Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-17, 00:26
  #433
Medlem
Vad är det för fel att käka sötsaker ibland?
Jag tror inget påverkar om du käkar någon efterrätt på helger.
Mörk choklad är det dåligt?
Liksom käkar du onyttigt på helger och tränar, tror jag inte detta påverkar något ens hälsa, eller har jag fel?

Angående sockerfri läsk etc, detta tror jag inte alls är bra, dessa sötningsmedel känns långt ifrån naturliga. Tror det är sämre för kroppen än socker versionen.

Själv käkar jag ruskigt hälsosamt och känner mig ruskigt fräsh. Man undrar om jag kommer känna och vara såhär hela livet? vad tror du?
Har börjat käka blåbär varje morgon, 2 omega-3 kapslar, 1 multivitmin, och upplever att jag har blivit kreativare och smartare. När jag chattar och skriver så formulerar jag mig mer avancerat, en annan sak jag hade en del stavfel förr, dvs jag tänkte jag skulle skriva, men jag missade ord. Detta tror jag inte ens jag gör längre.
Citera
2017-05-17, 10:14
  #434
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zeros123
Vad är det för fel att käka sötsaker ibland?
Jag tror inget påverkar om du käkar någon efterrätt på helger.
Mörk choklad är det dåligt?
Liksom käkar du onyttigt på helger och tränar, tror jag inte detta påverkar något ens hälsa, eller har jag fel?

Angående sockerfri läsk etc, detta tror jag inte alls är bra, dessa sötningsmedel känns långt ifrån naturliga. Tror det är sämre för kroppen än socker versionen.

Själv käkar jag ruskigt hälsosamt och känner mig ruskigt fräsh. Man undrar om jag kommer känna och vara såhär hela livet? vad tror du?
Har börjat käka blåbär varje morgon, 2 omega-3 kapslar, 1 multivitmin, och upplever att jag har blivit kreativare och smartare. När jag chattar och skriver så formulerar jag mig mer avancerat, en annan sak jag hade en del stavfel förr, dvs jag tänkte jag skulle skriva, men jag missade ord. Detta tror jag inte ens jag gör längre.

Det är överkonsumtionen över en längre period som är negativt för hälsan, inte livsmedlet i sig. Angående light läsk så är det alltid ett bättre alternativ än det sockersötade. Aspartam (som det brukar vara i dom flesta light läsken) är välstuderat och anses vara säkert, och vi bryter ned det utan problem i kroppen (om man är frisk).
Citera
2017-05-20, 18:57
  #435
Medlem
Helenedals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helenedal
Kvar, (knappt). Nästa utmaning blir att undvika kexchoklad-glufsande efter säsongens första halvmara.

DE E KLIPPT!!!1 Inte nog med att jag åt kexchoklad efter loppet, jag åt en under loppet med. Naturligtvis nedsköljd med sockerkletig sportdryck. Därmed ber jag om att få tacka för mig, men prövar gärna nästa år igen.
Citera
2017-05-26, 20:13
  #436
Medlem
SnilleFixs avatar
Jag är ute ur leken....
Citera
2017-05-26, 21:42
  #437
Medlem
EliasAlucards avatar
Jag är på från och med nästa vecka; ska deffa på enbart rostade sojabönor och steviaketchup under en längre tid (plus kolsyrat mineralvatten). Vet inte om jag pallar att hålla på så året ut, men säger till om jag hoppar av. Målet är att deffa bort 25 kg till slutet av augusti i alla fall, vilket inte ska vara några konstigheter.

NoFap är dock bara trams; porr är både manligt och obligatoriskt!
Citera
2017-05-27, 08:55
  #438
Medlem
monsunens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Jag är på från och med nästa vecka; ska deffa på enbart rostade sojabönor och steviaketchup under en längre tid (plus kolsyrat mineralvatten). Vet inte om jag pallar att hålla på så året ut, men säger till om jag hoppar av. Målet är att deffa bort 25 kg till slutet av augusti i alla fall, vilket inte ska vara några konstigheter.

NoFap är dock bara trams; porr är både manligt och obligatoriskt!

Det är du inte alls. Gå och ät dina sojabönor någon annan stans! Jag och de andra krigarna i tråden har kämpat i nästan ett halvår...
Citera
2017-05-27, 09:08
  #439
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av monsunen
Det är du inte alls.
Vadå, räknar du steviaketchup som en "sötsak" eller? Det är ju osötad ketchup, smakar som vanlig ketchup utan socker (stevia är inget starkt sötningsmedel). Anledningen till att jag kör med steviaketchup på de rostade sojabönorna beror på att det är torrt som fan att äta rostade sojabönor som de är. Plus lite extra salt från steviaketchupen vilket är viktigt då man bör ha i sig cirka 6 gram salt om dagen (endast runt 4 gram salt från sojabönorna annars). Och mycket viktigt: ketchup är rik på lykopen, som motverkar cancer och konverteringen av testosteron till DHT osv. Lykopen är bra för hälsan helt enkelt.

Citat:
Ursprungligen postat av monsunen
Gå och ät dina sojabönor någon annan stans! Jag och de andra krigarna i tråden har kämpat i nästan ett halvår...
Ni "krigar" som pussies. Jag kommer dra ifrån er och deffa bort 25 kg på 2-3 månader nu under sommaren, och runt slutet av augusti när jag är klar med deffen, då hoppar jag av tråden och börjar äta skräpmat igen (i måttliga mängder i alla fall). Dessutom finns det väl ingen trådregel att man måste ha börjat från 1:a januari 2017, eller?

Hur som helst, idag blir det inte rostade sojabönor utan snarare 6 stycken Alpro sojakvarg (naturell, inte de sötade varianterna).
__________________
Senast redigerad av EliasAlucard 2017-05-27 kl. 09:15.
Citera
2017-05-29, 22:01
  #440
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Vadå, räknar du steviaketchup som en "sötsak" eller? Det är ju osötad ketchup, smakar som vanlig ketchup utan socker (stevia är inget starkt sötningsmedel). Anledningen till att jag kör med steviaketchup på de rostade sojabönorna beror på att det är torrt som fan att äta rostade sojabönor som de är. Plus lite extra salt från steviaketchupen vilket är viktigt då man bör ha i sig cirka 6 gram salt om dagen (endast runt 4 gram salt från sojabönorna annars). Och mycket viktigt: ketchup är rik på lykopen, som motverkar cancer och konverteringen av testosteron till DHT osv. Lykopen är bra för hälsan helt enkelt.

Ni "krigar" som pussies. Jag kommer dra ifrån er och deffa bort 25 kg på 2-3 månader nu under sommaren, och runt slutet av augusti när jag är klar med deffen, då hoppar jag av tråden och börjar äta skräpmat igen (i måttliga mängder i alla fall). Dessutom finns det väl ingen trådregel att man måste ha börjat från 1:a januari 2017, eller?

Hur som helst, idag blir det inte rostade sojabönor utan snarare 6 stycken Alpro sojakvarg (naturell, inte de sötade varianterna).


"Och man har fram till den 31 december kl 23:59 på sig att anmäla deltagande." - Trådstartarens första inlägg.
Citera
2017-05-30, 04:31
  #441
Medlem
Panzarphungens avatar
Månadsavstämning Maj: Fortfarande i osötat/snaskfritt utförande.

Går hur lätt som helst nu att undvika sockerslisk, kan kanske bli litet marigare nu när glass säsongen närmar sig, men ska försöka rida ut den stormen också.
Citera
2017-05-31, 19:22
  #442
Medlem
potassios avatar
Fortfarande med hur lätt som helst att inte äta socker nu ^^
Citera
2017-06-01, 20:44
  #443
Medlem
Stämmer av för Juni!
Citera
2017-07-01, 09:15
  #444
Medlem
monsunens avatar
Fortfarande med.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback