• 2
  • 3
2016-11-30, 11:56
Medlem
valter-eggons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RulleRivare
Fast jag ser inte hur du kan betrakta det som "något lätt att glömma eftersom det avviker från det normala". Det är ju en regelbunden sak som sker en gång i månaden. Se till att alltid ha 10k på det kontot då.

Aja, jag ser det som i-landsproblem nummer 3885. Jag förstår din poäng, men jag tycker du gör det till ett oerhört mycket större problem än vad det faktiskt är.
Vet inte varför jag skrek KONTON. Det var inte menat så. Skyller på mobilen och ouppmärksamhet.

Jag tror vi förstår varandras synvinklar på detta.
Citera
2016-11-30, 19:40
Medlem
As-33-15-4-ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananasplit99
Min relation med föräldrar och familj är väldigt dålig av olika skäl. Några direkta vänner som kan låna ut pengar vet jag faktiskt inte. Tänker i främsta fall gå till min bank och sen får de säga vad som gäller. Om det inte fungerar hos någon storbank får jag söka bland bekanta, även om jag tycker det känns väldigt jobbigt och skäms. Men men... Nånstans borde det lösa sig.
Genom att förklara det hela som du gjorde i trådstarten har du inget att skämmas över. Jag hade frågat bekanta i första hand, troligtvis förstår de din situation och har du tur slipper du någon (större)ränta.
Citera
2016-11-30, 19:47
Citat:
Ursprungligen postat av bananasplit99
Hejsan. För att göra en lång historia kort: Jag har ungefär 12 000 kronor på kontot. Jag har 6000 i hyra. Som ska betalas före 25 varje månad. Igår började jag jobba! Men är timanställd.. Så kommer få drygt 13 000 efter skatt. Men grejen är ju att jag kommer först få ut en hel månadslön i januari. Det är lugnt att leva på pengarna jag har över efter decembers hyra (6 000) tills januaris månadslön. Men skulle vara väldigt bra att kunna låna 6 000 för att täcka hyra så det hela blir rätt. Det känns inte stabilt alls att få lön och betala hyra samma dag.

Frågan jag har är att hur lånar jag 6000 bäst? Är det bara att gå till min storbank? Vet ju hur lätt idioter från på lyxfällan och sånt lätt får lån. Jag har inte några tidigare betalningsanmärkningar utan bara lite studieskulder.

EDIT: Fattar att det i grund och botten är jävligt dåligt med sånna här lån, men tycker det är det enda vettiga i min situation. I övrigt är jag snål av mig och har hyffsad koll på ekonomin. Men det har varit lite trasligt med dumpad av flickvän och sånt som föranlätt att jag sitter där jag sitter

Vivus första sms-lån är avgiftsfri. Sen kommer ockret från helvetet.
Citera
2016-12-01, 12:03
Medlem
Som någon tidigare tipsat om så är Vivus första lån på 6000 kr räntefritt . Du har 30 dagar på dig att betala tillbaks dem . I vanliga fall skulle jag inte uppmuntra till sms lån men i ditt fall , om det endast gäller en enda gång, så är det en utmärkt lösning. Problemet är att när många märker hur lätt det är att ta sms lån när pengarna börjar tryta så upprepar man detta varje månad och sedan ökar man på med ett annat sms lån för att betala det första osv. MEN SOM ENGÅNGSGREJ OCH RÄNTREFRITT EN BRA LÖSNING (i detta fall ),
Citera
2016-12-01, 19:58
Medlem
Lyssna inte på folk som säger att man aldrig ska ta SMS-lås osv. Att regelbundet ta SMS-lån är nog det dummaste man kan göra men för att rädda sig ur en speciell situation så är det en optimal lösning.

Jag var i en liknande situation som dig en gång och tog ett SMS-lån (trots att jag då var extremt mycket mot dem men hade ingen annan utväg), betalade tillbaka pengarna med ränta nästa månad. Lånade 3000 och betalade tillbaka 3600. Inga problem och jag har aldrig tagit ett nytt SMS-lån efter just det speciella tillfället.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in