Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2005-12-15, 13:36
  #1
Avstängd
{I}{K}{E}s avatar
Jag tror att det finns en konspiration från försäkringskassans sida att göra handläggningen extra trög.
Där jag bor tar det tre månader att få sina pengar efter sjukdom.
De vill skrämma folk att inte fuska men det drabbar oss som verkligen drabbas av influensa emellanåt.

Men då företagen betalar de första veckornas sjuklön, så tror jag att arbetsgivarna tillsammans med staten ligger bakom denna konspiration.

Staten och kapitalet alltså,
hur ligger det till där ni bor?
Är det bara här det konspireras som ett testområde, eller har ni också tre månaders väntan?
Då jag ringer till min handläggare, så får jag ett meddelande att hon är tjänstledig i tre veckor.

Finns det några kända bevis för denna konspiration, vill gärna höra andras erfarenheter inom området.
Citera
2005-12-15, 13:45
  #2
Medlem
_Traktor_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av {I}{K}{E}
Staten och kapitalet alltså
De sitter, enligt uppgift, i samma båt.

Här nere i söder fungerar det enligt min erfarenhet ganska smärtfritt, förutom någon enstaka försening.
Citera
2005-12-15, 14:10
  #3
Avstängd
{I}{K}{E}s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Traktor_
De sitter, enligt uppgift, i samma båt.

Här nere i söder fungerar det enligt min erfarenhet ganska smärtfritt, förutom någon enstaka försening.
I söder?
Jag bor i nordvästra Skåne, men det skulle vara bra med lite mer uppgifter för att verifiera om det är en lokal företeelse.
För jag tror inte att vissa områden skulle sitta med mindre resurser, det skulle förvåna mig.
Citera
2005-12-16, 08:20
  #4
Avstängd
{I}{K}{E}s avatar
Intrigen tätnar:
Citat:
Om landstingen ser till att få ner antalet sjukskrivna får de pengar i efterskott. Så ser avtalet ut som regeringen och Landstingsförbundet skrev under på torsdagen. Regeringen är beredd att betala tre miljarder kronor över tre år.
http://www.sr.se/ekot/artikel.asp?artikel=755573
Nu ska läkarna vägra sjukskriva oss när vi är sjuka, av ekonomiska skäl.

En fruktansvärd konspiration, vilket drabbar oss som väntat på pengar i tre månader.
De är efter oss från alla håll.

Nu gällde det bara en vecka i mitt fall, men det svider i plånboken, och om jag måste vara hemma för tex vård av sjukt barn och får vänta ett kvarttal för pengarna.
Citera
2005-12-20, 21:07
  #5
Medlem
Robin Woods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av {I}{K}{E}
Jag tror att det finns en konspiration från försäkringskassans sida att göra handläggningen extra trög.
Där jag bor tar det tre månader att få sina pengar efter sjukdom.
De vill skrämma folk att inte fuska men det drabbar oss som verkligen drabbas av influensa emellanåt.

Men då företagen betalar de första veckornas sjuklön, så tror jag att arbetsgivarna tillsammans med staten ligger bakom denna konspiration.

Staten och kapitalet alltså,
hur ligger det till där ni bor?
Är det bara här det konspireras som ett testområde, eller har ni också tre månaders väntan?
Då jag ringer till min handläggare, så får jag ett meddelande att hon är tjänstledig i tre veckor.

Finns det några kända bevis för denna konspiration, vill gärna höra andras erfarenheter inom området.

Dom läser av ditt telenummer, och så ser dom direkt vem det är dom har att göra med, alltså någon dom anser vara nästa offer för att bli satt utanför systemet, och möjligt att dom förbereder att se till att du blir arbetslös, så dom kan tvinga dig att arbeta på någon arbetslösinstition. Sedan väntar möjligt avstängning från A-kassa,då du vägrar att bli utnyttjad mer. Det kommunala bostadsbolaget är informerad om vem du är, och de ger dig ingen respons ifall du inte har till hyran.
Lycka till!
Citera
2005-12-22, 11:59
  #6
Medlem
Jag tror att FK vill åt dem som fuskar med Sjukskrivningar m.m.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback