Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-12-01, 09:44
  #1
Avstängd
rezpekt1057s avatar
Ja dom rubriken lyde så har jag 196k följare på instagram. Läste detta tidigare.

Instagramprofiler med omkring 200 000 följare tar mellan 15 000 och 30 000 kronor för att publicera en eller ett par bilder som marknadsför en produkt, enligt en genomgång av Dagens Industri.

Jag har fått erbjudande till min mail på 5000 men har inte svarat då jag misstänkt scam.

Men hur gör man ska dom kontakta mig eller ska jag kontakta dom?
Citera
2016-12-01, 09:50
  #2
Medlem
teenkektyfixs avatar
15-30 är väl att ta i. Ska väl vara glad om du får 10.
Citera
2016-12-01, 10:05
  #3
Medlem
0gKolhydraters avatar
Stämmer inte. Det där gäller om du ligger över miljonen.
Citera
2016-12-01, 11:32
  #4
Avstängd
rezpekt1057s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0gKolhydrater
Stämmer inte. Det där gäller om du ligger över miljonen.


1 miljon går att ordna på 1 vecka. Om man hackar till sig lite konton. Men med 1 miljon följare ligger nog summan lite högre antar jag.
Citera
2016-12-02, 13:54
  #5
Medlem
Zaedrewss avatar
Handlar inte enbart om antal följare det handlar om vilka följare. Säg att du gör reklam för ett visst unik krets så kan det vara mer värdefullt med att köpa plats hos en som har 5000 följare istället för en som har 500k följare. För dessa profiler gäller nu även att de då är "förebilder" så många kommer nu att följa deras råd att köpa den där tjänsten/prylen så det måste ju vara sådant också för att det nu ska bli intressant för företag att lägga ner dessa summor på sponsrade inlägg.
Citera
2016-12-07, 03:34
  #6
Medlem
SteveHanzens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Handlar inte enbart om antal följare det handlar om vilka följare. Säg att du gör reklam för ett visst unik krets så kan det vara mer värdefullt med att köpa plats hos en som har 5000 följare istället för en som har 500k följare. För dessa profiler gäller nu även att de då är "förebilder" så många kommer nu att följa deras råd att köpa den där tjänsten/prylen så det måste ju vara sådant också för att det nu ska bli intressant för företag att lägga ner dessa summor på sponsrade inlägg.

THIS!

Tänk i termer av conversion rates och se vad du har att tillföra en annonsör. Vad är just dina följare intresserade av och hur reagerar de när du postar något?

Är väl svaren på de frågorna som avgör hur värdefullt ditt konto kan vara för olika företag.
Citera
2016-12-19, 10:30
  #7
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SteveHanzen
THIS!

Tänk i termer av conversion rates och se vad du har att tillföra en annonsör. Vad är just dina följare intresserade av och hur reagerar de när du postar något?

Är väl svaren på de frågorna som avgör hur värdefullt ditt konto kan vara för olika företag.

Japp det stämmer. Algoritmerna är förfinade på så många nivåer och kategorier för denna typ av annonsering så intäkterna kan variera på ett mycket oförutsägbart sätt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback