Flashback bygger pepparkakshus!
2005-12-15, 14:30
Medlem
mkggas avatar
Brobergs är väl de flesta bekanta med, men jag skulle gissa att det finns ett antal tobaksaffärer på andra håll i (Stor)stockholm som har ett litet cigarrsortiment. Har själv sällan vägarna förbi Brobergs, så det vore bra att få lite tips på var man kan hitta trevliga cigarrer när lusten faller på.

Ni som vet, lägg gärna till vilka märken som saluförs i just din favorittobaksaffär.

(Nu kanske man skulle kunna tycka att jag ska påbörja listan här med mina bästa tips, men eftersom jag inte har några, samt att jag känner mig väldigt pretentiös just idag, så kallar jag ändå tråden för the master list och hoppas innerligt på att tipsen strömmar in från er, käraste med-Flashbackare... )
Citera
2005-12-15, 14:41
Medlem
toMishs avatar
Jag vet inte vilken Brobergs är, men det finns (fanns?) en jävligt exklusiv affär i Sturegallerian.
Citera
2005-12-15, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toMish
Jag vet inte vilken Brobergs är, men det finns (fanns?) en jävligt exklusiv affär i Sturegallerian.

Det är väl Brobergs som ligger i sturegallerian.
http://www.brobergs.com/cmain.htm
Citera
2005-12-15, 16:45
Medlem
Finns en butik i Kistagallerian som heter Cigar o Spel som har ett ganska bra sortiment på cigarrer. Ligger vid gallerians food court.
De har ett ganska brett sortiment på övrig tobak också.
Tyvärr kommer jag inte ihåg vilka märken de säljer.
Citera
2005-12-15, 17:41
Medlem
toMishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MembrumManuebri
Det är väl Brobergs som ligger i sturegallerian.
http://www.brobergs.com/cmain.htm

Haha, det är möjligt, det var därför jag påpekade att jag inte visste vilken det var.
Citera
2005-12-16, 09:16
Medlem
mkggas avatar
Som av en händelse sprang jag på en lite guldgruva igår kväll. Minns inte namnet på tobaksaffären, men den ligger på Rörstrandsgatan i kvarteret närmast S:t Eriksplan. Mycket fint litet sortiment med minst 20 olika märken (Zino, Romeo y Julieta, Davidoff, Montecristo, Cohiba m fl). Var lite stressad, så jag hann inte kolla in allt vad som fanns, men köpte snabbt en Romeo y Julieta no 2 tubo som undergick minutiös granskning av handlaren innan han lämnade över den till mig!
Citera
2005-12-16, 09:41
Bannlyst
Dessa ar de jag kanner till...

- NK Tobak...
- Broberg's / Sturegallerian...
- Cigarrummet / Gotgatsbacken...
- Lutborg's Tobak / Karlavagen...
- Franz Svensson / Birger Jarlsgatan...
- Robert's Tobak / Rorstrandsgatan...
Citera
2005-12-17, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mkgga
Som av en händelse sprang jag på en lite guldgruva igår kväll. Minns inte namnet på tobaksaffären, men den ligger på Rörstrandsgatan i kvarteret närmast S:t Eriksplan. Mycket fint litet sortiment med minst 20 olika märken (Zino, Romeo y Julieta, Davidoff, Montecristo, Cohiba m fl). Var lite stressad, så jag hann inte kolla in allt vad som fanns, men köpte snabbt en Romeo y Julieta no 2 tubo som undergick minutiös granskning av handlaren innan han lämnade över den till mig!
Låter intressant. Som gammal rökare av både cigaretter och inte minst pipa så har jag det senaste året börjat uppskatta cigarrer mer och mer. Men här i Skåne så har jag inte hittat någon som tillhandahåller och säljer riktiga cigarrer. Visst kan jag köpa mig en cigarr var som helst och smaken är ju vad den är, men doften.... ja du vet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in