Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-16, 08:44
  #1849
Medlem
snivlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mystikernsmystik
Dag 27.

Dag har blivit natt, och natt har blivit dag. Vilket datum är det? hur kallt är det ute, vinklar persiännerna och tar en glims, uschhh stänger fort igen.

Huvudvärk, hunger, trötthet, begär, mer begär, njutningar kåthet...

Sitter och funderar på och det ens är värt det vid dethär laget. Jag mår liksom sådär, fast jag vet att inte NoFap kommer lösa alla mina livsproblem men iaf.... fuuuuuuuuuuuck

låter inte kul alls...du måste vart djupare än mig i träsket...håll ut, tänk på målet och att det värsta kommer släppa, det blir bättre... det här är ju min andra vända, relapsa en gång...och nu senast runt dag 20-25 mådde jag inte nå vidare alls....kämpa, gör vad somhelst men inte porr o inte snabelryckande
Citera
2017-01-16, 08:53
  #1850
Medlem
snivlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emmagbg
Haha det låter ju som att du försöker sluta med droger
Jag var avhållsam i nästan 4 år (med sex enbart då)

ska inte du ta och börja skriva här och va med, vi behöver höra vad som sker för er kvinnor .... mer testfakta behöves....tror bara vi 2 exemplar av din "sort" här
Citera
2017-01-16, 09:05
  #1851
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matadormix
Finns det någon sammanställning på vilka som stämt av?
Nej, det kommer. Man får stämma av hela månaden. Man har fram tills 31 januari kl. 23.59 på sig.

Citat:
Ursprungligen postat av Kaffenarkomanen
Dag 20ish någonting. Håller inte riktigt koll. Förutom sömnproblem jag drogs med så har det varit löjligt enkelt. Nofap är inget man tänker på om dagarna och det hela känns ointressant. Utan det är lite som när man till slut slutade röka det vill säga att man helt enkelt bestämt sig och det finns inte på kartan längre. Man får ett lugn av det och det blir väldigt enkelt eftersom man inte ifrågasätter sig själv eller försöker hitta ursäkter utan det bara är så.
Så sömnen har blivit bättre? Skönt. Lät lite väl brutalt där ett tag. Jag vet själv hur knullad jag blir av att sova dåligt.

En nyfiken fråga: vad gör du i Japan? Låter extremt häftigt att bo där. Berätta gärna något kul från Kyoto om du har lust!
__________________
Senast redigerad av Axis.bold.as.love 2017-01-16 kl. 09:08.
Citera
2017-01-16, 09:35
  #1852
Medlem
Nu har jag hållt på å edgat i en halvtimme. Är man ute ur leken?
Nu blir det kalldusch.
Citera
2017-01-16, 09:46
  #1853
Medlem
Kaffenarkomanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Nej, det kommer. Man får stämma av hela månaden. Man har fram tills 31 januari kl. 23.59 på sig.


Så sömnen har blivit bättre? Skönt. Lät lite väl brutalt där ett tag. Jag vet själv hur knullad jag blir av att sova dåligt.

En nyfiken fråga: vad gör du i Japan? Låter extremt häftigt att bo där. Berätta gärna något kul från Kyoto om du har lust!
Ja det small till och så funkade det en dag. Det var riktigt skönt. Jag är gift med en Japanska och när vi skaffade barn så valde vi att flytta hit pga skola vård och allt sådant. En rolig sak som jag älskar är att i barnens skola finns ingen städpersonal utan ungarna får städa själva. Japanerna kör hårt på att barnen ska bli ansvarsfulla och kunna ta hand om sig själva. Inget daltande där inte.
__________________
Senast redigerad av Kaffenarkomanen 2017-01-16 kl. 09:57.
Citera
2017-01-16, 10:17
  #1854
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lisilas
Nu har jag hållt på å edgat i en halvtimme. Är man ute ur leken?
Nu blir det kalldusch.
Uppdatering: En kalldusch senare och man är "normal" igen.
Otroligt intressant att en kalldusch ger samma slutresultat som att man onanerat. Kåtheten försvinner och man känner sig otroligt vis. Inga jobbiga tankar längre. Kanske en kalldusch ger ut samma slags dopaminer som att onanera?

Eftersom man gör detta för att få ett bättre liv och lära sig saker var dag. Finns det nu en lärdom av detta. När man börjar röra penisen så ska man direkt ta en kalldusch. Annars blir det lätt att man börjar edga. Om det fortsätter tillräckligt länge så kommer man tillslut. En kalldusch får slut på alla tankar på en och samma gång. Dessutom blir man ren och det är väl onödigt att ens "edga" igen och bli kladdig.
Citera
2017-01-16, 10:34
  #1855
Medlem
Dille24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lisilas
Nu har jag hållt på å edgat i en halvtimme. Är man ute ur leken?
Nu blir det kalldusch.

Vad är edga?

Själv var jag sjukt nära att åka ut inatt. Vaknade typ kl. 3 och smekte min fru lite som plötsligt var ovanligt villig. Vi kom ganska långt när en unge vaknar och vi måste avbryta. När han somnat är hon inte sugen längre men vi får väl avsluta tycker jag. Men det hinner vi inte förrän ungen vaknar igen och dessutom väcker storasyster.. sen var det helt kört ... så det var bara att lägga band på sig och leva med blueballs hela dagen.
Citera
2017-01-16, 10:37
  #1856
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dille24
Vad är edga?

Själv var jag sjukt nära att åka ut inatt. Vaknade typ kl. 3 och smekte min fru lite som plötsligt var ovanligt villig. Vi kom ganska långt när en unge vaknar och vi måste avbryta. När han somnat är hon inte sugen längre men vi får väl avsluta tycker jag. Men det hinner vi inte förrän ungen vaknar igen och dessutom väcker storasyster.. sen var det helt kört ... så det var bara att lägga band på sig och leva med blueballs hela dagen.
Kanske finns något bättre term för detta. Men att onanera eller stimulera sig nära till orgasm.
Citera
2017-01-16, 11:10
  #1857
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kleop
Är ute. Jag orkar inte med detta längre. Ja, porr är dåligt och onani ska inte missbrukas men blue balls och sexuell frustration är inte heller bra. Jag känner att jag mår som bäst efter en vecka och många gånger mår jag bättre efter att ha runkat, om jag runkar vid rätt tillfälle. Själva onanin påverkar testosteronet mer än dopaminreceptorerna och de två fungerar olika. Dopaminreceptorerna ska man ju använda så lite som möjligt (typ, det är inte bra att överbelasta dem är vad jag säger) för att få mer användning av dem när de spelar roll. Testosteronet är dock en annan femma. Det fortsätter inte växa och växa som ens överskott av dopamin gör, utan når sin maxpunkt efter ungefär en vecka. Det är olika för alla så man måste lära sig att känna efter när det är dags att tömma. Kroppen hjälper en genom att sända signaler till hjärnan som får den att göra saker med målet att tömma. Man blir kåt vilket motiverar en att försöka få ligg eller dra ett runk. Man tänker på kvinnor vilket ger en våta drömmar. Våta drömmar är inget problem inom NoFap och på samma sätt borde inte onani heller ses som ett problem, men ni gör er grej och om det funkar vill jag inte stoppa er.
Har en fråga rörande det fetade bara: Om nu testosteronnivåerna är maxade efter en veckas avhållsamhet, sjunker de inte igen då efter att man ejakulerat? Varför sänka nivån när den är återställd?
Citat:
Ursprungligen postat av Kleop
Jag tycker att ni som faktiskt går all in med NoFap borde läsa på mer om semen retention, tantrasex, sexual transmutation och sådana saker. Det finns mycket om avhållsamhet inom taoismen man kan läsa om som går in på djupet med vad man faktiskt ska göra med överskottsenergin så att man inte kokar över efter typ en månad. Får man inte ligg eller våta drömmar kan det bli svårt att kontrollera energin vet jag av egen erfarenhet och till slut slutar den vara aktiv i huvudet och går ner till kåthet igen. Man har mao. kört på snabbaste växeln och fått slut på bensin fort istället för att köra på lägre varv och behövt tanka mindre.
Jag läste på lite ytligt om semen retention för ett tags sedan men tog och läste lite nu igen. Har jag fattat det rätt att det handlar om att nå sexuell upphetsning utan att ejakulera?

Jag har aldrig satt mig ini taoismen även fast jag är intresserad av sådana saker, berätta gärna lte vad taoismen har att lära om du har lust.

Jag har personligen ej praktiserad någon speciell metod vad gäller att kanalisera den nyvunna energin. Jag tänker som så att den automatiskt ger mig eld i röven till att skapa nya saker i livet. Fast jag har inte studerat ämnet.

Citat:
Ursprungligen postat av Kleop
För mig råder det ingen tvivel om att NoFap i grund och botten är positivt, men det utövas med för lite visdom. Visst, faktumen finns men vi saknar erfarenhet. Det är därför väldigt viktigt att vi har sådana här trådar där vi diskuterar NoFap och kommer fram till vad som funkar bäst för oss själva och inte stirrar oss blinda på saker som hur många dagar man har varit avhållsam, och att man måste "starta om" om man får orgasm en gång. Jag tror att det viktigaste är att folk förstår hur det fungerar så att de kan göra mer personligt anpassade val utifrån sig själva. Att jaga mål som 90 dagar och andra påhittade saker hamnar ofta i centrum och distraherar folk från den huvudsakliga frågan: Jag ska må bättre, det här är anledningarna till varför du mår som du mår och såhär kan du påverka dem. Att man inte har avstått från runk x antal dagar är i sig ofta inte anledningen till ens goda humör.
Med det sagt vill jag tacka alla som har varit med och hjälp till i den här resan, för alla sjukt intressanta länkar ni har delat (har flera bokmärken att läsa), för all motivation och alla fina ord. Detta har onekligen varit en av de viktigaste upplevelserna i mitt liv och det har medfört enormt mycket lärdom om saker jag inte hade en aning om tidigare, men jag har testat det här i ett lite mer än ett år nu och jag känner att det är dags att lägga det på hyllan.
Tack för mig!
Alltså, jag är helt öppen för nofap 2.0. För mig är detta minst lika mycket andligt som fysiskt, mer andligt förmodligen.

Att räkna dagar har jag helt lagt på hyllan och jag uppmuntrar även andra att göra det. Vill man göra det så är det dock så klart helt okej, jag gjorde det förut men har slutat då jag inte kände att det var till nytta för mig längre. Det var smärtsamt att inse att jag haft ett endimensionellt fokus som jag trott var det enda möjliga men sen när jag lagt det bakom mig gick det mycket bättre.

Det handlar ju om att förändra sitt liv. Det kanske dock är bra i början att räkna dagar ty då är det helt och hållet en fysisk resa (för mig var det åtminstone så). I början handlade detta endast om att motstå en rent köttslig kåthet. Det var 100% kroppsligt, men hela den fasen släppte efter X månaders praktiserande. När man fått nya vyer tror jag man förhoppningsvis slutar räkna automatiskt. Man blir ju klarare i skallen, får nya idéer och börjar titta sig omkring.

...sen, en grej till: häng gärna kvar även om du tänkt dra en runk då och då. Detta är ju ingen sekt utan det skulle vara sjukt intressant att höra din resa med semen retention och hela den "spirituella" biten kring att kanalisera sin sexuella energi.

En av mina lärare, Teal Swan, har skrivit följande:
Citat:
During orgasm, the awareness of the identity or ego is dissolved so you can touch your infinite nature. This is why sex and orgasm has been used as a tool in spirituality to reach higher states of consciousness. Simply put, if only for a few minutes, the Ego ceases to exist. This leaves the door wide open to your heart. This means, you can use an orgasm to bypass the conscious mind and to replace painful beliefs.

Personligen är jag dock inte insatt i dessa frågor, skulle jag onanera eller ha sex nu så skulle det för mig vara helt icke-spirituellt ty jag har noll koll på allt det där. För mig är onani ett maniskt repetitivt tvångsbeteende. Att man kan använda orgasm på annat vis är jag dock helt öppen för men hos mig finns inte den mognaden. Inte just nu.

Det enda viset jag nu skulle kunna få en för mig okej orgasm är med en kvinna som jag känner och kan relatera till. Jag är dock så stukad i min person att jag har allvarliga problem att relatera till andra människor överlag. Därför så får orgasm, förhoppningsvis, bli något som kommer i ett senare skede för mig. Först måste jag landa i mig själv och bli hel, sen när jag kan se andra människor för vad dom är - då kan jag tänka mig att ha sex och allt det där. Men då ska det vara med någon som jag lärt känna först, någon jag har en riktig relation till helt oberoende av sexet.

Take care.

Mvh

Axis
Citera
2017-01-16, 11:16
  #1858
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffenarkomanen
Ja det small till och så funkade det en dag. Det var riktigt skönt. Jag är gift med en Japanska och när vi skaffade barn så valde vi att flytta dit pga skola vård och allt sådant. En rolig sak som jag älskar är att i barnens skola finns ingen städpersonal utan ungarna får städa själva. Japanerna kör hårt på att barnen ska bli ansvarsfulla och kunna ta hand om sig själva. Inget daltande där inte.
Underbart, har länge varit imponerad av detta idealland. Finns väldigt många positiva aspekter med Japan.

En video med Teal Swan om sömnlöshet utifall dina problem skulle återuppstå: https://www.youtube.com/watch?v=xy7QF36Flgg

Jag har även en metod för att kunna somna som jag utarbetat själv. Tjoa utifall du är nyfiken.
Citat:
Ursprungligen postat av latahunden
Jag är fortfarande med. Har inte hängt med i tråden för inte haft tid, så hoppas jag inte missat någon avstämning.

Mitt rekord är 100 dagar i 2013 tråden.
Målet nu är klara hela detta året.
Det enda du behöver göra är att titta in i tråden en gång per månad och säga hej, precis som du gjorde nu - det är det som är avstämningen. Du har alltså inte missat något!

Lycka till nu!
__________________
Senast redigerad av Axis.bold.as.love 2017-01-16 kl. 11:22.
Citera
2017-01-16, 11:51
  #1859
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Hello again my tribe, this is ground control to major Tom; nu är listan uppdaterad med alla dom som självrapporterat att dom åkt ut. Det står datum och tidpunkt invid de aktuella namnen. Datumet och tidpunkten anger när de postade sitt inlägg om att de failat. Om det är någon som mot förmodan vet att dom rapporterat in att dom åkt ut men som inte är med, säg gärna till.

Dessa personer kommer strykas helt vid månadsskiftet. Jag låter dom stå kvar så länge med vidhäftande datumstämpel så att alla kan se när och var de åkt ut så det inte blir några fel. Även VincentLacour kommer strykas om han inte återkopplar till det inlägget jag postade där jag frågar honom om han åkt ut eller ej. I nuläget anser jag det oklart huruvida han menade att han runkat eller ej så jag väntar på att han inkommer med svar på min fråga. Han har till och med 31 januari kl.23.59 på sig.

Listan finns även som vanligt längst ned till vänster i min signatur.


Såhär 16 dagar in på nådens år 2017 så är det, av de ursprungliga 250, 40 personer som åkt ut.

...och mer lär det bli vad tiden lider ty lien går blodig bland den ofruktsamma sådden.
__________________
Senast redigerad av Axis.bold.as.love 2017-01-16 kl. 12:03.
Citera
2017-01-16, 12:02
  #1860
Medlem
Vad jag har läst om semen retention transmutation osv. så är det ett missförstånd av den ursprungliga läran. Dock ett missförstånd med ganska långa anor tillbaks i tiden. Men men till och med "riktiga" tantra experter från asien lär ju ut det så man kan ju bli förvirrad. Mest skit i mitt tycke. Dock bättre än sexpositioner för längre njutning osv.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback