Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-12-01, 14:06
  #13
Medlem
ENTPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Men vi har ju redan allt det där... EXPO, Aftonbladet osv har ju byggt up enorma register över oliktänkande genom att hacka olika forum och sajter. Vi en uppsjö "intresseoraganistaioner" som inte gör annat än övervakar oss i jakten på oliktänkande. vi har en regering som ägnar sig åt dubbeltänk i en aldrig förut skådad utsträckning osv.

Man kan ju hoppas att SD vid en valseger förbjuder organisationer likt EXPO - som man gjort i våra granländer. Då minskar ju tvärt om övervakningen. Vad säger du om det?

1. Researchgruppens eskapader ska ingen få glömma så länge jag lever, mina barnbarn kommer veta vilka som låg bakom och exakt vad dessa går för.

2. Känns faktiskt ltie obehagligt, jag är YF-fundamentalist och den omfattar även F! (omfattar även min YF att be de dra åt helvete). Vill inte se några censurlagar alls, helst. Däremot så ser jag gärna att vi helt avvecklar till exempel Vinnova och all smörja som de finansierar. Skulle gärna se att man stängde genusvetarlinjen och, tyvärr, kanske tittade lite på vilka som är professorer. Det är ju så jävla illa att cancern har spritt sig till nästan hela samhällskroppen, det kommer inte bli en trevlig historia att rota ut den.. Om det ens går.
Citera
2016-12-01, 15:51
  #14
Medlem
Stormakts avatar
Hur undvika en regering som handlar efter zionisternas agenda? Om jag tror rätt så skulle SD inte vara så annorlunda än något annat parti... Sluta spela ZOG i händerna.
Citera
2016-12-01, 16:15
  #15
Medlem
Jag är mer rädd för en förstärkt och mer inflytelserik F!/vänster/PK/MP/Sosse/muslim-regering 2018. Till 2022 års val så är SD förbjudet, och att yttra SD-liknande retorik i ord eller text kommer leda till fängelsestraff.
Citera
2016-12-01, 16:33
  #16
Medlem
Saccards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Men vi har ju redan allt det där... EXPO, Aftonbladet osv har ju byggt up enorma register över oliktänkande genom att hacka olika forum och sajter. Vi en uppsjö "intresseoraganistaioner" som inte gör annat än övervakar oss i jakten på oliktänkande. vi har en regering som ägnar sig åt dubbeltänk i en aldrig förut skådad utsträckning osv.
Exakt. Det TS oroar sig för finns ju redan och är i full sving idag. Det TS kallar "bombhögern" har ingen direkt makt idag eftersom bombhögern i allt väsentligt är lierad med etablissemanget. "Bombhögern" är alltså de neocons som exempelvis stödjer USAs krigshets mot Ryssland, som supportar attackerna på Assad och som applåderade störtandet av Ghaddafi. Den moderna nationellt sinnade högern där både SDs Sverigevänner och amerikanska Alt-Right-are är löst knutna till verkar för personlig frihet, mindre statligt näsblötläggande och en väg bort från vänsterliberala globalisters Orwellianska samhällsbyggande.

Alltså; det TS fruktar är det vi redan har idag. Det TS fruktar är det vänsterliberaler och postmarxister vill utöka. En framtid med Trump i USA, Le Pen i Frankrike, SD i Sverige osv kommer kanske inte att bli perfekt men det kommer att bli så in i helvete mycket bättre än vad vi har idag.
Citera
2016-12-01, 16:35
  #17
Medlem
AndersM79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tago
Tycker f.ö. inte förbud mot organisationer som EXPO eller motsvarande på högerkanten är rätt väg att gå. Dels så kommer en ny ploppa upp men också för att det är en fundamental rättighet att få organisera sig politiskt. Antingen så är det brottsligt att föra register så som de gjort eller inte. Även om dessa register nu konstituerar ett lagbrott, vilket jag hoppas, så är inte det grund nog att lägga ner hela verksamheten utan man kan endast ställa de ansvariga (skyldiga) inför rätta eller utfärda en bot till organisationen.

Yttrandefriheten är grundlagsskyddad, och skall så förbli. Man får inte glömma att SD:s största rekryterare är just vänsterfalangen, som varje gång de proklamerar sin rätt att inskränka andras rätt genererar fler och fler röster på SD.
Citera
2016-12-01, 17:48
  #18
Medlem
chxl0rds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersM79
Yttrandefriheten är grundlagsskyddad, och skall så förbli. Man får inte glömma att SD:s största rekryterare är just vänsterfalangen, som varje gång de proklamerar sin rätt att inskränka andras rätt genererar fler och fler röster på SD.

det här. Sannolikheten att vi får ett Orwell-likt samhälle är överhängande större med en vänsterinriktad regering, där man börjar förbjuda vissa ord och viss typ av retorik. Ett redan existerande problem som kommer utökas även är "kränkthetskulturen", gissningsvis med en lagstiftning om "safe space".
Citera
2016-12-01, 18:31
  #19
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chxl0rd
det här. Sannolikheten att vi får ett Orwell-likt samhälle är överhängande större med en vänsterinriktad regering, där man börjar förbjuda vissa ord och viss typ av retorik. Ett redan existerande problem som kommer utökas även är "kränkthetskulturen", gissningsvis med en lagstiftning om "safe space".

Pendeln sväger åt bägge hållen, det om något bevisar Trumps seger i det Amerikanska presidentvalet.
Basunerar Södermalmsfolket ut SJW propaganda ur precis alla mediekanaler så blir förmodligen SD det största partiet. Det tror jag hur världsfrånvända de än må vara att de faktiskt förstår. Resultatet av att demonisera stora delar av samhället blir att man blir negativa valarbetare.

Så länge man inte sätter en trigglypuff vid rodret på alla redaktioner så lär det inte hända.
Citera
2016-12-01, 22:07
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersM79
Yttrandefriheten är grundlagsskyddad, och skall så förbli. Man får inte glömma att SD:s största rekryterare är just vänsterfalangen, som varje gång de proklamerar sin rätt att inskränka andras rätt genererar fler och fler röster på SD.

Hur menar du att deras rätt att yttra sig har kränkts? Det är skillnad på sak och sak, även om ingen uppskattar att bli uthängd när man förväntade sig vara anonym.

Trodde de främsta drivkrafterna till SD var i ordning:

1) Invandringen
2) Blockpolitiken
3) Globalism och/eller EU

Citat:
Ursprungligen postat av Ankdammsman
Man kan tycka vad man vill om SD men det är snarare deras motståndare som är ett problem på censurfronten. Om tio år kanske det är annorlunda, men inte i nuläget.

Jag håller med, men frågeställningen var teoretisk.
__________________
Senast redigerad av tago 2016-12-01 kl. 22:16.
Citera
2016-12-01, 23:08
  #21
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Ja, man skall inte inbilla dig att SD eller för den delen den mer extrema högern på något sätt är fundamentalt skilda från den vänster som nu inför mer och mer restriktioner av yttrandefriheten när det gäller försvaret av det fria ordet som princip.

Läget är mycket bekymmersamt vad som än kommer att inträffa och det krävs verkligen att alla som gillar yttrandefrihet försvarar den till det yttersta i alla sammanhang och inte faller till föga när det gäller ens naggande i kanten av rättigheten för den enskilde att uttala sig fritt. Den skall vara principiell och inte inskränkas godtyckligt med slappa ursäkter om stabilitet och integritet.
Citera
2016-12-01, 23:52
  #22
Moderator
Ruskigbusss avatar
Censur och yttrandefrihet --> Partier och partipolitik
/Moderator
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback