Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-18, 16:51
  #37
Medlem
Blanda inte ihop Puerto de Mogan med Mogan, Puerto de Mogan ligger i Mogan och det gör ex även Arguineguin, Patalavaca, Puerto Rico etc.

Puerto de Mogan är nästan för lugnt, alltså nere vid hamnstråket och däromkring. Otroligt vackert och fridfullt.

Heavenorlasvegas vet vad han snackar om.


I Mogan har du de ovan plus Taurito och Amadores som är oerhört trevliga.

I kommunen bredvid ligger Playa Ingles, San Agustin, Maspalomas,
__________________
Senast redigerad av Soccerson 2018-10-18 kl. 16:57.
Citera
2018-11-11, 21:52
  #38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Jag har tidigare varit i Las Palmas i januari. Det var ganska trevligt där med underbart väder, men relativt lugnt ställe. Playa del Inglés var jag på sommaren men jag tyckte inte riktigt om det. Påminner om valfri charterort med en massa folk, skit på gator och fylla. Men det kanske är annorlunda på vintern?

Är Lanzarote eller Teneriffe bättre om man vill ha färre turister, bra väder men ändå bra hålligång med barer och tjejer?

Ort har större betydelse än ö skulle jag vilja påstå. Välj en mindre ort.
Själv föredrar jag Tenerife.
Playa de las Americanas där är dock nästan lika otrivsamt som Playa Ingles på Gran Canaria. Men om man undviker vissa områden kan det vara helt okej. Dock gått om ficktjuvar och andra gangsters efter 7-8 på kvällen. Dessa är inte spansktalande...
Citera
2018-12-04, 12:32
  #39
Medlem
FreeWorldNows avatar
De flesta Spanjorer själva säger att Teneriffe är bäst av Canarieöarna.
Citera
2018-12-04, 14:03
  #40
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreeWorldNow
De flesta Spanjorer själva säger att Teneriffe är bäst av Canarieöarna.

Varför då?
Citera
2018-12-04, 19:30
  #41
Medlem
FreeWorldNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Varför då?

Det ska va mer vackert, och maten ett strå vassare. Om det stämmer vet jag inte, men det är vad de säger själva.
Citera
2018-12-05, 00:33
  #42
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreeWorldNow
Det ska va mer vackert, och maten ett strå vassare. Om det stämmer vet jag inte, men det är vad de säger själva.

Hur vet du att de säger det själva?

Jag har läst att Lanzarote är den ö som har bevarat sin pittoreska arkitektur. Inga stora hotellkomplex där, till skillnad då från Teneriffa.
Citera
2018-12-05, 13:26
  #43
Medlem
Lanzarote är en ful liten ö, tycker jag. Husen är fula, även om de är låga. Spanska hus är överlag fula. Jag har kompisar som var där för drygt en vecka sedan; de berättade att det regnade nästan varje dag.
Citera
2018-12-05, 18:01
  #44
Medlem
FreeWorldNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Hur vet du att de säger det själva?

Jag har läst att Lanzarote är den ö som har bevarat sin pittoreska arkitektur. Inga stora hotellkomplex där, till skillnad då från Teneriffa.

Spanjorna jag känner säger det, om det sen stämmer utifrån allas tycke och smak vet jag inte.
Det beror nog också på vad man är ute efter. Spanjorerna har ofta en tendens att fokusera på
var maten är bäst
Citera
2018-12-05, 21:59
  #45
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av industristad
Lanzarote är en ful liten ö, tycker jag. Husen är fula, även om de är låga. Spanska hus är överlag fula. Jag har kompisar som var där för drygt en vecka sedan; de berättade att det regnade nästan varje dag.

Ser ganska soligt ut. https://www.google.se/search?q=lanza...hrome&ie=UTF-8
Citera
2018-12-05, 22:00
  #46
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreeWorldNow
Spanjorna jag känner säger det, om det sen stämmer utifrån allas tycke och smak vet jag inte.
Det beror nog också på vad man är ute efter. Spanjorerna har ofta en tendens att fokusera på
var maten är bäst

Kanske blir Teneriffa då.
Citera
2018-12-18, 08:04
  #47
Medlem
Embas avatar
Är för tillfället i Bahia Feliz. Svinbra för barnen. Vårt hotelkomplex är enormt och det kryllar av svensktalande personal. Maten är bättre än vad jag upplevde i både Grekland och Turkiet.

Minus..

Urusla stränder (vilket vi visste!), ingenting att se utanför hotellen och ganska blåsigt.

Men till min fråga. SPRIT! Hur mycket kan jag plocka med mig hem?
Citera
2018-12-18, 09:32
  #48
Medlem
panterpupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emba
Men till min fråga. SPRIT! Hur mycket kan jag plocka med mig hem?
Kanarieöarna (Gran Canaria, Fuerteventura, Lanzarote och Teneriffa) räknas inte som EU-land. Du får införa varor för maximalt 4.300 kr utan att betala tull och skatt.
Du får tänka på vad flygbolaget säger om att frakta 16 liter öl och liknande. Men den lagliga nivån räknas likadant som från ett land utanför EU.

Resande som fyllt 20 år
Sprit over 22% 1 liter *
eller starkvin 15% - 22% 2 liter **
och vin 4 liter ***
och öl 16 liter ****

* Alkoholhalt över 22 volymprocent
** Alkoholhalt över 15 men under 22 volymprocent samt mousserande vin
*** Annat vin än starkvin, samt annan alkoholdryck som överstiger 3,5, men inte 15 volymprocent
och som inte är starköl
**** starköl: öl med en alkoholhalt som överstiger 3,5 volymprocent
__________________
Senast redigerad av panterpupp 2018-12-18 kl. 09:34.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2786020

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback