Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2016-12-05, 04:22
  #73
Medlem
Antivalents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jubla.for.kerleken
Ja och när häxor brändes på bål fanns det säkert också anledning eftersom dom gjorde det.

Är du helt jävla slut i huvudet din jävla tönt!

Märkte hela tiden i din skrift att du känner att det är rättfärdigat att mobbas och trakasseras för den mobbade förtjänar det.

Lyckost dig att du håller dig i ledet och flyter med strömmen, Lyckost dig.

IDIOT!

Var kom du ifrån? Nej, jag säger inte att TS per automatik förtjänar att få sitt hus äggat. Däremot förstår jag varför ungarna gör det mot just TS och jag förstår också att TS sätt att hantera situationen enbart kommer förvärra för honom själv. Det du inte förstår är humorn i era utspel

Hålla mig i ledet, vad yrar du om?
Citera
2016-12-06, 04:03
  #74
Medlem
Atlas.s avatar
Citat:
Skulle behöva lite idéer på hur man skulle kunna lista ut vilka dessa är, är aningen svårt då det är mörkt samt dem kör förbi. Har funderat på att sätta upp en videokamera men att filma ut på vägen är väl också olagligt, samt man skulle behöva en kamera som kan filma i mörker.

Då en uppskattning på ålder kan göras så kan samtal till lokala föreningar vara till hjälp.

Dessa ledare har ett stort kontaktnät och insyn hos berörda åldersgrupp?
Citera
2016-12-06, 04:11
  #75
Medlem
sebnies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungsving
.

Det är det. Sålänge man inte står vid kameran, dvs är fysiskt närvarande.
Kolla efter kameraövervakningslagen så får du se.

Att ägga så som de ungdomarna gör, är ofredande. Ofredande är åtalsbegränsat. TS måste altså ringa polisen och anmäla brottet.
Citera
2016-12-06, 04:37
  #76
Medlem
Pungsvings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebnie
Det är det. Sålänge man inte står vid kameran, dvs är fysiskt närvarande.
Kolla efter kameraövervakningslagen så får du se.

Att ägga så som de ungdomarna gör, är ofredande. Ofredande är åtalsbegränsat. TS måste altså ringa polisen och anmäla brottet.

Fel. Att sätta upp kamera på allmän plats och filma allmänheten kräver tillstånd. Att sätta upp kamera på din egen tomt är lagligt, och att sätta upp kamera i ditt fönster om du bor i lägenhet.
Citera
2016-12-06, 04:58
  #77
Medlem
sebnies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungsving
.
Fel igen. Det saknar betydelse var kameran är placerad, det är det kameran "ser" som har betydelse. Ser kameran någon del av allmän plats, kräver den tillstånd.
Uppenbarligen kör ungdomarna runt på allmän/enskild väg och kastar ägg, dvs ungdomarna tar sig inte in på TS tomt och kastar ägg.

Så en kamera löser inte problemet då den MÅSTE filma allmän plats i TS fall.

Bättre att polisanmäla ungdomarna för ofredande.
Citera
2022-02-24, 11:11
  #78
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antivalent
Jag tycker det är skoj för att TS angriper problemet från fel håll.

Man minns ju själv när man var ute och busade, inte fasiken bråkar man med någon som var omtyckt.
Nä, man bråkar med såna som inte vill ha med en att göra. 😒
Citera
2022-02-24, 11:45
  #79
Medlem
Det är faktiskt ingen ide att polisanmäla. De struntar i sådant. Jag har haft flera inbrott och skadegörelse, när de frågar vem jag anmäler, kan jag ju bara svara att jag inte vet vem som gjort dessa inbrott. Då kan polisen "tyvärr inte ta emot en anmälan". De " lägger ner utredningen" , som de inte ens påbörjat.

Det bästa är att ta reda på vilka det är och helst också varför. Man måste vara sin egen detektiv.
Jag har gjort så och gått in hos tjuvarna och stulit tillbaka mina grejer. Nu är det lugnt.
Citera
2022-02-24, 12:15
  #80
Medlem
sebnies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grammatica
Jag har gjort så och gått in hos tjuvarna och stulit tillbaka mina grejer

Det kallas olaga självtäkt.
Citera
2022-02-24, 12:32
  #81
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebnie
Det kallas olaga självtäkt.

Faktiskt bara självtäkt. Dock en ganska meningslös lag då den ursprungliga tjuven troligtvis inte är speciellt sugen på att anmäla att han stöldgods blivit stulet.
Citera
2022-02-24, 12:37
  #82
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av b.o.nsyrsan
Faktiskt bara självtäkt. Dock en ganska meningslös lag då den ursprungliga tjuven troligtvis inte är speciellt sugen på att anmäla att han stöldgods blivit stulet.

Precis, och tjuven förstår att man vet vem han/hon är.
Citera
2022-02-24, 12:38
  #83
Medlem
sebnies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b.o.nsyrsan
Faktiskt bara självtäkt

Man brukar säga olaga självtäkt, då det finns laga självtäkt också, där man återtar egendom på färsk gärning.
Citera
2022-02-24, 20:58
  #84
Medlem
Man måste vara sin egen Putin. 😁
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback