Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-11-29, 11:29
  #1
Medlem
Alla minns väl denna?
Jag tänkte dra upp en hel diskussionstråd om denna spel som är till Gamecube.

Jag köpte hela packetet igår, helt underbart.

Här kan vi dela med oss vad vi kan, vad vi gör, vad vi hittar på i spelet. Samt kanske även ställa frågor, ge svar och möjligtvis ge tips till varandra.

Det var ett tag sedan jag spelade detta, och jag måste säga att jag spelar som en amatör för tillfället.

Jag även glömt en massa. Exempelvis så vet jag inte hur man backar under en match. Liksom backar tillbaks till menyn/ gå tillbaks till karaktärsmenyn.

Jag verkar ha köpt en gammal verision. Ser lite ut så, märker att det är inte så jättemånga karaktärer som behöver läsas upp. Lite tråkigt, får kanske köpa en ny verision senare.

Så hur backar man egentligen till karaktärsmenyn?

Tack på förhand!

Låt oss diskutera om denna fina spel!
Citera
2016-11-29, 12:01
  #2
Medlem
zBr9s avatar
Spel: allmänt -> Spel: retro

/moderator
Citera
2016-12-01, 20:09
  #3
Medlem
M0wes avatar
ööh.. har inte spelat på flera år men de var väl L+R+b+a+start, eller nåt i den stilen? varför googlar du inte bara?
Citera
2016-12-06, 13:14
  #4
Medlem
Om många/alla karaktärer är upplåsta och du vill börja om från början så är det ju bara att radera sparfilen, starta gamecuben utan ett spel i eller håll inne A knappen på kontrollen bara när du startar upp konsolen så kan du därifrån gå in i minneskortshanteringen
Citera
2016-12-08, 10:48
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T1GWBJAH
Om många/alla karaktärer är upplåsta och du vill börja om från början så är det ju bara att radera sparfilen, starta gamecuben utan ett spel i eller håll inne A knappen på kontrollen bara när du startar upp konsolen så kan du därifrån gå in i minneskortshanteringen
Jag har inte minneskort. Det handlade mest om att jag trodde att man kunde spara utan att köpa etg minneskort d.v.s, att jag trodde det fanns minneskort i själva Gamecuben.

Jag ser samtidigt inte vart man sätter minneskortet någonstans. Jag har inga direkta minnen av att man skulle ha minneskort. Trodde det fanns i Gamecuben, som sagt.

Men tydligen måste man köpa minneskort också?
Citera
2016-12-10, 10:23
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dukater
Jag har inte minneskort. Det handlade mest om att jag trodde att man kunde spara utan att köpa etg minneskort d.v.s, att jag trodde det fanns minneskort i själva Gamecuben.

Jag ser samtidigt inte vart man sätter minneskortet någonstans. Jag har inga direkta minnen av att man skulle ha minneskort. Trodde det fanns i Gamecuben, som sagt.

Men tydligen måste man köpa minneskort också?
Japp, du behöver minneskort för att spara i spel på gamecube, du kan hitta minneskort relativt billigt på tradera, dem sätts in i facken precis under där du kopplar in handkontrollerna.
Citera
2016-12-10, 14:53
  #7
Medlem
Kongruensbojds avatar
Musiken! Låten som spelas när man väljer sina gubbar är kunglig, liksom Mother-banan.

Sen minns jag grafiken som kändes väldigt i framkant när spelet var nytt (2002?) och fick alla sorters gaymerz att höja på ögonbrynen.

Älskade Melee men kände aldrig något för storebrodern till Wii U. Märkligt


Lite mera retrosnack: spelade SSBM på en japansk konsol importerad från Hongkong-baserade Lik-sang som senare fick lägga ner tack vare Sonys advokater. Konsolen hade en switch på baksidan som gjorde det möjligt att spela både japanska och amerikanska spel. Minns ni?
__________________
Senast redigerad av Kongruensbojd 2016-12-10 kl. 15:07.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback