Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-11-27, 17:42
  #1
Medlem
De flesta "budget" VR glasögonen som finns ute i butikerna fungerar endast med vissa mobiltelefoner. Jag är sugen på att koppla glasögonen i min dator istället för att kolla på film. Såg att det fanns en del olika kina-varianter på bl.a Ebay. Det fanns även en del som hade inbyggda android system och liknande.
Är det någon som testat dessa och kan berätta lite mer?
Citera
2016-11-27, 18:27
  #2
Medlem
Jag har testat ett par från ebay som jag inte riktigt kommer ihåg vad det heter, men det var en typisk kopia. Det fungerade som det skulle efter lite tjafs med drivrutiner och diverse.

Det enda negativa var väll att den inte var så känslig, jag var tvungen att "flytta huvudet" rejält för att den skulle känna av det, så inget försiktig sneglande över axeln typ
Citera
2016-11-27, 18:40
  #3
Medlem
Pallestroms avatar
Fanns ett par genom lets deal för några dagar sen.
Antagligen bara skräp, heter VR Box.
Kostade bara 200kr, hundralapp till med fjärrkontroll.
Finns ännu billigare på andra sidor, 24.se bland annat.

Någon som testat dom?

Eller som vet några som kostar kanske ca 500kr men är ok.

Förväntar mig givetvis inget speciellt för den summan, men har en
Liten kille som önskar sig ett par.
Citera
2016-11-27, 18:52
  #4
Medlem
Micke7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallestrom
Fanns ett par genom lets deal för några dagar sen.
Antagligen bara skräp, heter VR Box.
Kostade bara 200kr, hundralapp till med fjärrkontroll.
Finns ännu billigare på andra sidor, 24.se bland annat.

Någon som testat dom?

Eller som vet några som kostar kanske ca 500kr men är ok.

Förväntar mig givetvis inget speciellt för den summan, men har en
Liten kille som önskar sig ett par.

Jag har sådana.Fungerar perfekt med min S6. Man behöver inte ha Samsung original. Det finns ju intruktioner på tuben om cardborr variant också, som inte kostar många spänn!
Citera
2016-11-27, 19:00
  #5
Medlem
Någon som kan tipsa om märken? Kommer vara i Shanghai snart, kunde vara bra att passa på då.
Citera
2016-11-27, 19:00
  #6
Medlem
Pallestroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Micke7
Jag har sådana.Fungerar perfekt med min S6. Man behöver inte ha Samsung original. Det finns ju intruktioner på tuben om cardborr variant också, som inte kostar många spänn!

Jaså, du är nöjd. Det var trevligt att läsa!
Då finns det kanske hopp om det ändå.

Nämligen svårt att se att dom används så pass att det är värt att lägga en större slant på dom.
Men om även billigare modeller är ok kan det ju vara lönt!
Citera
2017-04-22, 19:39
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mike-Tyson
De flesta "budget" VR glasögonen som finns ute i butikerna fungerar endast med vissa mobiltelefoner. Jag är sugen på att koppla glasögonen i min dator istället för att kolla på film. Såg att det fanns en del olika kina-varianter på bl.a Ebay. Det fanns även en del som hade inbyggda android system och liknande.
Är det någon som testat dessa och kan berätta lite mer?

Här 4 "budget" VR glasögonen som går koppla till datorn. Alla 4 med inbyggd skärm. Pimax 4K funkar riktigt bra för film och spel. Dock HTC betydligt bättre men kostar ca 4000kr mer Pimax känns ganska prisvärd. Gissar om år kan man hitta liknade produkter för halva priset. Det kan vara värt att vänta. HTC borde sjunka i pris nu när det kommer allt flera produkter på marknaden.

Länkar till youtube:
3Glasses S1, Pimax 4K, PICO NEO och DeePoon E2
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback