Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-12-03, 06:42
  #1
Medlem
Jag köpte en flaska Johnnie Walker Black Label. inget konstigt med det.
Det som skiljer flaskan från andra jag sett är att på baksidan där det skall sitta en märkning som är printad eller etsad i glaset, antar att det är batchnummer eller någon annan form av identifiering är den bortfräst på min. Vad kan anledningen vara att man fräser bort eventuell felmärkning i stället för att sätta på ett klistermärke?
Påverkar det ett eventuellt värde på flaskan?
__________________
Senast redigerad av Karon58 2016-12-03 kl. 06:50.
Citera
2016-12-03, 07:21
  #2
Moderator
Arne.Ankas avatar
Var köpte du flaskan?
Citera
2016-12-03, 08:58
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Var köpte du flaskan?
Minns inte, men troligen Tyskland, Bordershop, Nielsen, Calles, Fleggaard. Någon av de två första troligast.
Urfräsningen är snyggt och prydligt utförd ;-)
__________________
Senast redigerad av Karon58 2016-12-03 kl. 09:01.
Citera
2016-12-03, 16:18
  #4
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Karon58
Minns inte, men troligen Tyskland, Bordershop, Nielsen, Calles, Fleggaard. Någon av de två första troligast.
Urfräsningen är snyggt och prydligt utförd ;-)


Köp en ny flaska
Citera
2016-12-03, 17:09
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strongoo
Köp en ny flaska
Nej, det är inte aktuellt, jag har redan andra Black Label att ta av. Lite kul bara att ha en flaska som avviker från standard och jag lider inte brist på sprit, det finns att välja på om man säger så 😉
Jag har för övrigt en annan Black Label som jag inte heller vill öppna fast av andra orsaker.
Undrar egentligen bara vad orsaken är till att batchnummret är bortslipat och inte bara maskerat.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback