Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-16, 21:23
  #913
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Jo fast på den tiden blev man ju inte lidande av att råka spränga en motor under träning eller kval, idag så kan det ju potentiellt kosta flera race framöver. Jag är emot systemet nu där motorproblem hänger med i framtida race.

Problemet är ju att de målat in sig själva i ett hörn. De kan ju inte ha ett reglemente där de säger att saker måste hålla en viss period och sedan inte hålla sig till det. En sak skulle ju kunna vara att straffa teamet med att dra av poäng i konstruktörsmästerskapet men samtidigt så hade det ju inte hjälpt emot toppteamen då de ligger så långt före att de kunnat ta nya delar och ta straffen ändå.

Svårt det där. Önskar F1 (och även övrig racing) kunde skita lite i att precis allt måste vara hybrid och liknande. Dock kommer det ju inte ske att de går tillbaka till V10r eller liknande även om vi så önskar.
2017-10-17, 04:45
  #914
Medlem
RedXs avatar
Själv tycker jag att racingen blir lidande av alltför hög tillförlitlighet. Förr fans det alltid ett spänningsmoment även om ledaren hade en lucka på 30 sekunder till tvåan. Skulle bilen hålla hela vägen? Nu ”vet” man att den kommer att göra det.
2017-10-17, 19:16
  #915
Medlem
B-Dawks avatar
Enligt tyska Motorsport Total kan det faktiskt bli så att Brendon Hartley kommer att ersätta Kvyat resten av säsongen efter Austin. Är så fallet så ter det sig allt mer troligt att Toro Rosso nästa år kör Gasly och någon som är en fd Red Bull junior likt hur Hartley var en gång i tiden.
2017-10-17, 21:51
  #916
Medlem
menfrassedås avatar
Schema presskonferens, Marcus i första.
https://www.formula1.com/en/latest/h...-schedule.html
2017-10-17, 23:39
  #917
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
Enligt tyska Motorsport Total kan det faktiskt bli så att Brendon Hartley kommer att ersätta Kvyat resten av säsongen efter Austin. Är så fallet så ter det sig allt mer troligt att Toro Rosso nästa år kör Gasly och någon som är en fd Red Bull junior likt hur Hartley var en gång i tiden.

De kan ju också göra så som de gjorde med Max Verstappen och plocka in någon lovande yngling och sätta honom direkt i Toro Rosso.
2017-10-18, 16:11
  #918
Medlem
Nerikes Allehandas Henrik Brändh "avslöjar" i en krönika att M.E i princip är klar för Sauber 2018.

http://www.na.se/motor/formel-1/bran...s-framtid-i-f1

Citat:
Lite dramaturgiskt kan man påstå att Marcus kör för sin överlevnad i F1-cirkusen i USA:s GP i helgen men som jag förstått det är det mer eller mindre redan klart:

Marcus Ericsson rattar en Sauber i F1 även 2018.

Jag undrar, med erfarenhet av att ovan nämnda krönikör i stort sett alltid har Autosport eller motsvarande upplaga av rang som källa snarare än en egen, var han har läst detta?
2017-10-18, 16:57
  #919
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Not for runners
Nerikes Allehandas Henrik Brändh "avslöjar" i en krönika att M.E i princip är klar för Sauber 2018.

http://www.na.se/motor/formel-1/bran...s-framtid-i-f1



Jag undrar, med erfarenhet av att ovan nämnda krönikör i stort sett alltid har Autosport eller motsvarande upplaga av rang som källa snarare än en egen, var han har läst detta?

Inte på Autosport i alla fall.
2017-10-18, 18:47
  #920
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
De kan ju också göra så som de gjorde med Max Verstappen och plocka in någon lovande yngling och sätta honom direkt i Toro Rosso.

Skillnaden då mot nu är att Verstappen var en Red Bull junior då han körde F3. De juniorer de har kvar ligger minst en nivå under F3 och har inte direkt imponerat. Lägg därtill att det finns inga med tillräckligt med poäng för att fixa superlicensen.

Och tittar vi på andra ynglingar så är de flesta uppsignade av andra F1-team.

Charles Leclerc - Ferrari (Kör troligen Sauber nästa år)
Lando Norris - McLaren
George Russell - Mercedes
Oliver Rowland - Renault

Det är väl de fyra hetaste ynglingarna utanför F1 i dagsläget och ingen av dem har med Red Bull att göra. De får väl i så fall återsigna typ Callum Ilott eller Sergio Sette Camara men ingen av dem håller i mina ögon F1-klass redan nu.

Toro Rosso har några alternativ enligt mig.

1. Plocka in någon av de tidigare Red Bull juniorerna (Likt Brendon Hartley)
2. Plocka in någon med koppling till Honda
3. Plocka in någon helt utomstående
4. Se om någon av de fd förarna i Toro Rosso är intresserade (Ex Buemi, Vergne)
2017-10-19, 00:06
  #921
Medlem
Vergne skulle definitivt förtjäna en chans till. Han var inte alls mycket sämre än Ricciardo.
2017-10-19, 08:59
  #922
Medlem
RedXs avatar
Både Vergne och Buemi vore bra alternativ. Dock är väl ingen av dem att betrakta som framtidsnamn längre, så det skulle ju gå lite på tvären mot stallets filosofi.
2017-10-19, 17:40
  #923
Medlem
Min brors kusins avatar
Alonso blir kvar hos McLaren

http://www.bbc.com/sport/formula1/41684310
2017-10-19, 20:34
  #924
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Både Vergne och Buemi vore bra alternativ. Dock är väl ingen av dem att betrakta som framtidsnamn längre, så det skulle ju gå lite på tvären mot stallets filosofi.

De är bra alternativ men ärligt tror jag ingen av dem är intresserade. Buemi har två bra program i WEC och Formel E. I FE har han titelchans och är Toyota kvar i WEC kommer han vara favorit där också och att få ta hem Le Mans första gången tror jag hägrar mer än att härja i mittfältet i F1.

Gällande Vergne tror jag han sagt att han siktar på prototypracing plus Formel E.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback