Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-12-04, 13:05
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Tror du att folk i arabländer och afrika skulle bry sig om vad just Sverige har gjort, eller tror du det är sannolikt att de skulle "bunta ihop" västerlänningar precis som vi ofta buntar ihop araber eller afrikaner?

Dessutom skrev jag ju att jag inte alls tror det handlar om hämnd utan om människor som flyr ett sämre eller farligare liv, men inte blir jag förvånad om afrikaner och araber är lite "allmänt förbannade" på västerlänningar..

Ja faktiskt. Sverige har haft ett väldigt bra rykte i dessa länder. Därför har en hel del av dem flytt till just Sverige.
2016-12-04, 14:47
  #14
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 666ten
Ja faktiskt. Sverige har haft ett väldigt bra rykte i dessa länder. Därför har en hel del av dem flytt till just Sverige.

Jag pratar inte om Sverige - jag pratar om svenskar, vi som bor här - och ifall den vita svensk-västerländska ursprungsbefolkningen buntas ihop med andra västerlänningar av afrikaner och araber ur ett historiskt perspektiv.
Men om du är av åsikten att de exempelvis avskyr amerikaner, fransmän, spanjorer, portugiser, engelsmän och andra historiks ockuperande stormakter men ser oss svenskar som något särskilt föredöme så får du väl tro det - själv lutar jag mer åt att många flyktingar tagit sig till sverige eftersom vi varit väldigt välkomnande mot flyktingar och de har trott sig se en framtid här.
Fast visst vore det underbart om det är som du säger - då borde vi vara hyfsat skyddade från framtida terrorism..
2016-12-04, 15:06
  #15
Moderator
Lite väl mycket allmänt missnöje och lite väl lite konspiration i trådstarten.
De flesta frågor som ställs spretar åt alla möjliga håll och de diskuteras redan i egna trådar. Detta är inte rätt forum för invandringsfrågor eller invandringspolitik.

Tråd låst.

/Moderator
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback