Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-11-25, 20:52
  #1
Medlem
fetochful73s avatar
Hej!

När jag ansluter till routrar eller liknande så brukar det stå Patriks Macbook.

Jag vill döpa om min Macbook till ABC, så att det står ABC's Macbook. Var gör man det någonstans?

Byter jag namn på mitt användarkonto så står det fortfarande Patriks Macbook när jag ansluter.

Står även Patriks Macbook i directory's, när man t.ex söker efter filer eller liknande.

Någon som vet var det är man byter namn på hela datorn? Så att det även i Finder och så vidare står ABC's Macbook/Dokument/Bilder. Om ni förstår hur jag menar.

Go helg!
Citera
2016-11-25, 21:12
  #2
Moderator
Rassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fetochful73
Hej!

När jag ansluter till routrar eller liknande så brukar det stå Patriks Macbook.

Jag vill döpa om min Macbook till ABC, så att det står ABC's Macbook. Var gör man det någonstans?

Byter jag namn på mitt användarkonto så står det fortfarande Patriks Macbook när jag ansluter.

Står även Patriks Macbook i directory's, när man t.ex söker efter filer eller liknande.

Någon som vet var det är man byter namn på hela datorn? Så att det även i Finder och så vidare står ABC's Macbook/Dokument/Bilder. Om ni förstår hur jag menar.

Go helg!

Systeminställningar-->Delning. Där byter du namn på datorn. För att byta ditt användarnamn, kortnamnet (namnet på hemkatalogen), följ guiden här: https://support.apple.com/sv-se/HT201548
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback