängelse, typ Kumla.
Citera
2016-12-05, 19:57
  #6
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiftabekantskap
Vill inte bo på ett vandrarhem som varit ett fängelse en gång i tiden... Tänker mig ett riktigt fängelse, typ Kumla.
Då är det kört för dig.
Citera
2016-12-05, 20:17
  #7
Medlem
cyber_zekes avatar
Du kan ju alltid satsa på att göra något hyss utomlands. Tror inte det belastar det svenska registret.

Prova med att åka till nord Korea och fotografera lite, tror iofs att det blir lite längre tid än ett par månader. Det kanske du kan slippa undan med om du åker till Thailand och förolämpar kungen... Saker som knappast skulle påverka ditt fläckfria förflutna i Sverige.
Citera
2016-12-05, 21:53
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyber_zeke
Du kan ju alltid satsa på att göra något hyss utomlands. Tror inte det belastar det svenska registret.

Prova med att åka till nord Korea och fotografera lite, tror iofs att det blir lite längre tid än ett par månader. Det kanske du kan slippa undan med om du åker till Thailand och förolämpar kungen... Saker som knappast skulle påverka ditt fläckfria förflutna i Sverige.
Vill ju helst inte hamna i något arbetsläger någonstans. Får ju börja lite lätt med ett svenskt fängelse och sen röra sig utomlands om jag skulle fastna för det.
Citera
2016-12-05, 21:54
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiftabekantskap
Jag har en dröm att sitta i finkan, men jag vill inte fläcka ner mitt brottsregister för att hamn där.
Är det möjligt att hyra in sig på ett fängelse under cirkus 1-3 månaders tid?

Jag antar att du vill vidga dina vyer eller snarare ditt trånga rövhål.
Citera
2016-12-05, 21:59
  #10
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Kanske kan du kalla dig konstnär och hävda att fängelsevistelsen är någon konst.
Citera
2016-12-14, 21:16
  #11
Medlem
Timoteuss avatar
Vad är det du vill åt i finkan? Är det att komma bort från vardagen eller är det det speciella sällskapet man får där? Att andra bestämmer ?
Frihetsberövad (och möjligen också rätt förnedrad och hunsad och kringkommenderad) kan du väl bli om du blir tvångsvårdad på psykiatrisk klinik. Då blir det ju inga prickar i något register tex framtida arbetsgivare kan kolla, men du behöver kunna spela sjuk övertygande under en längre period.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback