Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-11-25, 00:28
  #1
Medlem
FirstAidss avatar
Har ingen förstärkare eller dac, dock ett kraftigt ljudkort i datorn där jag tänkt använde de mest. Någon som har något råd på vad som är prisvärt och inte, vill gärna har bra ljud men har tyvärr ingen koll alls då jag främst kört hörlurar tidigare.

Alla råd uppskattas tack på förhand audiofiler
Citera
2016-11-28, 09:12
  #2
Medlem
Aktiva högtalare, och om du vill ha hifi räcker inte 2500 kr till.
Citera
2016-12-04, 17:29
  #3
Medlem
Jag tycker Harman Kardon SoundSticks är bra nog för datorhögtalare, det är ju ändå ingen analytiskt musiklyssning man har för sig vid datorn, även om man skulle få för sig att göra det så är det antagligen hörlurarna man använder då.
Citera
2016-12-11, 23:13
  #4
Medlem
Nibiruans avatar
Tycker Acoustic Energy's Aego 3 verkar mest prisvärt, men satelliterna ska helst upp på väggen minst 1-1,5 m från lyssningsposition.
Citera
2017-03-04, 13:26
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FirstAids
Har ingen förstärkare eller dac, dock ett kraftigt ljudkort i datorn där jag tänkt använde de mest. Någon som har något råd på vad som är prisvärt och inte, vill gärna har bra ljud men har tyvärr ingen koll alls då jag främst kört hörlurar tidigare.

Alla råd uppskattas tack på förhand audiofiler


https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2412682

De är väl det bästa inom din budget. Då kan du även komplettera med en sub i framtiden. Sitter med ett par A5+ och de spelar riktigt bra, dock ligger de lite över din budget.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback