Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 7
  • 8
2017-08-08, 21:45
  #85
Medlem
Ha4kioskvaltareJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FiffelMona
Hur har det gått för dig, slutat med lyrican helt eller? Jag slutade ta lyrica i april tror jag, fyfan cad vidrig at. Utan heroin hade jag fån tagit livet av mig och det var ändå bara (i jämförelse med dig) 600mg. Jag gissar att du fick lyrica när det var nytt, med tanke på din dos, då läkarna såg det som en mirakelmedicin som man absolut inte kunde varken missbruka eller bli beroende av... Ungefär som tramadol.

Jag fick också höra att 600mg var maxdos för psykpatienter och såg att nån hade skrivit det nån sida bak också. Är det något de började med när det började missbrukas i ganska stor utsträckning eller?

Ja, shit alltså vad läkare har skrivit ut Lyrica mot allt möjligt. Var väl ungefär lika när Tramadol och Temesta introducerades. Temesta funkar på det mesta....
Citera
2017-08-08, 22:24
  #86
Medlem
Kände en patient som stod på 4000 mg Lyrica om dagen. Hen lyckades trappa ut den på ca 1 år. Ugly business.
Citera
2017-08-10, 09:23
  #87
Medlem
FiffelMonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ha4kioskvaltareJ
Ja, shit alltså vad läkare har skrivit ut Lyrica mot allt möjligt. Var väl ungefär lika när Tramadol och Temesta introducerades. Temesta funkar på det mesta....
Ja, runt 2013-2014 Fick jag min första ask lyrica, 2x56 150mg för tandvärk.. Visste inte vad lyrica var då, men kände igen namnet och kollade upp det på flashback.. Efter det så här jag sett till att få lyrica utskrivet fram till i våras.
Citera
2017-08-10, 09:28
  #88
Medlem
Ha4kioskvaltareJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FiffelMona
Ja, runt 2013-2014 Fick jag min första ask lyrica, 2x56 150mg för tandvärk.. Visste inte vad lyrica var då, men kände igen namnet och kollade upp det på flashback.. Efter det så här jag sett till att få lyrica utskrivet fram till i våras.

För tandvärk!!????

Jisses vad dessa läkare har fantasi -Lyrica verkar ha varit lösningen på allt om man kollar i backspegeln.
Har du väl kommit ur Lyricans klor eller är nära så se aldrig bakåt på dem. Radera dem ur minnet om det går.

Vet om en del som går på Laro som har metadon, metamina och lyrica för att kunna fungera.
Citera
2017-09-20, 23:10
  #89
Medlem
mod32s avatar
Rävgift som heter duga. Jag känner mej fan stolt att jag är fri från skiten. Nu i efterhand så tror jag att jag mår bättre utan lyr, men tog 1år med AT. Men konstigt nog är min ångest mildare nu utan lyr.
Citera
2017-10-30, 15:59
  #90
Medlem
har-du-ens-betygs avatar
Jag äter 150mg om dagen och har några frågor.

Utan att missbruka och ta 150mg om dagen så höjs toleransen. Är toleransen enbart mot narkotiskt rus eller förstörs också den stämningsstabiliserande effekten?

Om sistnämnda (stämningsstabiliserande effekt inte funkar efter ett tag), hur länge kan jag ha lyrica på recept och hur blir jag kvitt den efteråt? Funkar något annat emot det?

Det går ej att hitta fakta från andra som tar lyrica då allt på internet om lyrica handlar om att överdosera och få den värsta sortens at som finns och hur man förmildrar den.
__________________
Senast redigerad av har-du-ens-betyg 2017-10-30 kl. 16:01.
Citera
2017-10-30, 18:09
  #91
Medlem
Mulla Krekars avatar
Har tidigare missbrukat det regelbundet, som mest nästan dagligen i 2-3 månader, jag tycker inte jag kände så mycket när jag slutade. Tog dagligen 750 mg för att få vad jag kallar "torrfylla", sen när de började ta slut, tog jag 600, 450, 300, 150, en dag i taget.

Opiater/opioider har jag också missbrukat, även dom bara några månader. Gjorde en CT, o det var väl lite obehagligt i någon vecka efteråt.

Benzo har jag aldrig lyckats sluta med...
Citera
2017-11-10, 04:14
  #92
Medlem
mod32s avatar
Nån som läst eller hört om den nya lyr som ska komma ut på marknaden?. Den ska vara 4 gånger starkare än lyr, och inte beroendeframkallande tydligen haha helt sinnes.
Citera
  • 7
  • 8

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback