Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-11-29, 21:48
  #1
Medlem
Uf0mammuts avatar
Det är så sällan jag skapar nya trådar så jag ser det mer som ett bidrag än något annat att jag inte söker på frågan först:
Köpte trådlöst tangentbord nyligen och en lika trådlös mus följde med, men musen är så jävla snabb att trots att jag dragit ned den till minimum snabbhet via windows xp's kontrollpanel är den fortfarande så snabb att när jag t.ex ska klicka på en mapp riskerar jag att istället flytta på mappen för att den är så känslig. Går det att slöa ned aset?
Citera
2016-11-29, 21:51
  #2
Medlem
Har du installerat det dära asets drivrutiner med eventuellt medföljande programvara?

Och varför i hela skägget har du xp för? (nej du behöver inte svara på det)
Citera
2016-11-29, 22:17
  #3
Medlem
Mandelbrots avatar
Funkar denna lilla guiden för dig?

Gå till...
Start\Inställningar\Kontrollpanelen\Mus

Välj pekarhastighet (långsammare) där.

https://www.regionorebrolan.se/files...%B6r%20mus.pdf
Citera
2016-11-30, 00:17
  #4
Medlem
Uf0mammuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelbrot
Funkar denna lilla guiden för dig?

Gå till...
Start\Inställningar\Kontrollpanelen\Mus

Välj pekarhastighet (långsammare) där.

https://www.regionorebrolan.se/files...%B6r%20mus.pdf

Hahaha omg..
Jag HADE tänkt skriva "exakt vad trodde du jag menade med att 'jag dragit ned den till minimum snabbhet via windows xp's kontrollpanel' ", men så klickade jag på din länk ändå och, ehm, jag insåg att jag dragit ned dubbelklick-hastigheten till minimum, inte snabbheten på pekaren
Ibland är man en idiot, tydligen. Helt sjukt korkat.
Tack.
Citera
2016-11-30, 16:11
  #5
Medlem
Mandelbrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uf0mammut
Hahaha omg..
Jag HADE tänkt skriva "exakt vad trodde du jag menade med att 'jag dragit ned den till minimum snabbhet via windows xp's kontrollpanel' ", men så klickade jag på din länk ändå och, ehm, jag insåg att jag dragit ned dubbelklick-hastigheten till minimum, inte snabbheten på pekaren
Ibland är man en idiot, tydligen. Helt sjukt korkat.
Tack.
Gôtt att det löste sig!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback