• 36 362 online
  • 1 376 089 medlemmar
  • 70 370 397 inlägg
  • Stöd Flashback  Swish: 123 536 99 96
2016-12-01, 18:02
Medlem
Har lite frågor till er som bor i värmland som har detta . har tänkt och skaffa detta till mitt nya ställe .
DÅ telia och 3 bara har 100-200 gb och suger kuk .

Net1 utlovar ju 3-8 mb/s

Men hur troligt är det at tman har 8mb/s hela tiden ?

har iptvbox som kommer dra rätt mycket då jag ser i hd kanaler . Så undrar om detta kommer klara av det ?

Så ni som har net1 i värmland kan ni säga lite hur ni ligger i medelhastighet ?
Citera
2016-12-04, 17:32
Medlem
KonstigaGrannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejsan1212
Har lite frågor till er som bor i värmland som har detta . har tänkt och skaffa detta till mitt nya ställe .
DÅ telia och 3 bara har 100-200 gb och suger kuk .

Net1 utlovar ju 3-8 mb/s

Men hur troligt är det at tman har 8mb/s hela tiden ?

har iptvbox som kommer dra rätt mycket då jag ser i hd kanaler . Så undrar om detta kommer klara av det ?

Så ni som har net1 i värmland kan ni säga lite hur ni ligger i medelhastighet ?

Det är en jättechans att det inte alls kommer fungera bra.

Mobila anslutningar för privatkonsumenter (standardutrustning) brukar lagga och vara dåliga så rekommenderar dig att inte skaffa detta.

Net1 vad jag vet har låg hastighet i sina nät. De jag pratat med får ut 1-2 megabit/s.
Citera
2016-12-05, 19:20
Medlem
fuck fick det idag blir att säga upp det direkt ..spika 35 mb i 30 sekunder innan den tappa kontakten .. får bara in 4/5 i täckning å den går helst ner till 3/5 i täckning var 10 sekund
Citera
2016-12-05, 20:43
Medlem
KonstigaGrannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejsan1212
fuck fick det idag blir att säga upp det direkt ..spika 35 mb i 30 sekunder innan den tappa kontakten .. får bara in 4/5 i täckning å den går helst ner till 3/5 i täckning var 10 sekund

japp ÅNGRA abonnemanget.

prova att titta på operatörernas täckningskartor där du bor.

hallon.se kör jag och det har inte varit avbrott alls sen jag skaffade det för typ 4 månader sen.

med Telias nät hade jag avbrott minst 1 gång om dagen då jag fick vänta en stund tills anslutningen fick kontakt igen.

bor i norrland.

edit: använd kontantkort är mitt tips. då kan du byta lätt om det kommer något bättre.
då behöver du inte kämpa i motvind mot psykopatiska övertalningsavdelningar hos alla bolag som vill mjölka.
Senast redigerad av KonstigaGrannen 2016-12-05 kl. 20:54.
Citera
2016-12-07, 00:37
Medlem
jo men problemet är ju att jag inte kan ha nån surfpott eftersom jag använder iptvbox till tv ser ju hd tv typ 10 timmar om dagen ( är sjukskriven där av mycket tv tittande .). så måste jag minst ha 500 gb i månaden utan att det blir för dyrt och då spelar jag endel data spel samtidigt .

Men som sagt eftersom 500gb abonomang inte finns . så får jag nog köra på net1 har just förtillfället . runt 3 mb förrgår nat låg jag på 12 mb . Är väll för att jag var ensam på nätet då kanske :P

Men har ni nått mobilt bredband med 500gb hojta till vart man kan köpa jag köper direkt .
Citera
2016-12-07, 18:28
Medlem
Enydrions avatar
du kan inte stoppa dit nån extra antenn?

Jag har mobilt bredband dongle, som har anlsutning för extern antenn, denna typen har jag skaffat och det förbättrade mottagningen för mig

http://www.ebay.com/itm/35dBi-4G-Boo...8AAOxydB1SoCzx

Du måste alltså ha ett modem med anslutningskontakter för antenn, finns några olika typer av kontakter det måste vara samma på antennen och modemet.
Citera
2016-12-09, 02:09
Medlem
Fick en antenn av dem men den är så jävla svår å rikta in .

http://www.net1.se/privat/kundservic...port/antenner/

den för 695 kr bjöd dem på har ju fortfaran över en vecka kvar på ångerätten . Men ska riktia mot 175 grader vart faan är 175 grader skit svårt å veta ju ...

finns det nån bra app å ladda ner . nej nu ska jag ta en oxy å se klart nhl matchen .
Citera
2016-12-09, 08:16
Medlem
Vad du än gör, skaffa INTE Net1. Totalt värdelöst. Har försökt ha det på flera olika ställen och på en bra dag när man faktiskt har internetuppkoppling så ligger hastigheten på 0,3 - 0,7 mb/s. Sedan när man ringer och klagar på att de garanterar ca. 10-20 mb/s så försöker dem sälja på en någon antennjävel för 600 kr då närmaste masten är full...
Citera
2016-12-13, 01:36
Medlem
capmacs avatar
Har flera abb på Net1 sedan 2007, för speciella mobila behov där inga andra nät finns. Efter att de i sin outgrundliga dumhet började erbjuda "obegränsad data" så går nätet på knäna för många kunder. Helt överbelastat och omöjligt att använda på många ställen.

Så NEJ det är inte ett alternativ. Skaffa fiber.

/capmac
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback