Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-12-02, 21:21
  #13
Medlem
BautaCeras avatar
Med tanke på hur många vi har tagit in och hur många som reser fram och tillbaka (med politikers och polisers goda minne) och mördar förvånar det mig att andra länder inte ställer större krav på kontroll av svenska medborgare när dom passerar.

Det är kanske det som är mest oroande. När kommer det restriktioner i Europa som gör det svårare för genuina svenskar, svenska medborgare att resa fritt?

När det gäller dåd kan nog random knivskärningar (som det sker i Israel) på bussar och tåg vara mer effektivt för att skapa skräckstämning. Bomber kräver mer och en bomb i Stockholm skrämmer ingen i Lycksele. Men random knivöverfall även på småorter kan snabbt förändra stämningen i riket.
__________________
Senast redigerad av BautaCera 2016-12-02 kl. 21:26.
Citera
2016-12-02, 22:58
  #14
Medlem
Bananpyjamasens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av endumbonde
Frågan är bara om bilbomber är såpass effektiva och dödliga så att det är värt offra sitt liv?

http://library.intellectualtakeout.o...mages/Vans.gif

Jag skulle säga, ja.
En timer kan också vara ett alternativ om man inte vill ha sina oskulder.

Tänk om det var Timothy McVeigh (Oklahoma city bombing) som körde igenom Nice. Antalet dödsfall hade snabbt kunnat bli ett par tusen. Vid mer "moderata" attacker så är 50-100 döda ganska vanliga siffror, ibland över 300.
__________________
Senast redigerad av Bananpyjamasen 2016-12-02 kl. 23:16.
Citera
2016-12-02, 23:14
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HalfRunar
Svagast my ass..
Vi är bara kraftigt Pippi/Bamsefierade med "är man väldigt stark- så måste man vara väldigt snäll".

Naiva - blåögda - godtrogna - mjäkiga - konfliktsovan? Japp!
Svaga? Fan heller


Exakt.. I det militära ser man i början hur folk är tafatta och klena, sedan mejslas lite svenskt stål fram. samarbete, uthållighet och förnuft kommer man långt med.
Citera
2016-12-02, 23:15
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BautaCera
Med tanke på hur många vi har tagit in och hur många som reser fram och tillbaka (med politikers och polisers goda minne) och mördar förvånar det mig att andra länder inte ställer större krav på kontroll av svenska medborgare när dom passerar.

Det är kanske det som är mest oroande. När kommer det restriktioner i Europa som gör det svårare för genuina svenskar, svenska medborgare att resa fritt?

När det gäller dåd kan nog random knivskärningar (som det sker i Israel) på bussar och tåg vara mer effektivt för att skapa skräckstämning. Bomber kräver mer och en bomb i Stockholm skrämmer ingen i Lycksele. Men random knivöverfall även på småorter kan snabbt förändra stämningen i riket.

nja Svenskarna reagerar ju inte på någonting.. reagerar man inte på att unga tjejer blir våldtagna, då är man handikappad. Men det går att ändra på.
Citera
2016-12-03, 00:13
  #17
Medlem
Erik Östs avatar
Det har gått så långt nu , längre än jag trodde , men en rejäl bombattack är nog det enda halmstrået som kan få våra välfärdsknarkare att vakna upp ifrån sitt kulturmarxistiska rus !

Det kommer vara övervägande muslimer i landet år 2050 med nuvarande välgörenhetspolitik ,har ni tänkt på det och vad säger ni om det ?

Jag är ateist men av ren självbevarelsedrift konverterar jag gladeligen till islam bara för att få se resten av spektaklet när det brakar loss.

Sjuklövern och deras väljare , när de inser att det gick åt h-e, blir väl de förmodligen de första att konvertera med tanke på brist på konsekvenstänkande och omtanke för sina barn samt barnbarn!
J-la Äckel,säger jag då!

Tack för ordet!
Citera
2016-12-15, 05:16
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Bara skrämselpropaganda än så länge. Den som senast använde sig av en bilbomb i Europa var faktiskt Anders Breivik och det var en effektiv sådan.

Jag är mycket tveksam till om Breiviks bomb egentligen var så effektiv. Enligt hans egen utsago var den laddad med 600 kg, jag skulle tro att knappt 100 kg gick av resten blev till damm. Tittar man på bilderna så förmodar man med 600 kg bombstyrka att hela fasaden skulle rämnat på byggnaderna runt omkring, vilket inte blev fallet. Jämför tex Oklahomabomben som var också på ca 600 kg, dock av en lite bättre blandning än vad Breivik hade tillgång till. Breivik hade behövt större och fler boosterladdningar plus tex bla pentylstubin.

Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
I praktiken så kan ISIS göra det, speciellt när de har fått bra träning av CIA/Mossad.

Hm om CIA/Mossad skulle tränat dessa pajaskonstnärer så skulle de varit bra mycket effektivare, eller hur ?

Dvs om CIA/Mossad skulle varit framme och tränat IS-pajaserna så borde de ju nu ha både hembyggda hangarfartyg, hembyggda kärnvapen, hembyggda kryssningsmissiler, hembyggda jaktplan, hembyggda satelliter, you name it....

Se tex Kanal 10s dokumentärer om Afghanistans IED-bomber om hur jävla klantigt byggda de är, Visserligen sätter Alibaba-Talibanerna barnen till att bygga bomberna, för det gör ju inget om några stackars ungar stryker med i bombbyggandet, -- shit happens -- Ungar har de ju ett överflöd av där. Och duger inte ungarna till att bygga bomber pga avsprängda fingrar och sönderprängda ögon så duger de sen iallafall som sexslavar och prostituerade, mest pojkar förstås.

Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
I praktiken så kan ISIS göra det, speciellt när de har fått bra träning av....

Träning i att skrika Allah Akhbar och halshuggningar har de ju besvisligen fått, men resten då ? Att tex hålla igen på ammunitionen, träna upp krypskyttar mm, det är ju inte precis sådan militär teknik/taktik de kan, ser det ut som.

Nej det är väl för fan bra om Ryssland fortsätter att bomba på, bomba på hårt som fan med dagliga stora bombräder, desto fortare ger ju IS upp och kriget tar slut.

Att IS tagits sig till Palmyra är väl ännu bättre i och för sig har de antagligen lite vapengömmor där, men de har ju inget som helst naturligt skydd där- det är väl bara att bestryka hela om området med A10s gatlingguns så blir det kebabslamsor av allihopa ?

Citat:
Ursprungligen postat av BautaCera
Det är kanske det som är mest oroande. När kommer det restriktioner i Europa som gör det svårare för genuina svenskar, svenska medborgare att resa fritt?

Det kan ju hända närsomhelst, en helsikes massa svenska pass är ju "försvunna" och de här jävla åsnorna till svenska myndigheter gör inte mycket åt det ?

Låt oss säga att en grupp med svenska pass utför ett nytt dåd i övriga Europa, hur kommer då tongångarna att låta ? Ja, det kan bli sanktioner emot Sverige mm. Somliga flygbolag vägrar att flyga hit, eller vägra flyga svenskar överhuvudtaget mm...

Citat:
Ursprungligen postat av BautaCera
När det gäller dåd kan nog random knivskärningar (som det sker i Israel) på bussar och tåg vara mer effektivt för att skapa skräckstämning. Bomber kräver mer och en bomb i Stockholm skrämmer ingen i Lycksele. Men random knivöverfall även på småorter kan snabbt förändra stämningen i riket.

Jo det skulle antagligen skapa den stämning de önskar, med lite kryddning av det vanliga maffiabeteendet med grova rån, större kidnappningar, mm, Fast Stockholms innerstads henvänster och södertörngenuskommunistohyra lyfter väl knappt på ögonbrynen utan skickar bara fler iPads och mera Nutella till de stackars flyktingarna/islamisterna , som det är så synd om

Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
Jag är ateist men av ren självbevarelsedrift konverterar jag gladeligen till islam bara för att få se resten av spektaklet när det brakar loss.

Ja även jag har förhoppningar om att detta blir en spännande fortsättning på spektaklet, Underhållning på högsta nivå, tex några söndersprängda bussar utan tak. Tänk när flera av våra sk samhällets stöttepelare blir kulturberikade på detta sätt ? Haha, jag ser fram emot den första dagen då Wolodarski och Arnstad råkar trampa och halka i en färsk rykande zigenarkorv , tex på Södermalm ?

Varför inte inne i T-Banevagnen så att alla ser ?
__________________
Senast redigerad av DrSvenne 2016-12-15 kl. 05:22.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback