Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2017-01-24, 19:58
  #37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varmare
Och detta gör då många kvinnor pga sin medfödda ondska? De jobbar för djävulen, så att säga? Eller varför, i allsindar, gör de det?

Eller gaslightar du mig, nu och här? Det är inte utan att jag känner mig lite paranoid.

För att lättare behålla och kontrollera en man. Han blir ju beroende av henne på det sättet, och tror sig inte kunna klara ens enkla saker (som att ha koll på sina nycklar) utan henne.
Citera
2017-01-24, 23:07
  #38
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Så länge manipulationen inte blir till politik, har jag inget emot att kvinnor vill leka lite med oss män. Det har deras självintressen och de gillar att spela spel för att testa oss. Livet kan faktiskt bli lite mer spännande därigenom. Gör bara inte politik utav det, då blir livet istället förbaskad tråkigt.

Utländska kvinnor spelar mycket mer dessa spel i privatlivet, svenska kvinnor gör mer politik utav det.

Absolut inte...
Eller så har inte jag märkt någonting, vilket känns osannolikt. Utländska kvinnor är väldigt mycket mindre offer. Jag har provkört kvinnor från lite överallt i Europa och tycker att samtliga har en mycket mindre korruppt och mer verklighets orienterad inställning.

Självinsikten är det som skiljer.
Citera
2017-01-24, 23:24
  #39
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Reboundgrälen som ständigt återkommer, samma ämne eller grej... Gång på gång.

Det ingår i paketet: total brist på självinsikt.

Är man medveten om hur det fungerar som man, släcker man lätt ut det synnerligen stereotypa beteendeproblemet bland kvinnor.
Citera
2017-03-06, 17:51
  #40
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pelle.snus
Bra för dig men desto sämre för kommande generationers kvinnor som kommer få smaka på motreaktionen pga kortsiktigt egoistisk tänkande av dagens kvinnor.

Man är ju ett barn av sin tid, och jag råkar leva i det vi kallar "kvinnans tidsålder". I framtiden vet man aldrig vad som händer, så därför brukar vi feminister ägna oss mer åt nutiden än åt framtiden.

Men jag kan väl bjuda på ett par manipulationstekniker till:

- Underdogga. När en kvinna fått den högsta lönen på hela arbetsplatsen, så gör hon klokt i att säga: Alla tjänar mer än oss kvinnor. När ska vi få samma kollektivavtal som männen har ?

- Ta på dig offerkoftan: Säg att karlarna snuskar sig och tafsar på dig och att du är färdig för en lång sjukskrivning. Chefen kommer då att avskeda de män du pekar ut, och därmed kan du göra karriär på deras bekostnad.

- Ha sex med den gifte chefen. Det finns inte någon hållhake som är mer effektiv än att ha sex med en chef som är gift. Om erat sexförhållande blir känt, så lär chefen få sparken. För att hålla tyst kräver du som kvinna givetvis högre lön.

Hoppas några kan berätta om dom själva utfört/eller blivit utsatta för någon av teknikerna. Women rules.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback