Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-11-28, 19:47
  #1
Medlem
Ahura-Mazdas avatar
Hej!

Jag tänkte börja med screentryck och jag känner till grunderna. Men jag har hört att det skall finnas någon sorts lampa som "smälter" bort konturerna på nått vis så att man slipper skära ut för hand med skalpell. Hur funkar det? Jag vill börja med att göra egna t-shirts, vad behöver jag för att komma igång? Jag vet också att det skall finnas någon sorts skrivare som skär ut i plasten, men jag gissar att den kostar multum!?

Tips på tekniker och bra priser välkomnas.
Citera
2016-11-29, 08:15
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ahura-Mazda
Hej!

Jag tänkte börja med screentryck och jag känner till grunderna. Men jag har hört att det skall finnas någon sorts lampa som "smälter" bort konturerna på nått vis så att man slipper skära ut för hand med skalpell. Hur funkar det? Jag vill börja med att göra egna t-shirts, vad behöver jag för att komma igång? Jag vet också att det skall finnas någon sorts skrivare som skär ut i plasten, men jag gissar att den kostar multum!?

Tips på tekniker och bra priser välkomnas.

En Uv lampa som exponerar en ljuskänslig emulsion som du beskiktat ramen med.
Ramar, färg, ovan nämnda emulsion, avskiktning, film till skrivare, lim för att hålla fast tröjan, raklar, lampa,
__________________
Senast redigerad av SamVimes 2016-11-29 kl. 08:22.
Citera
2016-11-29, 14:13
  #3
Medlem
PS. om du har fler frågor så fråga på.
Citera
2016-11-29, 19:38
  #4
Medlem
fuskas avatar
Skära plast är en plotter.

Du kan bygga allt själv. Det gjorde jag. En fyrfärgs snurra bland annat.

Lycka till! är inte alls svårt men man behöver mer utrymme än man tror.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback