Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-12-01, 17:24
  #1
Medlem
fliffos avatar
Tja
Jag har kollat på en hög av olika tatueringar på internet, men känns som att den storleken på tatueringar mest hittas på tjejer och killar med lite "starkare" motiv eller vad man ska säga. Då menar jag typ dödskallar eller stora rocker tatueringar och liknande. Har aldrig tatuerat mig så vet inte riktigt vad jag pratar om.

Jag har ätit kortison alldelles för länge vilket har givit mig bristningar lite överallt. Runt hela midjan, axlar, biceps, låren, runt knäna, ja typ överallt. Aldrig varit tjock, det va så att huden bara sprack överallt på grund av medecinen.

Så jag funderar lite på vad man kan tänkas göra för tatueringar för att dölja bristningarna på främst magen och nedre delen av ryggen, kalsongranden och 5-10cm upp typ.
Har ju inte direkta intressen eller något motiv som skulle "representera mig"
Vad skulle kunna passa en 22 årig "vanlig" kille, bara för att dölja bristningarna, utan att motiven lyser upp ända från månen?

Som sagt, ingen erfarenhet av tatueringar så ös över mig bara.
Tacksam för hjälp!
Citera
2016-12-01, 17:34
  #2
Medlem
Stormakts avatar
Kolla runt på t.ex. instagram efter olika stilar, i 90% av fallen bland duktiga tatuerare så skissar dom mycket mer än det tribalkunderna vill ha och har således ganska mycket flash att välja bland. Min åsikt är ju att tatuerare är konstnärer och att det oftast blir bäst om dom får göra det som dom kan.. Såklart ska man bolla idéer, be om specifika ändringar... Men att låta deras kreativa process gå som dom vill brukar bli bäst och oftast mest originellt.


Unikumtattoos
blackworkers
whipshaded
divinemomentsofpain
jonascrookedmoon

där är några instagramkonton som är naaajs
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback