Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-12-26, 17:55
  #13
Moderator
rotadents avatar
Jag skulle säga att bröd oftast är det mest givna på inköpslistan, annars skiftar det beroende på vad som behövs. Det är inte särskilt många andra saker jag köper i princip varenda gång jag handlar. Någon form av kött åker också ned i korgen i de flesta fall, men exakt vilken typ skiftar.
Citera
2017-01-07, 06:15
  #14
Medlem
Pungsvings avatar
Grönsaker och frukt, potatis och morötter. Ägg, kyckling, tofu. Ost. Keso och tjock gräddfil för matlagning. Olivolja. Har alltid 20 kryddor redo där hemma.

Aldrig smör och kött. Har slutat helt med öl och vin och sånt fördärv.
Citera
2018-07-11, 05:46
  #15
Medlem
Banangurkazzs avatar
Potatis eller annat ifrån "frukt och grönt" då detta det man möts utav först i en matbutik ofta.
Citera
2018-07-11, 05:47
  #16
Medlem
Banangurkazzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungsving
Grönsaker och frukt, potatis och morötter. Ägg, kyckling, tofu. Ost. Keso och tjock gräddfil för matlagning. Olivolja. Har alltid 20 kryddor redo där hemma.

Aldrig smör och kött. Har slutat helt med öl och vin och sånt fördärv.
Det är ju bra men vin finns inte i matbutiker.
Citera
2018-07-11, 05:54
  #17
Medlem
Banangurkazzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EghtLegged
Som rubriken lyder. Jag har ofta en köplista som innehåller följande saker där jag rangordnat vad som är viktigast först.

1. frystorkat kaffe
2. Mjölk
3. Crème fraîche
4. Choklad
5. Fishermans friend
6. Potatis
7. Lax
8. Majonnäs
9. Tonfisk på burk
10. Majs

Har i princip alltid detta tillhands.
Det är så gott att blanda majs, tonfisk och majonnäs i en röra man sedan äter :P.

Jag är lite trött på att jag dock nästan alltid köper samma mat. Hur ser er egen köplista ut på ett ungefär ?
Är det alltid den ordningen, låter som du går längre sträcka än nödvändigt då du går fram och tillbaka onödigt i butiken.
Citera
2018-07-11, 07:14
  #18
Medlem
Pungsvings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banangurkazz
Potatis eller annat ifrån "frukt och grönt" då detta det man möts utav först i en matbutik ofta.

Frågan var ställd till mig. Jag bor i ett fritt land. Vin i mataffären.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback