2005-12-15, 14:08
Bannlyst
Hey,
Har försökt ta reda på vad jag har för temp på min AMD hela dagen men inte lyckats. Har provat Aida32, Everest, speedfan, och försökt prova MBM. Jag har aldrig gillat mbm för jag förstår mig aldrig på det Har provat dessa program men ändå inte fått något resultat, vill veta vad tempen ligger på min CPU men får inte reda på det. I BIOS så finns det inte heller någon CPU temp. Har ni några tips, förslag, lösningar? vore schysst! // chabb

här är en länk till moderkortet, det är bara 867AS modellen och inte H modellen...

http://www.jetway.com.tw/evisn/prod...867AS/867AS.htm
Citera
2005-12-15, 14:59
Medlem
RollerBoySEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chabbsteR
Hey,
Har försökt ta reda på vad jag har för temp på min AMD hela dagen men inte lyckats. Har provat Aida32, Everest, speedfan, och försökt prova MBM. Jag har aldrig gillat mbm för jag förstår mig aldrig på det Har provat dessa program men ändå inte fått något resultat, vill veta vad tempen ligger på min CPU men får inte reda på det. I BIOS så finns det inte heller någon CPU temp. Har ni några tips, förslag, lösningar? vore schysst! // chabb

här är en länk till moderkortet, det är bara 867AS modellen och inte H modellen...

http://www.jetway.com.tw/evisn/prod...867AS/867AS.htm

Har Du testat detta (från leverantören): ftp://61.30.14.92/driver/health-w.zip

Annars kan det ju faktiskt vara så att ditt moderkort inte stödjer temperaturavkänning.
Citera
2005-12-15, 16:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RollerBoySE
Har Du testat detta (från leverantören): ftp://61.30.14.92/driver/health-w.zip

Annars kan det ju faktiskt vara så att ditt moderkort inte stödjer temperaturavkänning.

länken funkar ej...

mhm, hurfan ska man då veta om CPU'n mår bra eller ej, jag drog på ny kylpasta det är därför jag vill veta va den ligger på, första gången jag gör det på en AMD så ja vet inte.
Drog på tuunt lager kylasta på kylarens undersida sen la jag en liten klick i mitten på AMD'n sen så la jag på kylaren och låste fast fläkten osv... därför jag vill veta om jag la fel eller för lite kylpasta...

edit1; jooo nu funkade länken, äckligt segt går i mindre än 1kb/s
Citera
2005-12-15, 16:32
Bannlyst
Jag har nu provat programmet, OCH jaaa det fanns på skivan. MEN hade tydligen inte stöd för WIN XP. bara 2000 och lägre*
"Winbond HWDoctor" Hette det, därför jag inte kände igen namnet på .ZIP filen.
Citera
2005-12-15, 17:14
Medlem
RollerBoySEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chabbsteR
Jag har nu provat programmet, OCH jaaa det fanns på skivan. MEN hade tydligen inte stöd för WIN XP. bara 2000 och lägre*
"Winbond HWDoctor" Hette det, därför jag inte kände igen namnet på .ZIP filen.

Program för Windows 2000 brukar gå bra att köra under XP, det kan i alla fall vara värt ett försök.
Citera
2005-12-15, 17:34
Bannlyst
Jag testade men det funkade inte, kommer inte ihåg heller vad det stod för jag avinstallera det...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in