Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-11-30, 01:19
  #1
Medlem
Hej på er, är en ny medlem här på flashback.

Har funderat på att skaffa mig ett sky3ds+ (flashkort) till mitt nintendo 3ds. Jag vill kunna ladda ner roms (spel) för att sedan kunna spela dessa på mitt 3ds.

Nu är det så att jag inte har tillgång till något bra internet, då jag bara har mobilen till hands. Undrar därför om det inte finns något internet café med bra internet där man kan ladda ner torrents till sin hårddisk?
När jag var mindre brukade jag nattgibba / lana på inferno online / matrix, men kan inte minnas om man kunde ladda ner torrents där på deras datorer.

Skulle uppskatta om någon här som vet något internet café i Stockholm där man tanka hem torrents / roms kunde svara mig.

Den totala storleken på alla roms tillsamman blir runt 50 - 60gb. Bra internet behövs.

Mvh W

Edit: vet inte om jag lagt tråden i rätt kategori. Om inte kanske en moderator kan hjälpa mig? Ber om ursäkt om så är falllet.
__________________
Senast redigerad av Withz 2016-11-30 kl. 01:25.
Citera
2016-11-30, 01:24
  #2
Medlem
Du får/kan inte ladda ned grejer på internetcafé. Du kommer allt som oftast inte ens åt skrivbordet på datorn.

Det du får göra är att ta en laptop och sätta dig på något publikt wifi någonstans.
Citera
2016-11-30, 01:34
  #3
Medlem
Är det så illa? Vet att jag kunde komma åt skrivbordet hos matrix för några år sedan, men de kanske har ändrat allt?

Skulle ta en evighet att ladda ner 60gb med filer via ett publikt wifi :/
Citera
2016-11-30, 01:50
  #4
Medlem
svallerbyttans avatar
Har du inga kompisar?
Citera
2016-11-30, 01:59
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svallerbyttan
Har du inga kompisar?

Haha nej. Inga nära kompisar man kan låna internet för nedladdning utav torrents, inte i Sverige iallafall
Citera
2016-11-30, 06:58
  #6
Medlem
borrizs avatar
Var inte så småsnål utan skaffa ett VPN.
Citera
2016-11-30, 08:30
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Var inte så småsnål utan skaffa ett VPN.

Hur kan en vpn hjälpa mig att få internet?
Citera
2016-12-05, 19:28
  #8
Medlem
Något som förhindrar att man snor nätverkskablen och kopplar in den till sin egen dator?
Citera
2016-12-10, 13:10
  #9
Medlem
Falafelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d7
Något som förhindrar att man snor nätverkskablen och kopplar in den till sin egen dator?
Ja, om de har en whitelist med mac-adresser.
Citera
2017-03-14, 21:57
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Falafeln
Ja, om de har en whitelist med mac-adresser.
Lite halv krångligt, men går det inte att lista ut vilka mac-adresser som är godkända och sedan bara spoffa?
Citera
2017-03-15, 11:52
  #11
Medlem
Falafelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d7
Lite halv krångligt, men går det inte att lista ut vilka mac-adresser som är godkända och sedan bara spoffa?
Man kan ju ta fram den på datorn som de lånar ut, om de inte har "låst" datorn och bara erbjuder begränsad funktionalitet. Sen är det ju inte ens säkert att de whitelistar MAC-adresser, men jag kan tänka mig att renodlade internetcaféer gör det.

Men i Stockholm borde det väl finnas hundratals öppna WiFi på caféer och liknande som du kan använda? Du lär ju få sitta där ett tag om du ska dra ner sådär stora filer dock eftersom uppkopplingen på dessa ställen sällan är ultimat.
__________________
Senast redigerad av Falafeln 2017-03-15 kl. 11:55.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback