Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-11-29, 22:44
  #1
Medlem
Snes avatar
Köpte precis nya längdskidor tyvärr när jag hämtade dom och hade burit hem dom upptäckte jag att det är ett rejält hack i skidans undersida , precis under bindningen där fästvallan kommer sitta och är ett par mm djupt. jag ska köra med tejp för fäste, min fråga är om detta hack har någon stor betydelse för min skidåkning? (nybörjare) Jag tänker då främst tejpens fästning, skidans livslängd?

Är det värt att be om en prisreduktion eller bör jag byta skidan?

Hacket ser nästan ut som att någon har kört en enkel skruvmejsel in i skidan.
Citera
2016-11-30, 07:24
  #2
Medlem
Starobrnos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sne
Köpte precis nya längdskidor tyvärr när jag hämtade dom och hade burit hem dom upptäckte jag att det är ett rejält hack i skidans undersida , precis under bindningen där fästvallan kommer sitta och är ett par mm djupt. jag ska köra med tejp för fäste, min fråga är om detta hack har någon stor betydelse för min skidåkning? (nybörjare) Jag tänker då främst tejpens fästning, skidans livslängd?

Är det värt att be om en prisreduktion eller bör jag byta skidan?

Hacket ser nästan ut som att någon har kört en enkel skruvmejsel in i skidan.
Åtgärda. Byte, eller laga med belagsstång; billigt, ganska enkelt.
Citera
2016-11-30, 13:23
  #3
Medlem
Helt oacceptabelt oavsett produkt. Du köpte nya grejor och ska ha nya, hela grejor. Bara att byta
Citera
2016-11-30, 17:46
  #4
Medlem
c0930s avatar
Tyckte det stod häck i längdskidor. Hade ju kunnat vara en intressant ny gren.
Citera
2016-11-30, 19:10
  #5
Medlem
Continental Ops avatar
Det lär ju kvitta ur åksynpunkt särskilt om du tejpar, även om du vallar lär det inte påverka fäste&glid. Enda som kan bli problem är väl att få bort burkvalla o framförallt klister om det är djupt samt om det är en spricka som kan bli större?

Ett pragmatiskt alternativ är väl att kräva prisavdrag istället?
Citera
2016-11-30, 19:40
  #6
Medlem
Snes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Continental Op
Det lär ju kvitta ur åksynpunkt särskilt om du tejpar, även om du vallar lär det inte påverka fäste&glid. Enda som kan bli problem är väl att få bort burkvalla o framförallt klister om det är djupt samt om det är en spricka som kan bli större?

Ett pragmatiskt alternativ är väl att kräva prisavdrag istället?

Ja prisreduktion skulle ju vara att föredra, känns enklare och sen vinner jag väl på det om det ändå inte påverkar skidan så värst
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback