Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2016-11-26, 19:53
  #37
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProfessorVem
Jo det är ju då allt möjligt utanför fantasins värld existerar.

Det finns alltså oändliga samtalsämnen att välja mellan. Oändliga.

Men du vill prata om ingenting det är upp till dig, men ska tråden låsas för det?

Eller finns det något snille som kan motbevisa att universum EJ har oändliga möjligheter?

Hur ska man kunna bevisa något om logik = bs? Hur ska man öht kunna resonera om något om logik = bs? Vad betyder det att universum har oändliga möjligheter om logik = bs?

Exempel på "resonemang" med *dina* idiotpremisser:
1. Universum har oändliga möjligheter
2. Logik = bs
3. Universum är en groda och det är det enda sättet det kan vara på.

Lås tråden.
Citera
2016-11-26, 21:06
  #38
Avstängd
ProfessorVems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Hur ska man kunna bevisa något om logik = bs? Hur ska man öht kunna resonera om något om logik = bs? Vad betyder det att universum har oändliga möjligheter om logik = bs?

Exempel på "resonemang" med *dina* idiotpremisser:
1. Universum har oändliga möjligheter
2. Logik = bs
3. Universum är en groda och det är det enda sättet det kan vara på.

Lås tråden.

Stäng av Nerdnerd är ni snälla moderatorer? Han är elak och förstår sig inte på saker.
Citera
2016-11-26, 21:15
  #39
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProfessorVem
Stäng av Nerdnerd är ni snälla moderatorer? Han är elak och förstår sig inte på saker.

Eftersom logik=bs (enl dig) betyder nog det där att universum är en ost och att du gillar mig.
Citera
2016-11-26, 21:20
  #40
Avstängd
ProfessorVems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Eftersom logik=bs (enl dig) betyder nog det där att universum är en ost och att du gillar mig.

Ja vem vet allt är möjligt i universum.
Citera
2016-11-27, 07:18
  #41
Medlem
-vaas-s avatar
Bara till den gräns det rör sig inom naturlagarna, annars skulle det vara möjligt att man sätter sig i bilen och vrider om nyckeln så teleporterar man sig till solens inre för 500 miljoner år sedan.

Allt som är inom naturlagarna och logiskt även om det innebär produkter av kaos och ser ologiskt ut på ytan är möjligt.
Citera
2016-11-27, 09:45
  #42
Avstängd
ProfessorVems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -vaas-
Bara till den gräns det rör sig inom naturlagarna, annars skulle det vara möjligt att man sätter sig i bilen och vrider om nyckeln så teleporterar man sig till solens inre för 500 miljoner år sedan.

Allt som är inom naturlagarna och logiskt även om det innebär produkter av kaos och ser ologiskt ut på ytan är möjligt.

Kan du definiera naturlagar? Precis som att jag inte är du och vi kanske ser olika färger genom våra ögon så vet jag ej om du finns på riktigt, om du har ett medvetande eller ens en själ. Det kan jag aldrig bevisa. Vilket känns ganska ensamt, allt jag vet är att jag är här. Jag vet inte vad det här stället är. Inlärd kunskap är vad miljön omkring mig i universum har gett mig. Tills jag nu förstår att allt är möjligt. Kalla mig upplyst om du vill. Naturlagar behöver nödvändigtvis inte gälla bara för att jag i ett solipsistiskt psykiskt grepp, greppar tag i min egen verklighet. Jag vet inte. Men einstein var väldigt duktig när han sa att verkligheten är väldigt fortgående och relativt oföränderlig. Den finns alltid kvar. Jag vaknar alltid upp till en ny dag. Varför? Gud kanske inte vet själv.

https://www.youtube.com/watch?v=JK4m8QD8GRc
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback