Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-11-29, 20:23
  #1
Medlem
Tycker ipad är för dyr, tänker även att min fyraåring kommer använda den så svider hårt om den går i golvet. Har dock egentligen ingen prisklass men vill inte ha skit. Vad köper jag?
Citera
2016-11-29, 21:02
  #2
Medlem
En begagnad iPad. Fördelar:

iPad
Billigt
Inte lika farligt om den skulle förstöras av barnet

Min, visserligen begränsade, erfarenhet av surfplattor är att allt annat än iPad är skit.
Citera
2016-11-29, 21:13
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_
En begagnad iPad. Fördelar:

iPad
Billigt
Inte lika farligt om den skulle förstöras av barnet

Min, visserligen begränsade, erfarenhet av surfplattor är att allt annat än iPad är skit.

Problemet är att en ipad begagnad som är fem år gammal ligger i typ samma prisklass (iaf tror dom att dom ska få det) som en ny android.
Citera
2016-11-29, 21:27
  #4
Medlem
DeNadas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av x-power
Problemet är att en ipad begagnad som är fem år gammal ligger i typ samma prisklass (iaf tror dom att dom ska få det) som en ny android.

Du har tyvärr gjort en helt korrekt observation på begagnatpriset för iPad.
Men jag kan bara instämma i att iPad är klart bättre än Androidplattorna...

Bara att bita ihop och betala...
Citera
2016-11-29, 22:47
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av x-power
Tycker ipad är för dyr, tänker även att min fyraåring kommer använda den så svider hårt om den går i golvet. Har dock egentligen ingen prisklass men vill inte ha skit. Vad köper jag?

Köp en begagnad androidplatta. Mer buck för stålarna. Mindre gråt vid olycka.
Citera
2016-11-29, 22:55
  #6
Medlem
Vad ska en fyra åring me en tablet till egentligen?
När jag var fyra kunde jag inte skriva, och inte läsa heller för den delen.

Citat:
Ursprungligen postat av DeNada
Du har tyvärr gjort en helt korrekt observation på begagnatpriset för iPad.
Men jag kan bara instämma i att iPad är klart bättre än Androidplattorna...

Bara att bita ihop och betala...

Tror du verkligen att fyra-åringen bryr sig, eller att de eventuella fördelarna med en iPad spelar någon större roll.

Ge fyra åringen vad som helst. I den åldern spelar det ju knappast någon större ärligt talat.
Personligen tycker jag dock att en fyra-åring inte borde ha en egen surfplatta. Vart försvann det där med att man fick egen TV först i mellan eller högstadiet?
__________________
Senast redigerad av yokisuci 2016-11-29 kl. 22:58.
Citera
2016-11-29, 23:12
  #7
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av x-power
Problemet är att en ipad begagnad som är fem år gammal ligger i typ samma prisklass (iaf tror dom att dom ska få det) som en ny android.

en fem år gammal ipad är för trög för att vara användbar eftersom senare versioner av operativet tar väldigt mycket resurser. Sen är det för mycket strul med trasiga laddkontakter mm på äldre slitna ipads.
Citera
2016-11-29, 23:18
  #8
Medlem
Kolla in någon av Huaweis surfpattor billiga och relativt bra.
Citera
2016-11-30, 00:42
  #9
Medlem
Heauxms avatar
Du köper inte en Ipad till en fyraåring.
Du spenderar tid med barnet istället.
Citera
2016-11-30, 06:05
  #10
Medlem
Skrev att min fyraåring kommer använda den, inte få den. Blir istället för tv-tid i kontrollerade former.
Citera
2016-11-30, 14:35
  #11
Medlem
SvartaBjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av x-power
Skrev att min fyraåring kommer använda den, inte få den. Blir istället för tv-tid i kontrollerade former.
Inget fel i det!
Det finns många pedagogiska appar så begränsad tillgång anser jag helt OK.

Du kanske ska kolla upp vilka appar som finns tillgängliga som skulle passa er och utifrån det bestämma plattform.

Lycka till!
Citera
2016-11-30, 16:37
  #12
Medlem
Mike.Andersens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av x-power
Tycker ipad är för dyr, tänker även att min fyraåring kommer använda den så svider hårt om den går i golvet. Har dock egentligen ingen prisklass men vill inte ha skit. Vad köper jag?

Köp en Kensington SafeGrip eller motsvarande för att skydda enheten.


https://www.kensington.com/en/no/451...d-tablet-cases
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback