Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-12-05, 00:16
  #1
Medlem
Det finns nåt som heter jämställdhet. Varför finns då feminism? Och varför blir man hatad av alla kvinnor om man förespråkar maskulinism?
Citera
2016-12-05, 00:35
  #2
Medlem
Erikons avatar
Feminister är inte ute efter jämställdhet, deras mål, dvs deras "ism" är att visa att de är överlägsna män, och män i sig är en mindre värda vilken kvinna som helst, en sorts undermänniska som inte har samma rättigheter som kvinnor, eller andra män.
Citera
2016-12-05, 00:43
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erikon
Feminister är inte ute efter jämställdhet, deras mål, dvs deras "ism" är att visa att de är överlägsna män, och män i sig är en mindre värda vilken kvinna som helst, en sorts undermänniska som inte har samma rättigheter som kvinnor, eller andra män.
Förstår din tanke.

Extremfeminister anklagar alla män för att vara idioter. Och när jag som man höjer armen för att få en syl i vädret så säger extremfeministerna suckandes "du är en vit kränkt man".

Ja, jag är en vit kränkt man.. Jag blir kränkt när jag varje dag får höra att jag är våldtäktsmän bara för att ja har en kuk.

Alla människor har rätt att bli kränkta. Men inte män tydligen. Vi ska bara ta skit av extremfeministerna och veta hut.

Så fan heller! Extremfeministerna måste inse att dom måste ändra taktik för att få män att lyssna på dom. Att smutskasta en hel grupp för något som en oerhört liten grupp gör, är väldigt idiotiskt. Sexism kallas det när man anklagar ett kön.
Citera
2016-12-05, 01:14
  #4
Medlem
Det är en del av upproret mot Gud.
Citera
2016-12-05, 01:17
  #5
Medlem
I dagsläget? För att minska barnafödandet för de vita folkslagen. Tro inget annat.
Citera
2016-12-05, 01:18
  #6
Medlem
Granngubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fullan
Det finns nåt som heter jämställdhet. Varför finns då feminism? Och varför blir man hatad av alla kvinnor om man förespråkar maskulinism?

Håller med till 100%. Ska man kalla det något "ismigt" så kalla det humanism då!
Lika lön för lika arbete, rättvisa osv är jag helt för. Men att särskilja på könen och bara gynna ett av dem är åt h-e..
Citera
2016-12-05, 01:20
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erikon
Feminister är inte ute efter jämställdhet, deras mål, dvs deras "ism" är att visa att de är överlägsna män, och män i sig är en mindre värda vilken kvinna som helst, en sorts undermänniska som inte har samma rättigheter som kvinnor, eller andra män.

Att klumpa ihop alla feminister som manshatare är vad kvinnohatare verkar göra.
Att likställa en feminist med ultrafeminister/manshatare är som att påstå att alla som röstar på SD är nazister.
Här är några exempel på olika sorters feminism: http://www.feminism.nu/feministiska-riktningar/
Citera
2016-12-05, 01:29
  #8
Medlem
ninjutsus avatar
Feminism är precis som namnet antyder en rörelse med fokus på kvinnan. Varför det finns feminism när det finns jämställdhet, det är väl som att säga "varför finns liberalism när det finns frihet?". En rörelse/ideologi är inte synonymt med sin målsättning.
Citera
2016-12-05, 01:39
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Att klumpa ihop alla feminister som manshatare är vad kvinnohatare verkar göra.
Att likställa en feminist med ultrafeminister/manshatare är som att påstå att alla som röstar på SD är nazister.
Här är några exempel på olika sorters feminism: http://www.feminism.nu/feministiska-riktningar/
Ja säger inte kvinnor. Ja säger "extremfeminister". För det är vad vissa kvinnor med extrema feministtankar är
Citera
2016-12-05, 01:42
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fullan
Ja säger inte kvinnor. Ja säger "extremfeminister". För det är vad vissa kvinnor med extrema feministtankar är
Finns uppskattningsvis lika många män som hatar kvinnor eller är extrema i sina "maskulinistiska" tankar.
Förövrigt blir det svårt att utläsa din text när du skriver ja ist för jag, eller menar du att kvinnor säger inte ja?
Citera
2016-12-05, 01:43
  #11
Medlem
Ett direkt exempel på att feminism inte betyder att alla ska ges samma möjligheter är när dom vägrar att ge mer stöd till pojkar för språkundervisning när det är tydligt bevistat att dom ligger efter kvinnnorna på detta område i tidig ålder.
Martin Ingvars (Expert på hjärnans utveckling) tog upp just detta och fick starkt motstånd från feminister.

Det hela är sprunget ur att feminism utgår från att kön enbart är en social konstruktion.
Dvs att de skillnander som finns mellan könen när det gäller tex mentala egenskaper enbart beror på yttre påverkan under uppväxten (och olika social normer som gäller).

Detta är absolut bevistat felaktigt och man vet att det klart från födsel finns klara skillnader i genomsnitt mellan män och kvinnors hjärnor och preferenser (intressen).
Se bara vad ledande forskare inom "Genusteori" anser i den här norska dokumentären:
https://www.youtube.com/watch?v=p5LRdW8xw70


Om man inte tar med det i sin "ism" så är den felaktig "From the get go" och kan få grava konsekvenser för båda könen.

Dvs dom borde istället vara mer tvärvetenskapliga och ta med alla aspekter så att en mer nyanserad bild växer fram.
Som det är nu så tycker jag feminister (de skarpt teoretiska med "enbart social konstruktion" på sing agenda) inte är ett dugg bättre än dom extremt trångsynta amerikanska superkristna som värar tro på evolutionen. Faktum är att båda vägrar tro på biologiska förklaringsmodeller som är bevisade!

Observera att jag inte säger att det är fel i att social påverkan är mycket viktig och kan förklara en hel del saker. Fast till skillnad från feminister så säger jag också att biologi visst också spelar en roll.
Att det som med allt annat när det gäller människor är en kombination av förklaringar!
Så jag är för att alla ska ha samma möjligheter utifrån sina förutsättningar. Inte att alla ska ha samma möjligheter oberoende av förutsättningar.
För till skillnad från feminister så är jag inte lika auktoritär i mitt tänkande där det bara är antingen eller som gäller. 100% miljö och inget arv för dom. En typ av tänkande som sociologer och feminister för övrigt kraftigt brukar kritisera.
Citera
2016-12-05, 01:43
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Att klumpa ihop alla feminister som manshatare är vad kvinnohatare verkar göra.
Att likställa en feminist med ultrafeminister/manshatare är som att påstå att alla som röstar på SD är nazister.
Här är några exempel på olika sorters feminism: http://www.feminism.nu/feministiska-riktningar/
På den där listan borde det extremfeminister stå med också. Det är nästan de enda man stöter på nu för tiden..

En till fråga. Varför envisas eextremfeminister med att säga "en" istället för "man"? Innebörden av "man" i en mening som till exempel lyder: Man tar först en slev och sedan rör man runt.

Innebörden här är inte riktat till könet man. Utan man betyder samma sak som det extremfeminister kallar "en"
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback