Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-15, 19:22
  #25
Medlem
TaxMonkeys avatar
Mycket sevärd serie. Synnerligen bra skådespelarinsatser rakt igenom.

Gillade särskilt hur det enormt destruktiva förhållandet mellan Skarsgårds och Kidmans karaktärer skildrades. Ofta när hustrumisshandel ska framställas, är det bara ren skräck som gör att frun inte flyr. Här visades en betydligt mer komplex känslomässig situation, där denna skräck blandades med genuin kärlek, vilket jag tror är väldigt vanligt förekommande i verkligheten.
Citera
2017-06-01, 22:39
  #26
Medlem
canadianresourcess avatar
Jo bra serie överlag. Foto, musik, klippning osv i världsklass som sig bör när det gäller HBO-produktioner. Däremot håller jag med om att serien kunde skalats ner. Fem avsnitt hade nog funkat bättre.

Tycker dock att det var lite uppenbart att
Citera
2018-04-05, 21:07
  #27
Medlem
DragonOnWall8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kanelkaka
Älskade den. Musiken, personporträtten, kamerarbetet. Fy fan vad kusligt och samtidigt fancy och stämningsskapande.

Jag tror på en säsong 2. Mest för att det vore underbart.

Din underbara önskning har blivit verklighet!
Säsong 2 under pågående filmning, denna gång är även Meryl Streep med.
Alltså så spelar hon mamma till bortgångne Skarsgård, och jag hoppas hon är en elaking.

Citat:
With filming underway on Big Little Lies‘ second season, star Nicole Kidman shared on social media Thursday the first image of the three-time Oscar champ on the series’ set. As previously reported, Streep is joining the cast as Mary Louise Wright, the mother of Alexander Skarsgard’s deceased character Perry (and the mother-in-law of Kidman’s widow Celeste).
http://tvline.com/2018/04/05/big-lit...2-first-photo/
Citera
2018-04-07, 01:16
  #28
Medlem
kanelkakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DragonOnWall8
Din underbara önskning har blivit verklighet!
Säsong 2 under pågående filmning, denna gång är även Meryl Streep med.
Alltså så spelar hon mamma till bortgångne Skarsgård, och jag hoppas hon är en elaking.


http://tvline.com/2018/04/05/big-lit...2-first-photo/

Haha, jaaa! Ser så sjukt mkt fram emot det... *ivrig å dan*

Surt att Alexander Skarsgårds karaktär är gone...men Meryl...MERYYYYL.

OMG.
Citera
2019-04-08, 19:49
  #29
Medlem
chessjamts avatar
Riktigt bra serie! Välskrivna karaktärer fenomenalt spelat av stjärnskådisar. Som tidigare nämnts i tråden så är förhållandet mellan Kidman och Skarsgård extremt välgjort. Stundtals genuint älskvärt samtidigt som man ryser över hur obehagligt det är när det spårar ut.

Älskar hur föräldrarna är experter på hur de ska "förstöra" för de andra föräldrarna där barnen tyvärr används som medel och ammunition i krigsföringen. Som det där att dubbelboka Disney on Ice samtidigt som ett annat barn i klassen har födelsedagskalas bara för att splittra på gästdeltagandet.

Ser fram emot en andra säsong då denna var så pass klockren i världen/miljön den gestaltade.
Citera
2019-05-10, 20:10
  #30
Medlem
santacls avatar
https://www.youtube.com/watch?v=eCWevZV945M

Big Little Lies: Season 2 | Official Trailer | HBO

Secrets always surface. Big Little Lies returns June 9 on HBO.
Citera
2019-05-10, 23:42
  #31
Medlem
Korders avatar
Kanske visar sig att jag har helt fel, men spontant känns ju en andra säsong på denna serie som mjölkning och inget annat. Storyn var ju packad och klar efter första säsongen.

Samma scenario som 13 Reasons Why - en annan serie där man helt omotiverat (ännu mer så, törs jag påstå) slog till med en andra säsong enbart för att den första var populär.
Citera
2019-05-11, 04:09
  #32
Medlem
Matsu-sans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Kanske visar sig att jag har helt fel, men spontant känns ju en andra säsong på denna serie som mjölkning och inget annat. Storyn var ju packad och klar efter första säsongen.

Samma scenario som 13 Reasons Why - en annan serie där man helt omotiverat (ännu mer så, törs jag påstå) slog till med en andra säsong enbart för att den första var populär.

Helt klart så och första säsongen var dessutom ordentligt överskattad. Det är nog mest för att det är en kvinnoserie som den blir förnyad då det är inne.
Citera
2019-05-22, 22:55
  #33
Medlem
Neofytens avatar
Enligt Imdb har inte Jean-Marc Vallée regisserat säsong 2, trist, för jag tyckte han gjorde ett utmärkt jobb. Det är en mycket kompetent herre, jag älskade också vad han gjorde med Sharp Objects. Men det kan ju givetvis bli bra ändå!

För övrigt: FB-dasen på Skarsgård gick inte av för hackor!
Citera
2019-06-10, 17:11
  #34
Medlem
DragonOnWall8s avatar
Jaha, nu har det kört igång i alla fall.
Jag tror att tricket här är att ha 0 förväntningar, att det är hype om Meryl Streeps medverkade ger jag inte mycket för.
Min favvo här är såklart Reese + hennes drama-fam och vill gärna se mer utav.
Citera
2019-06-10, 18:23
  #35
Medlem
DragonOnWall8s avatar
Ok,
Fu__ing great start!
Liksom nytt, och det gör ingenting.
Super hookad, följer 4 sure.
Bra musik också.
Citera
2019-06-10, 19:26
  #36
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neofyten
Enligt Imdb har inte Jean-Marc Vallée regisserat säsong 2, trist, för jag tyckte han gjorde ett utmärkt jobb. Det är en mycket kompetent herre, jag älskade också vad han gjorde med Sharp Objects. Men det kan ju givetvis bli bra ändå!

För övrigt: FB-dasen på Skarsgård gick inte av för hackor!

Andrea Arnold är ingen dålig ersättare.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback