2016-12-02, 14:50
Medlem
vad menas med detta? jag är inte insatt i sådana grejjer.

"Jag kan lova er att 90% av samtliga här som bor i ett hus, radhus eller en bostadsrätt inte har värderat sin bostad på papper senaste 6-12 månaderna.

Känner du dig träffad så ser jag till att du får en kostnadsfri värdering.

Vad innebär det? Att du får en LÄGRE belåningsgrad gentemot vad som redan är registrerat hos banken.

Vad kan du göra då? Ja, frigöra kapital för diverse köp eller investeringar.

Få bort amorteringen, eller ett bra tillfälle att förhandla räntorna?"
Citera
2016-12-02, 18:32
Medlem
Jag gissar att du har med en desperat mäklare att göra. De allra flesta banker har idag samarbeten med olika mäklarfirmor. Skulle man vilja höja sitt bolån har bankerna i regel material för att säkerställa värderingen, om inte skickar de ut en mäklare som gör jobbet åt dom.

Har lite svårt att förstå varför en mäklare skulle göra detta jobb gratis utan antar att du endast får en muntlig värdering som du mot avgift sedan kan få skriftligt.
Citera
2016-12-02, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magban
Jag gissar att du har med en desperat mäklare att göra. De allra flesta banker har idag samarbeten med olika mäklarfirmor. Skulle man vilja höja sitt bolån har bankerna i regel material för att säkerställa värderingen, om inte skickar de ut en mäklare som gör jobbet åt dom.

Har lite svårt att förstå varför en mäklare skulle göra detta jobb gratis utan antar att du endast får en muntlig värdering som du mot avgift sedan kan få skriftligt.
vad menar du med höja bolånet? varför skulle man vilja göra det?
Citera
2016-12-02, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fassback
vad menar du med höja bolånet? varför skulle man vilja göra det?
Kapital till renovering, t.ex?
Citera
2016-12-02, 19:39
Medlem
Det är detta som är fel med dagens värld.

Detta låter som det är skickat av en nybliven mäklare som vill skapa kontakter, är värderingen skriven av en skojjare är det inte värt någonting och ger oseriöst intryck mot banken.

Visst, det är bra att av och till visa banken att ens värdering är lägre och lägre, men ALDRIG för att låna mer...

Det är just de som hela tiden lånar mer för att de kan som förstör för alla oss andra.

Citat:
Ursprungligen postat av fassback
vad menas med detta? jag är inte insatt i sådana grejjer.

"Jag kan lova er att 90% av samtliga här som bor i ett hus, radhus eller en bostadsrätt inte har värderat sin bostad på papper senaste 6-12 månaderna.

Känner du dig träffad så ser jag till att du får en kostnadsfri värdering.

Vad innebär det? Att du får en LÄGRE belåningsgrad gentemot vad som redan är registrerat hos banken.

Vad kan du göra då? Ja, frigöra kapital för diverse köp eller investeringar.

Få bort amorteringen, eller ett bra tillfälle att förhandla räntorna?"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in