Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-12-01, 07:36
  #1
Medlem
fulgarvets avatar
Jag har dagligen ett enormt adrenalinpåslag. Hjärtklappning, ångest, hög puls. Ständig berädd på att fly eller fläkta, 24/7.
Det jag undrar är att ni som har samma problem, finns det någon medicin som minskar adrenalinpåslaget? Och isåfall hur påverkar det er och vad är biverkningarna?
SSRI medicin vill jag inte höra något om, inte heller benzo. Det måste finnas något annat som minskar adrenalinet i kroppen?
Mvh
Citera
2016-12-01, 07:42
  #2
Medlem
Emalkays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fulgarvet
Jag har dagligen ett enormt adrenalinpåslag. Hjärtklappning, ångest, hög puls. Ständig berädd på att fly eller fläkta, 24/7.
Det jag undrar är att ni som har samma problem, finns det någon medicin som minskar adrenalinpåslaget? Och isåfall hur påverkar det er och vad är biverkningarna?
SSRI medicin vill jag inte höra något om, inte heller benzo. Det måste finnas något annat som minskar adrenalinet i kroppen?
Mvh

Lider själv av samma problem. Jag äter lyrica och benso för att minska på det.
Du vill inte ha ssri vilket jag förstår, inte heller benso men har du provat lyrica?
Också starkt beroendeframkallande men det hjälper.
Citera
2016-12-01, 07:53
  #3
Medlem
fulgarvets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emalkay
Lider själv av samma problem. Jag äter lyrica och benso för att minska på det.
Du vill inte ha ssri vilket jag förstår, inte heller benso men har du provat lyrica?
Också starkt beroendeframkallande men det hjälper.

Jag har testat lyrica men jag tyckte inte om känslan alls. Fick mest en känsla av att man inte hade kontroll över sin egna hjärna.
Citera
2016-12-01, 07:55
  #4
Medlem
teenkektyfixs avatar
Vanliga betablockerare borde fungera.
Citera
2016-12-01, 08:00
  #5
Medlem
fulgarvets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teenkektyfix
Vanliga betablockerare borde fungera.

Har inderal. Det funkar mot hjärtklappning men inte psykiskt.
Citera
2016-12-01, 08:02
  #6
Medlem
Emalkays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fulgarvet
Jag har testat lyrica men jag tyckte inte om känslan alls. Fick mest en känsla av att man inte hade kontroll över sin egna hjärna.

Som ovan säger fungerar beta blockerare ganska bra. Iallafall mot hjärtklappningen och antar att du har en del handsvett också som blir bättre av inderal + theralen.
Men ångesten och detta ständiga beredskapsläge är nog svårare att få bort.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback