Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-11-29, 13:10
  #1
Medlem
JohnCLillys avatar
Hej, under gårdagen slutade min speldosa plötsligt att fungera. Första tanken var självklart att batteriet var slut så jag började ladda den, men det fungerar ändå inte. Dosan lyser dock, vilket visar på att den laddar. Vad kan detta bero på?

Jag har ett Ps4 1tb slim version btw.
Citera
2016-11-29, 13:12
  #2
Avstängd
Det kan bero på att den är trasig, köp en ny!
Citera
2016-11-29, 13:14
  #3
Medlem
Pallestroms avatar
Precis. Finns ingen annan lösning än att köpa en ny.
Citera
2016-11-29, 13:39
  #4
Medlem
JohnCLillys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KrockSolid
Det kan bero på att den är trasig, köp en ny!

Jag köpte dosan för 3 veckor sedan, vore tråkigt om den redan var trasig..
Citera
2016-11-29, 13:52
  #5
Medlem
CommonSenses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnCLilly
Jag köpte dosan för 3 veckor sedan, vore tråkigt om den redan var trasig..

Så är det ibland, men du har väl kvitto kvar? kanske du kan byta om den gick sönder efetr 3 v
Citera
2016-11-29, 14:19
  #6
Medlem
TarzansFarsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnCLilly
Hej, under gårdagen slutade min speldosa plötsligt att fungera. Första tanken var självklart att batteriet var slut så jag började ladda den, men det fungerar ändå inte. Dosan lyser dock, vilket visar på att den laddar. Vad kan detta bero på?

Jag har ett Ps4 1tb slim version btw.

Jag har haft min PS4 kontroll i över 2 år, fungerar felfritt förutom att RT knappen är lite seg. Antar att du har kastat kontrollen i backen många gånger under dessa tre veckorna.
Citera
2016-11-29, 14:58
  #7
Medlem
Pallestroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnCLilly
Jag köpte dosan för 3 veckor sedan, vore tråkigt om den redan var trasig..

Då har du ju garanti kvar.
Mina första två kontroller till Ps4 höll inte länge.
Nån knapp, tror r2, stanna intryckt.

Sen har de andra hållit år.
Citera
2016-12-01, 20:57
  #8
Medlem
JohnCLillys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommonSense
Så är det ibland, men du har väl kvitto kvar? kanske du kan byta om den gick sönder efetr 3 v

Letat som fan men hittar det ej... har jag otur får jag väl punga ut..hehe
Citera
2016-12-01, 20:58
  #9
Medlem
JohnCLillys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TarzansFarsa
Jag har haft min PS4 kontroll i över 2 år, fungerar felfritt förutom att RT knappen är lite seg. Antar att du har kastat kontrollen i backen många gånger under dessa tre veckorna.

Har inte den typen av aggressioner.. får sällan chansen då jag är jävligt slipad BF 1 spelare
Citera
2016-12-10, 21:30
  #10
Medlem
Vaskrunkarens avatar
Testat reseta den?
In med tex ett gem i hålet vid L2
Citera
2018-11-20, 20:11
  #11
Medlem
Hej!

Jag vill skippa starta en tråd om ämnet. Känns som om det skulle vara en väldigt enkel lösning.

Det är så att min PS4 kontroll verkar inte fungera. När jag klickar på Playstation symbolen så startar inte PS4.

Nu har den stått med sladden i ganska länge. Playstationen är avstängd. Jag vet ingenting vad jag skall göra. Den kanske behövs laddas, men hur skall kontrollen laddas när inte konsolen startas?

Men är det så att den laddas så fort den får sladden i sig - Då är min nästa fråga hur länge den behövs stå med sladden i. Den ahr stått med sladden i ganska länge och ändå händer det ingenting. Kontrollen blinkar bara.

Tack på förhand!
Citera
2018-11-21, 11:49
  #12
Medlem
Vicious-Mackis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.o.a
Hej!

Jag vill skippa starta en tråd om ämnet. Känns som om det skulle vara en väldigt enkel lösning.

Det är så att min PS4 kontroll verkar inte fungera. När jag klickar på Playstation symbolen så startar inte PS4.

Nu har den stått med sladden i ganska länge. Playstationen är avstängd. Jag vet ingenting vad jag skall göra. Den kanske behövs laddas, men hur skall kontrollen laddas när inte konsolen startas?

Men är det så att den laddas så fort den får sladden i sig - Då är min nästa fråga hur länge den behövs stå med sladden i. Den ahr stått med sladden i ganska länge och ändå händer det ingenting. Kontrollen blinkar bara.

Tack på förhand!

Du kan ju alltid starta konsolen genom att trycka på startknappen på just konsolen.
Lite svårt att starta konsolen med handkontrollen om den är helt urladdad
Kontroller laddas bara om du har energisparläge eller viloläge på konsolen. Eller om den är igång.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback