Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-12-02, 00:29
  #1
Medlem
MittNamnLevers avatar
Funderar på att gå med och undrar vad ni har för erfarenhet av denna orden.

Är det någon Fbare som är med och kanske kan berätta lite om dennes erfarenhet?
(har redan läst på hemsidan)?
Snittåldern verkar vara väldigt (väldigt?) hög i just den orden, stämmer det?
Finns det någon här som har erfarenhet av exempelvis både TRO och Frimurarna- och som skulle vilja prata lite om skillnaderna?
Håller TRO på att dö ut?

Med vänlig hälsning.
/MittNamnLever
__________________
Senast redigerad av MittNamnLever 2016-12-02 kl. 00:32.
Citera
2016-12-02, 10:45
  #2
Medlem
får intrycket av deras wiki:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Tempel_Riddare_Orden

att de skulle bli glada över lite nya rekryter så ansök vet ja!
__________________
Senast redigerad av obisvenkanobi 2016-12-02 kl. 10:48.
Citera
2016-12-02, 11:03
  #3
Medlem
CoupDeGraces avatar
Tron håller på att dö ut för att ersättas med sanning. Tempel Riddare Orden, Frimurarna och liknande skräp tror tillsammans med judarna, på El Shaddai, den fallne arkängeln, alltså Satan. Så deras "tro" lever och frodas, men är la inget någon som efterfrågar "tro" borde uppskatta.

https://www.youtube.com/watch?v=dZAQNo9bXwI
https://www.youtube.com/results?sear...tual+freemason
Citera
2016-12-02, 14:44
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MittNamnLever
Funderar på att gå med och undrar vad ni har för erfarenhet av denna orden.

Är det någon Fbare som är med och kanske kan berätta lite om dennes erfarenhet?
(har redan läst på hemsidan)?
Snittåldern verkar vara väldigt (väldigt?) hög i just den orden, stämmer det?
Finns det någon här som har erfarenhet av exempelvis både TRO och Frimurarna- och som skulle vilja prata lite om skillnaderna?
Håller TRO på att dö ut?

Med vänlig hälsning.
/MittNamnLever

Medelåldern är olika och är väldigt blandad men ja en hel del är lite äldre men det håller enligt min uppfattning på att förändras.
Svårt att säga skillnader utan att bryta mot löften men frimurarna är lite mer "hardcore".
En viss negativ trend finns men den håller på att brytas.

///Frimurare och TRO-broder
Citera
2016-12-02, 16:59
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CoupDeGrace
Tron håller på att dö ut för att ersättas med sanning. Tempel Riddare Orden, Frimurarna och liknande skräp tror tillsammans med judarna, på El Shaddai, den fallne arkängeln, alltså Satan. Så deras "tro" lever och frodas, men är la inget någon som efterfrågar "tro" borde uppskatta.

https://www.youtube.com/watch?v=dZAQNo9bXwI
https://www.youtube.com/results?sear...tual+freemason

Gillar att du i tråd om TRO postar en video om en händelse i Sweichiz där TRO inte existerar.
Prova på att ha lite mer fakta innan du kommer med anklagelser.
Citera
2016-12-06, 22:28
  #6
Medlem
MittNamnLevers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElexirRasmus
Medelåldern är olika och är väldigt blandad men ja en hel del är lite äldre men det håller enligt min uppfattning på att förändras.
Svårt att säga skillnader utan att bryta mot löften men frimurarna är lite mer "hardcore".
En viss negativ trend finns men den håller på att brytas.

///Frimurare och TRO-broder

Tack för ett bra svar!
När du skriver hardcore menar du då att frimurarna är mer seriösa i sina ritualer eller att dom är "tyngre"? (förstår såklart om du inte kan/vill svara på det.)

Vilken av de två ordnarna har du fått ut mest av när det kommer till personlig utveckling?

Citera
2016-12-06, 22:39
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MittNamnLever
Tack för ett bra svar!
När du skriver hardcore menar du då att frimurarna är mer seriösa i sina ritualer eller att dom är "tyngre"? (förstår såklart om du inte kan/vill svara på det.)

Vilken av de två ordnarna har du fått ut mest av när det kommer till personlig utveckling?


Frimurarna är tyngre på vissa sätt och har en viss annan stämning under ritualen. Båda ordenssällskapen har lite olika fokus.
Personligen uppskattar jag båda två på olika sätt och sitter som ämbetsman i båda, det enda jag kan säga är att min personliga åsikt är att man bör gå med i TRO först.
Sedan så är det viktigt att ta i beaktande nykterhetslöftet som är väldigt betonat inom TRO.
Citera
2016-12-12, 20:40
  #8
Medlem
CoupDeGraces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElexirRasmus
Gillar att du i tråd om TRO postar en video om en händelse i Sweichiz där TRO inte existerar.
Prova på att ha lite mer fakta innan du kommer med anklagelser.

Du svarade ju inte på något, istället för att bara avfärda per automatik så förklara istället varför högrankade frimurare håller på med dessa satanistiska ritualer. Faktan ligger i videorna, varför håller dina meningsfränder på så där?

Du är säkert någon lurad småföretagare som inte alls fattat vad det är ni håller på med. Ni är satanister och en cancer på denna jord, men ert straff kommer.
Citera
2016-12-12, 20:58
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CoupDeGrace
Du svarade ju inte på något, istället för att bara avfärda per automatik så förklara istället varför högrankade frimurare håller på med dessa satanistiska ritualer. Faktan ligger i videorna, varför håller dina meningsfränder på så där?

Du är säkert någon lurad småföretagare som inte alls fattat vad det är ni håller på med. Ni är satanister och en cancer på denna jord, men ert straff kommer.


Småföretagare? Det företag jag arbetar på är totalt sätt en av Sveriges största arbetsgivare och jag har fått nada hjälp med min karriär av de medlemskap jag har.

Men åter till trådens ämne.

TRO har inget med frimureri att göra och det är vanligare med medlemskap i enbart TRO än dubbelmedlemskap som jag har. TROs historia ligger i nykterhetsrörelsen i USA under senare halvan av 1800-talet. Det är mycket mer av en folkrörelse än frimureriet och existerar som tidigare påpekat enbart i norden.
Utan att säga för mycket så hade ev. satanism läckt ut rejält vid det här laget med tanke på omsättningen av folk och hur beslut fattas.

Vad gäller dina anklagelser i övrigt mot frimureri så är det samma saker som ältas om och om igen utan att tillföra några som helst vettiga bevis utan bara indicier.
__________________
Senast redigerad av ElexirRasmus 2016-12-12 kl. 21:02.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback