Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-11-29, 09:16
  #1
Medlem
flaskborstes avatar
Som rubriken.. Jag använder AirVPN och Tradera vägrar att ansluta oavsett Browser kakor och liknande. Använder Svenska servers.. Ingen proxy inget Tor nätverk då jag försöker ansluta..

Några tips att komma igenom deras vad jag kallar Censur.
Citera
2016-11-29, 09:20
  #2
Medlem
På vilket sätt är det censur?



Går det inte att stänga av din vpn precis när du ska besöka sida bara? Är det dödsviktigt att ha den på just när du är på Tradera?
Citera
2016-11-29, 09:21
  #3
Medlem
BestCoast.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flaskborste
Som rubriken.. Jag använder AirVPN och Tradera vägrar att ansluta oavsett Browser kakor och liknande. Använder Svenska servers.. Ingen proxy inget Tor nätverk då jag försöker ansluta..

Några tips att komma igenom deras vad jag kallar Censur.

Censur?

Snarare ett sett att försvåra för bedragare vilket jag ställer mig helt bakom.
Citera
2016-11-29, 09:22
  #4
Medlem
Closters avatar
Censur och censur... Det är ett sätt att försöka komma undan bedrägerier. Det är och har varit ett stort problem med människor som lägger upp stöldgods eller falska annonser. Att förbjuda VPN är trist, men är enligt mig ett billigt pris för att bli åtminstone lite säkrare på köp- och säljsiter.
Citera
2016-11-29, 09:31
  #5
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Closter
Censur och censur... Det är ett sätt att försöka komma undan bedrägerier. Det är och har varit ett stort problem med människor som lägger upp stöldgods eller falska annonser. Att förbjuda VPN är trist, men är enligt mig ett billigt pris för att bli åtminstone lite säkrare på köp- och säljsiter.

Avskyr all riktad reklam (vilket är huvud orsaken till att jag använder VPN och diverse reklam blockerare.
Har gjort 1000 tals affärer på tradera och ligger på 4.9 i "rating" så det kontot vill jag absolut inte skada med någon form av bedrägeri.

Gillar heller inte att betala(dom stjäl bandbredd och på mobilen surf Gbyte) för att reklambolagen skall skicka en massa skit med e-post och snigel-mail.

Visst jag fattar varför och inser att det är bra att filtrera ut en del. Men jobbigt att slå av då man vill ha ett "Tradera fönster" öppen och VPN surfa i andra. Får väl konfigurera en annan browser så den inte går över tunneln(arna)
Citera
2016-11-29, 09:44
  #6
Medlem
Dodobiirdzs avatar
Fast Tradera kan göra hur de vill. Sök dig till alternativa siter?
Citera
2021-10-16, 22:52
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flaskborste
Som rubriken.. Jag använder AirVPN och Tradera vägrar att ansluta oavsett Browser kakor och liknande. Använder Svenska servers.. Ingen proxy inget Tor nätverk då jag försöker ansluta..

Några tips att komma igenom deras vad jag kallar Censur.
/stäng av vpn eller byt operatör/program.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback