Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-11-30, 20:50
  #1
Medlem
Hejsan! Kommer att i ca 6 månader behöva träna på morgonen innan jobbet, kommer då vara på gymmet 05. Jag kommer vakna 30 minuter innan gymmet och köra tunga pass. Jag själv har funderat på två bananer och sedan efter äta en ordentlig frukost efter.

Min fråga är, vad ska jag stoppa i mig innan träningen tycker ni?
Citera
2016-11-30, 20:58
  #2
Medlem
jpettersson1991s avatar
Det är inte nödvändigt att äta innan träningspasset, en kopp kaffe för lite koffein kanske. Du får känna efter vad som känns bäst för dig, en del föredrar att vara fastande och tvärtom.
Citera
2016-11-30, 21:39
  #3
Medlem
Ät på kvällen innan du lägger dig eller bara på kvällen räcker. Sen kan det vara lite segt om du inte hinner bli klar i huvudet när du börjar köra. Men det släpper ju under passet iaf.
Jag hade druckit en proteindrink innan kanske. Men iaf tagit vatten och mina koffeintabletter.
Citera
2016-11-30, 21:45
  #4
Medlem
Känner att jag kommer behöva en energikick, eftersom det enbart rör sig om 30 minuter från att vakna till ett pass. Sen vill jag inte äta då jag vill undvika illamående och att spy. Har tränat på morgonen förut, men då vid 7-8 och då åt jag alltid för mycket innan, vilket resulterade i att jag spydde.
Citera
2016-11-30, 21:46
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av woldemort
Känner att jag kommer behöva en energikick, eftersom det enbart rör sig om 30 minuter från att vakna till ett pass. Sen vill jag inte äta då jag vill undvika illamående och att spy. Har tränat på morgonen förut, men då vid 7-8 och då åt jag alltid för mycket innan, vilket resulterade i att jag spydde.

Varför funderar du på två bananer då för? :P Ta och kör en gång eller två. Kolla om du behöver äta. Jag hade kört koffeintabletter + energidryck. Det ger ett jäkla tryck. Men bra sömn också givetvis. Minst 8 timmar för min del.
Citera
2016-11-30, 22:19
  #6
Medlem
weiskorvs avatar
När jag tränade innan jobbet tog jag en banan och ett stort glas vatten innan träning. Riktig frukost efter träningen. Funkade bra för mig.

Detta för att det inte funkade att träna på helt tom mage. Behövde iaf något innan, mest för att vakna till.
__________________
Senast redigerad av weiskorv 2016-11-30 kl. 22:21.
Citera
2016-12-01, 06:58
  #7
Medlem
När jag kör så tidigt tar jag bara en NOCCO / Kaffe etc sen äter efter träningen.
Citera
2016-12-01, 07:42
  #8
Medlem
Fenjal888s avatar
Ett stort glas iskallt vatten brukar väcka min kropp till liv. Sen är en kaffe aldrig fel heller. Inget fel att träna på tom mage, men om man inte gillar det kan man alltid slänga i sig en knäckemacka eller en frukt.
Citera
2016-12-01, 07:43
  #9
Medlem
gato12s avatar
Finns väl såna här proteinbars som går fort att slänga i sig också.

Många menar ju att det ultimata är att träna tidigt utan att ha ätit innan, men jag tillhör inte dem. Jag behöver nåt i tanken för att kunna prestera.

Men det är ett ruskigt bra sätt att börja dagen på, sen är man hur pigg och glad som helst.
__________________
Senast redigerad av gato12 2016-12-01 kl. 07:48.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback