Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2017-05-18, 10:47
  #61
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 80231
Jag tror faktiskt att MP:s överlevnad ligger i att återgå till deras mer aktivistiska förhållningssätt.

Med tanke på MPs allmäna flummighet har jag för min del svårt för att ha tillit till att MP kan sköta ens miljö-politiken på ett vettigt sätt.
Citera
2017-05-18, 10:54
  #62
Medlem
80231s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Med tanke på MPs allmäna flummighet har jag för min del svårt för att ha tillit till att MP kan sköta ens miljö-politiken på ett vettigt sätt.
Det håller jag med om. Jag tror (hehe) att nyckelordet här är just sköta. MP är inte ett parti som ska sköta om något, utan istället bör partiet vara lite oskötsamma och driva frågor som är obekväma.
Citera
2017-05-18, 11:52
  #63
Medlem
Hultabultans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 80231
Det håller jag med om. Jag tror (hehe) att nyckelordet här är just sköta. MP är inte ett parti som ska sköta om något, utan istället bör partiet vara lite oskötsamma och driva frågor som är obekväma.

Men tråden handlar om ifall MP:s överlevnadsinstinkt är större än kortsiktig maktkåthet?

Att dra sig ur regeringen mindre än ett år innan nästa val är ju en alltför uppenbar bluff, så därför måste väl ett sådant beslut komma snarligen?
Citera
2017-05-18, 12:09
  #64
Medlem
80231s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Men tråden handlar om ifall MP:s överlevnadsinstinkt är större än kortsiktig maktkåthet?

Att dra sig ur regeringen mindre än ett år innan nästa val är ju en alltför uppenbar bluff, så därför måste väl ett sådant beslut komma snarligen?
Ok. Som partiledare, språkrör, för MP, så hade jag dragit i bromsen direkt. Jag tror dock att "maktkåtheten" övervinner. Eller är det som så att förvirringen i partiet gör att de inte vet åt vilket håll de vill? Att de är förlamade och inte vet om de vill vara ett regerande parti, eller ett fristående? Ett miljöparti eller ett "frågetecken". Vad är det partiet ska överleva på? Maktkåthetens väg är att lyda herren, dvs (S), överlevnaden tror jag handlar om något annat.

MP var ett aktivistparti, inte ett regerande, som jag ser det. Jag tycker att det är bra med ett aktivistparti som vågar bråka. MP har tappat mycket av det. Det mesta.
Citera
2017-10-06, 18:45
  #65
Medlem
Hultabultans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 80231
Ok. Som partiledare, språkrör, för MP, så hade jag dragit i bromsen direkt. Jag tror dock att "maktkåtheten" övervinner. Eller är det som så att förvirringen i partiet gör att de inte vet åt vilket håll de vill? Att de är förlamade och inte vet om de vill vara ett regerande parti, eller ett fristående? Ett miljöparti eller ett "frågetecken". Vad är det partiet ska överleva på? Maktkåthetens väg är att lyda herren, dvs (S), överlevnaden tror jag handlar om något annat.

MP var ett aktivistparti, inte ett regerande, som jag ser det. Jag tycker att det är bra med ett aktivistparti som vågar bråka. MP har tappat mycket av det. Det mesta.

Troligtvis räknar MP kallt med att man även efter valet 2018 kommer vara en del av regeringsunderlaget, och därmed få vidare inflytande.

MP är ju mest ett påhäng för sossarna, liksom mycket sannolikt även C och L kommer att försöka bli.
Kan däremot inte i min vildaste fantasi begripa hur sossar skall kunna samarbeta samtidigt med V och centern, liberalerna?

Kommer S+Mp+C+L kunna skapa ett regeringsunderlag, det är den stora frågan sett från en miljöpartist?
Stöd från vänsterpartiet kan man totalt glömma, ifall man önskar samarbete i regering med C och L, som i massor av frågor står mer diametralt än SD till vänsterpartiet!
Citera
2017-10-06, 20:00
  #66
Medlem
Hultabultans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrTomte
Det har ju redan inträffat ett flertal allvarliga skandaler men MP har satsat allt på att sitta kvar. Min tolkning är att det endast handlar om att kunna peka på att man "tagit ansvar", att man är regeringsdugliga osv. MP har sålt ut precis all trovärdighet och det enda de har kvar är det faktum att de är ett regeringsparti.

Miljöpartiet har ju ändrat sig tidigare.
För 20 år sedan var man det mest EU-kritiska partiet av alla.
EU var totalt botten, och Sverige hade absolut ingenting att göra bland dessa skitstövlar.
Idag är man det kanske mest EU-positiva partiet.

Kanske samma sak sker med förhållandet til lycksökande negrer, araber och hazarer?
Man kanske kommer hålla med Donald Trump, "Polen är försvarare av den västerländska civilisationen?"
Trump sade så vid ett besök i Warszawa, när han kommenterade polackernas politik att mota bort alla svartmuskiga typer.
__________________
Senast redigerad av Hultabultan 2017-10-06 kl. 20:03.
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback