Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-12-04, 15:59
  #13
Medlem
spyder123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Tror inte det är lättare att undvika fetma i ung ålder. Att man uppfattar det lättare som barn är för att man inte äter lika mycket kalorier och fortfarande springer runt med kompisar och rör på sig. Sen när man får jobb, blir stillasittande och får pengar att köpa mat så går det lättare utför.
Cancer och kärlsjukdomar i samband med rökning är jag inte insatt i. Men jag tror att vårt leverne som unga kommer spegla sig på hälsan när vi blir gamla.
Väldigt få ungdomar som, även om de är rätt tjocka, har bukfett. Oftast lägger det sig som överhudsfett, som är betydligt mindre farligt.
Citera
2016-12-04, 16:04
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spyder123
Väldigt få ungdomar som, även om de är rätt tjocka, har bukfett. Oftast lägger det sig som överhudsfett, som är betydligt mindre farligt.

Kanske man får bukfett med tiden då pga av dåliga kostvanor. Mycket öl har jag hört ger bukfett på sikt.
Citera
2016-12-04, 16:07
  #15
Medlem
spyder123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Kanske man får bukfett med tiden då pga av dåliga kostvanor. Mycket öl har jag hört ger bukfett på sikt.
Jo, fast om man har levt frisk som en nötkärna och sedan börjar glufsa i sig en massa dåligt vid 40 års ålder så får man nog ändå en del bukfett som man inte fått om man hade gjort det vid yngre ålder. Hur fett lägger sig påverkas bl.a. av hormoner, som i stor del är styrd av i vilken ålder man befinner sig i (och naturligtvis också hur ens levnadsvanor ser ut i övrigt).

Men som sagt, det är aldrig bra att äta dåligt, och om man planerar att maxa sin hälsa och ålder så är det ju bättre att börja tidigt. Det jag simpelt menar är att det är sämre för kroppen i sen ålder. Jag lever själv enligt "försiktighetsprincipen" och äter så nyttigt jag kan.
Citera
2016-12-04, 16:50
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spyder123
Jo, fast om man har levt frisk som en nötkärna och sedan börjar glufsa i sig en massa dåligt vid 40 års ålder så får man nog ändå en del bukfett som man inte fått om man hade gjort det vid yngre ålder. Hur fett lägger sig påverkas bl.a. av hormoner, som i stor del är styrd av i vilken ålder man befinner sig i (och naturligtvis också hur ens levnadsvanor ser ut i övrigt).

Men som sagt, det är aldrig bra att äta dåligt, och om man planerar att maxa sin hälsa och ålder så är det ju bättre att börja tidigt. Det jag simpelt menar är att det är sämre för kroppen i sen ålder. Jag lever själv enligt "försiktighetsprincipen" och äter så nyttigt jag kan.

Jo, jag försöker också leva nyttigt. Eller, jag vette tusan... Bättre kan det alltid bli. Jag tror det ligger något i det du skriver.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback