Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-12-01, 21:38
  #1
Medlem
Hej,

Någon gång per år får jag ett oklart "utslag" som jag inte kan riktigt identifiera. Sätter sig aldrig på penis men oftast precis vid området kring roten. Detta dök upp för ett par år sedan.

Har läst på om symtomen gällande herpes och kondylom men tycker det är mycket svårt att veta vad som är vad i mitt fall (rätt oklart generellt också visserligen).

Är en 3x3 mm ljusröd/lila aktig upphöjdnad, känns tydligt när man för fingret över den. Liknar en blåsa. Aldrig kommit i "klasar" utan alltid en ensam. Brukar försvinna av sig själv efter 2-3 veckor (eller mer). Klämde igår för att se om den innehåll något och en liten mängd vätska kom ut. Känner inga obehag utan den bara sitter där. När jag läser på 1177 så tycker jag det känns mest likt kondylom men kondylom verkar sätta sig främst på penis skaft/kring ollon?

Befinner mig ganska långt ifrån en vårdcentral så krävs lite planering för kunna att kunna åka och diagnosticera min lilla blämma och undrar då helt enkelt vad experterna här tror? Hade av någon anledning känts bättre att ha åkt på kondylom än könsherpes av någon anledning...

Tack!
Citera
2016-12-01, 21:48
  #2
Medlem
kraftfoders avatar
Har du tänkt på att gå till doktorn? -Gör det, är du snäll.
Citera
2016-12-01, 22:34
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Har du tänkt på att gå till doktorn? -Gör det, är du snäll.

Och vad ska då den duktiga doktorn göra för att få bort dessa virus? Blåsa lite och säga att allt kommer bli bra? Mina viruskompisar är här för att stanna.
Men som jag skrev så har jag en bra bit till en vårdcentral, plus att det inte ses som akut - lär ta tid för att få tid, resulterar i att det måste tajmas rätt bra för att jag ska vara där och ha med mig min lilla böld.

Mitt inlägg var mer riktat åt att någon med mer kunnande kanske skulle kunna stilla min nyfikenhet och ge en kvalificerad gissning. Nåja.
Citera
2016-12-01, 22:46
  #4
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inte-Najs
Och vad ska då den duktiga doktorn göra för att få bort dessa virus? Blåsa lite och säga att allt kommer bli bra? Mina viruskompisar är här för att stanna.
Men som jag skrev så har jag en bra bit till en vårdcentral, plus att det inte ses som akut - lär ta tid för att få tid, resulterar i att det måste tajmas rätt bra för att jag ska vara där och ha med mig min lilla böld.

Mitt inlägg var mer riktat åt att någon med mer kunnande kanske skulle kunna stilla min nyfikenhet och ge en kvalificerad gissning. Nåja.

Det är nog mer gynnsamt för din hälsa att uppsöka en vårdcentral än att ställa frågan på ett forum där random person/troll svarar på den. Nåja, du har fått ett ordentligt svar nu från mg. Uppsök vårdcentral!
__________________
Senast redigerad av kraftfoder 2016-12-01 kl. 22:48.
Citera
2016-12-02, 01:26
  #5
Medlem
Låter som någon vanlig infekterad körtel. Smittar inte.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback