Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2016-12-09, 02:28
  #37
Medlem
8711s avatar
Den här frågan har potential att orsaka stora sprickor i det där partiet. Dels eftersom mer förnuftiga personer inser att man inte kan ta in sådana antal som skett senaste tiden, medan den andra delen bestående av galna stockholmare från innerstan, brats-småtjejer och alla möjliga motbjudande grupper vill ha den massinvandringen hela tiden och vill förinta Sverige och svenskarna här och nu.

Hela regeringen har detta enorma problem just nu och ännu värre framför sig
Citera
2017-04-04, 08:25
  #38
Medlem
Ördögs avatar
Jag bumpar tråden med anledning av SAP:s grandiosa partikongress, som hålls i arbetarstaden Göteborg stundande helg. Borde vi ha en separat tråd om denna historiska milstolpe?

http://www.socialdemokraterna.se/Var...Kongress-2017/

Veronica Palm nostalgitrippar tillbaka till sin första partikongress 1993, minns hur vältaligt hon då försvarade den stollidariska och flummanitära invandringspolitiken, och försäkrar att hon kommer att göra likadant den här gången.

Veronica Palm: Värna en solidarisk och human migrationspolitik
http://www.dagensarena.se/opinion/ve...tionspolitisk/
Citat:
I veckan som kommer åker jag till Göteborg och partikongress igen. --- Lång tid har gått sedan jag klev upp i talarstolen för första gången. Kanske är jag en annan människa än den arga SSU:are jag var då. Lite lugnare och lite klokare. Men min glöd i migrationsfrågor och min övertygelse om varje människas rätt till liv och skydd den är lika stark.
---
Den som är på flykt med fara för sitt eget liv har ingen röst i våra demokratiska församlingar. Vi måste föra dennes talan och kräva dennes rätt. Arbetet för en solidarisk och human migrationspolitisk har stött på bakslag och då är vägen framåt att tänka som det där unga kongressombudet igen: självsäker och övertygad om att en har rätt när en värnar alla människors rätt till liv, skydd och rätten att få bli en del i sitt nya land.

Som jag skrev i mitt första inlägg i denna tråd, tycker jag det är synd att det inte finns fler övertygade socialdemokratiska debattörer på FB. kanske rentav sådana som åker till Göteborg, och kunde lämna lite upplysningar därifrån ...
__________________
Senast redigerad av Ördög 2017-04-04 kl. 08:33.
Citera
2017-04-04, 17:21
  #39
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ördög
Jag bumpar tråden med anledning av SAP:s grandiosa partikongress, som hålls i arbetarstaden Göteborg stundande helg.

Ja, det blir intressant att se hur dessa invandringsfanatiker som tråden handlar om kommer bete sig. Det har lagts ett flertal motioner om att ta bort alla införda regler som skapats efter hösten 2015. Trots att dessa regler ännu inte minskat massinvandringen någonting då det även i år väntas omkring 150.000 personer då nära 100.000 anhöriginvandrare väntas komma i år och liknande siffror även kommande år. Det är vansinne att det lagts många sådana motioner och ännu mer vansinnigt att vissa UTTALAT vill ha det som hösten 2015, PERMANENT!!! Alltså att det är en önskvärd situation och ett normaltillstånd och att vi ska ha förutsättningar för att kunna ha en sådan gigantisk massinvandring över tid.

Det är farliga människor det här, som vill förinta vårt land och vårt svenska folk på bara några års sikt med den vansinnespolitiken dessa förespråkar. Ska sossarna föra den vansinnespolitiken så är man ett dött parti, mer än vad man redan är med den massinvandringspolitik man redan fört i flera decennier och fortfarande för än idag och framöver.
Citera
2017-04-04, 20:15
  #40
Medlem
LeifD2s avatar
Dom som lägger motioner om fri invandring har förståss ingen aning, eller bryr sig inte, om dom ekonoiska och sociala konsekvnserna, som redan nu är besvärande.
Dom kommande 7 åren beräknas ca 1 miljon komma till Sverige. Bara ett fåtal av dessa kommer någonsin att kunna försörja sig på eget arbete. Resten måste andra betala för. Tyvärr tror jag inte att någon i partiledningen är helt införstådd med detta, men kanske har börjat ana något. Men troligen kommer man att stå upp för dom åtgärder man vidtagit och hänvisa till ytterligare EU-harmonisering.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback