Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-11-28, 22:40
  #1
Medlem
Har inte haft några problem med min macbook innan men nu plötsligt börjar den haverera.

* Varje gång jag startar visas Apple loggan och en loadingbar som tar ca 5 min innan man kommer till login.
* Den är allmänt VÄLDIGT långsam och ibland fryser allt till i någon minut och muspekaren blir till en snurrande laddningsikon.

Jag har formaterat om den och installerat om OS X.
Jag har kört skivverktyget och den hittar inget.
Jag har kört Apple Hardware Test och den hittar inget.

Inte värst sugen på att lämna in den och reparerar isf hellre problemen själv om möjligt, lär ju kosta skjortan annars.

Köpte min Macbook Pro 13" 2012 så den är rätt gammal.
Citera
2016-12-19, 08:30
  #2
Medlem
x0ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av limetruffle
Har inte haft några problem med min macbook innan men nu plötsligt börjar den haverera.

* Varje gång jag startar visas Apple loggan och en loadingbar som tar ca 5 min innan man kommer till login.
* Den är allmänt VÄLDIGT långsam och ibland fryser allt till i någon minut och muspekaren blir till en snurrande laddningsikon.

Jag har formaterat om den och installerat om OS X.
Jag har kört skivverktyget och den hittar inget.
Jag har kört Apple Hardware Test och den hittar inget.

Inte värst sugen på att lämna in den och reparerar isf hellre problemen själv om möjligt, lär ju kosta skjortan annars.

Köpte min Macbook Pro 13" 2012 så den är rätt gammal.

Testat ett äldre OS?
Kollat med andra minnen?
Annan hårddisk?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback