Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-31, 17:03
  #4525
Medlem
Jag är med nu.
Kommer att avstå hela kvarvarande 2017.
;-)
Citera
2017-12-31, 23:38
  #4526
Medlem
keyboardwarri0rs avatar
Kan någon som lyckats hålla sig från runk i den här tråden berätta för mig om det resulterat i något positivt. Har ni fått en extra halvtimme om dagen under ett år som ni gjort något annat konstruktivt med? Det blir ju en hel del om man tänker efter...

Har det varit värt det?
Citera
2017-12-31, 23:46
  #4527
Medlem
Är med.
Citera
2018-01-01, 00:47
  #4528
Medlem
365 dagar utan onani, simpel as that.
Citera
2018-01-01, 15:36
  #4529
Medlem
Så där ja, då har man klarat ett helt år utan att runka. Här följer en liten rapport om hur det gått:

Varför gjorde jag det?
- Jag började med nofap innan 2017, minns inte riktigt när eller exakt varför jag började. Det kan ha varit andliga skäl eller för att bli mer attraktiv, antagligen en kombination av de två.

Hur har det gått?
Jag var med något år tidigare också men då failade jag efter några månader. Jag minns att när jag var nybliven aspirerande runkmunk så tyckte jag att det stundtals var olidligt svårt att hålla sig. Det var svårt ganska länge, men det här året har det gått väldigt lätt faktiskt. Det är nästan som att jag har glömt bort det hela, inte gjort nån stor grej av det. Jag antar att det har hjälpt att jag varit upptagen med jobb och så.

Har jag upplevt några effekter?
Nja det kan jag väl inte säga. Som sagt, nofap är inte nytt för mig, jag har varit mer eller mindre runkfri i åtminstone ytterligare ett år. Eventuell påverkan på psyket har i så fall blivit det nya normala. I början av min runkmunkskarriär kunde jag dock känna av en livligare sexuell energi ibland.
Citera
2018-01-01, 22:32
  #4530
Medlem
Grymt jobbat ni få som klarat det!
Citera
2018-01-02, 00:32
  #4531
Medlem
Vinnare av 2017 års utmaning och medans andra har fallerat en efter en annan så har 3 deltagare stått kvar, gratulerar matadormix, Mingler och jag själv xxKurre. Nu är 2018 här och även årets utmaning, dock utan mig som vare sig deltagare eller som listansvarig. Tack alla ni som deltagit och lycka till med allt ni tar er an.

xxKurre, signing out!
Citera
2018-01-02, 17:32
  #4532
Medlem
Som en av tre runkmunkar från 2017 års version ska jag återge mina upplevelser från året som gått.

Jag har ingen speciell anledning till att vara Runkmunk, egentligen. Vi har haft det som en kul grej, jag och ett par kompisar, att se hur länge man kan hålla. 9/10 gånger har vi åkt ut innan april startar och ingen har brytt sig riktigt. Jag personligen har inte haft något problem med hur ofta jag onanerar, det har skett ett par gånger i veckan när jag haft lust, men inget extremt. Inför i år bestämde jag mig bara för att inte runka, och så var det inte mer med det.

Rätt tidigt insåg jag att det här kommer inte vara något problem att hålla året ut. Övervägde ett kort tag att skita i det, men jag hade ju bestämt mig så det vara bara at fortsätta. Under resans gång så har det varit oerhört få problem. Ett par gånger har avbrutna samlag efter en tid utan utlösning lett till smärta i pungen som fått mig att överväga att lätta på trycket, men i övrigt har det inte varit något problem alls.

Har det gett mig något då, att vara runkfri ett år? Nej, skulle jag säga. Jag har inte upplevt någon skillnad alls. Förmodligen har jag haft en rätt sund nivå innan så att jag skulle uppleva någon förändring förväntade jag mig inte heller.

Tack till xxKurre som styrt lista under året samt grattis till Mingler och xxKurre för att ni nu kan titulera er Runkmunk 2017.
Citera
2018-01-02, 20:37
  #4533
Medlem
motionsides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matadormix
Som en av tre runkmunkar från 2017 års version ska jag återge mina upplevelser från året som gått.

Jag har ingen speciell anledning till att vara Runkmunk, egentligen. Vi har haft det som en kul grej, jag och ett par kompisar, att se hur länge man kan hålla. 9/10 gånger har vi åkt ut innan april startar och ingen har brytt sig riktigt. Jag personligen har inte haft något problem med hur ofta jag onanerar, det har skett ett par gånger i veckan när jag haft lust, men inget extremt. Inför i år bestämde jag mig bara för att inte runka, och så var det inte mer med det.

Rätt tidigt insåg jag att det här kommer inte vara något problem att hålla året ut. Övervägde ett kort tag att skita i det, men jag hade ju bestämt mig så det vara bara at fortsätta. Under resans gång så har det varit oerhört få problem. Ett par gånger har avbrutna samlag efter en tid utan utlösning lett till smärta i pungen som fått mig att överväga att lätta på trycket, men i övrigt har det inte varit något problem alls.

Har det gett mig något då, att vara runkfri ett år? Nej, skulle jag säga. Jag har inte upplevt någon skillnad alls. Förmodligen har jag haft en rätt sund nivå innan så att jag skulle uppleva någon förändring förväntade jag mig inte heller.

Tack till xxKurre som styrt lista under året samt grattis till Mingler och xxKurre för att ni nu kan titulera er Runkmunk 2017.

Grymt! kollade du något på porr under denna tiden? Skönt att du, trots att du inte upplever ändringar, från början inte hade några problem som vart orsakade av onani och porr. Visar att många gör Nofap av olika anledningar. Men ändå stor eloge till dig som lyckats att hålla dig i 365 dagar!
Citera
2018-01-02, 21:24
  #4534
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av motionside
Grymt! kollade du något på porr under denna tiden? Skönt att du, trots att du inte upplever ändringar, från början inte hade några problem som vart orsakade av onani och porr. Visar att många gör Nofap av olika anledningar. Men ändå stor eloge till dig som lyckats att hålla dig i 365 dagar!
I princip inte. I december kom jag in på sexforumet och utforskade det ett par gånger, men inte mer än så.
Citera
2018-01-12, 16:12
  #4535
Medlem
Hej

Jag har börjat med NoFap sendan 5:e Januari 2018. Mycket på grund av min ED. Finns det någon i gruppen som botade sin ED här? Hur lång tid tog det? Hur har ni det idag?
__________________
Senast redigerad av Detsnoar 2018-01-12 kl. 16:40.
Citera
2018-01-12, 16:14
  #4536
Medlem
.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback