Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-11-30, 13:35
  #1
Medlem
Hej!

Jag är självutbildad front end developer, har läst via freecodecamp, och har gått igenom följande:

Citat:
Språk:
HTML5, CSS, Responsive design with bootstrap, jQuery, Javascript, Object oriented & functional programming, Algorithm scripting basic, intermediate and advance, JSON APIs and Ajax,

Projekt som jag gjort:
Build a Tribute Page*
Build a Personal Portfolio Webpage   *
Build a Random Quote Machine   *
Show the Local Weather   *
Build a Wikipedia Viewer *
Use the Twitch.tv JSON API   *
Build a JavaScript Calculator   *
Build a Pomodoro Clock   *
Build a Tic Tac Toe Game   *
Build a Simon Game   *

Nästa steg är att läsa data visualization, där följande ingår:
Citat:
Sass, React, D3

Projekt:

React
;
Build a Markdown Previewer   *
Build a Camper Leaderboard *
Build a Recipe Box   *
Build the Game of Life  *
Build a Roguelike Dungeon Crawler Game*

Data visualization:
Visualize Data with a Bar Chart   *
Visualize Data with a Scatterplot Graph   *
Visualize Data with a Heat Map *
Show National Contiguity with a Force Directed Graph   *
Map Data Across the Globe   *

Jag räknar med att vara klar i slutet av Januari, jag läser även kursen via theodinproject, där man går igenom allt ovan, plus ruby on rails.

Det jag gärna nu vill planera, är hur jag ska börja söka efter jobb. Det optimala vore att kunna jobba distans, och har fått förslag att ansöka till företaget expidia, dom söker efter personer som kan jobba distans, och betalar $35.

Jag vill gärna ha mer förslag och alternativ att kika på, så tar gärna emot tips om ni har några?

Jag har absolut inget emot att praktisera på det företaget lite, och spelar ingen roll vart i Sverige eller Europa det ligger, det ända jag önskar är att om jag får jobb, att kunna jobba distans, i alla fall nu till en början.
Citera
2020-01-25, 20:37
  #2
Medlem
JaffarByn163s avatar
Hur gick det för dig? Vad gjorde du till slut?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback