Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2017-01-07, 18:53
  #37
Medlem
Flowets avatar
Jag har just nu ont i axeln om jag bara lyfter armen rakt ut eller håller i ett mjölkpaket.
Hur rehabiliterar man en axel med en nerv i kläm?

Kör jag hantlar på lätta vikter vid uppvärmning så släpper det onda efter ett tag, men det gör jätte ont dom första repsten jag kör. Är jätte tacksam för tips och råd när det gäller detta!
Citera
2017-01-07, 20:54
  #38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flowet
Jag har just nu ont i axeln om jag bara lyfter armen rakt ut eller håller i ett mjölkpaket.
Hur rehabiliterar man en axel med en nerv i kläm?

Kör jag hantlar på lätta vikter vid uppvärmning så släpper det onda efter ett tag, men det gör jätte ont dom första repsten jag kör. Är jätte tacksam för tips och råd när det gäller detta!

Jag skulle säga att överansträngda muskler är mycket mer vanligt än klämda nerver i axeln. Rehab kan ibland vara rätt enkelt när man vet var felet sitter. Gå till en duktig naprapat el kiropraktor.
Citera
2017-01-07, 20:55
  #39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Persson
Jag tror faktiskt att du inte riktigt förstår vad jag pratar med tanke på dina kommentarer. Läs vad jag skriver om bröstrygg och svank igen. Svanken är mao ett måste. Sedan när handlar rätt utförande... handlar det om träning och erfarenhet att få in en tex militärpress (full ROM) RÄTT . Dvs stången rätt ovanför huvudet och inte framglr lodlinjen osv.
Vad gäller mina utbildningar så är din löjliga kommentar tämligen malplacerad, tro mig. Det är definitivt inga av mina adepter, genom åren, som skadat har sig. Eftersom både sjukgymnaster och läkare mm gått mina kurser så hade jag fått det jävligt hett om öronen om dina utlåtanden hade stämt.

Visst. Varsågod jag bjussar på det. Inbilla dig du att jag inte förstår vad du skriver. 😊
Citera
2017-01-07, 23:47
  #40
Medlem
Arne Perssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarzan70
Visst. Varsågod jag bjussar på det. Inbilla dig du att jag inte förstår vad du skriver. 😊
Och exakt är det du har problem med? Avundsjuka?
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback