Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2016-11-30, 21:36
  #37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doxycyklin87
Ingenting har visat sig vara helt korrekt gällande hur han levde.
Det enda som visats sig vara helt korrekt är att Kubaner är världens lyckligaste folk trots brist på i stort sett allt. Folket lever inte över sina tillgångar, alla har tillgång till skola och mat. Varför stör sig folk så mycket på detta? Vad är en bra ledare? En person som fördärvar sitt folk genom överkonsumtion? Det svenska folket där en majoritet av oss lider av psykiska sjukdomar pga ett konkurrenssamhälle där den ena ska ha flådigare jobb, hus och bil än den andre?

Snälla, kryp under din sten och fortsätt propagera för friheten som väst gett oss. Det är samma frihet som en dag kommer att rövknulla oss allihopa in till sjukdom och misär.

/Neutral gällande Castro

Dom är inte mer lyckliga än här, det finns mängder med psykiska problem på Kuba som har sin grund i att folk lever fattiga, näringsbrist är en orsak tillexempel.

På Kuba existerar inga val överhuvudtaget, tycker du ska läsa Björn Afzelius roman om livet på Kuba så kommer du förstå att det var värre där än här.
Psykiska sjukdomar finns oavsett samhällsform, ibland är det medfött, ibland är det den kemiska balansen i hjärnan som är orsaken och det kan samhällsformen inte göra något åt.
2016-11-30, 21:44
  #38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peter#Parker
Jag tror som sagt inte. Jag har sett ett av hans hus med egna ögon. Det var en enplansvilla omgiven av andra enplansvillor. Jag har även sett hans bror Rauls bostad i Havanna. Det såg ut som ett höghus från ett svenskt miljonprojekt. Enligt min guide bodde Raul på en av våningarna och resten av våningarna upptogs av säkerhetstjänsten.

Men du som vet bättre kan ju lägga fram bevis för Fidels vidlyftiga lyxliv runt om i Karibien. För det har du väl? Bevis alltså.

Det är vanligt i många kommunistiska länder att ledarens livsstil sägs vara enkel, när de dör visas på motsatsen.
Guider är oftast folk från landets underrättelsetjänst vars syfte är att spionera på turisterna och se till att inga kritiska samtal förs med lokalbefolkningen.
I Havanna finns det spioner i varenda kvarter som informerar uppåt hela tiden, jag har haft kompisar som sett skiten på Kuba och de lämnade ön som motståndare till sådana här kommunistiska samhällen, de kom som rosafärgade romantiker.

Jag är övertygad om att du inte sett Castros verkliga bostäder, du fick se det staten ville att du skulle se.
Så funkar det i diktaturer.
2016-12-01, 00:05
  #39
Moderator
Allaballawallas avatar
Låst tills vidare på grund av utredning och städ.

/Mod
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback