Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-25, 22:41
  #889
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SarahWhite
MGTOW rörelsen är endå så otroligt larvig.. det är ingen förlust att de vägrar leva med kvinnor. De är kvinnohatare hela bunten. Vi behöver mindre kvinnohatare och att dessa inte får barn är ett stort plus!

Speciellt intressant är fenomenet kring de som levt "ofrivilligt i celibat" och vänder sig till MGTOW av när det redan är för sent(You can't fire me because I quit!). Grundproblemet är att de har usel kvinnosyn från början och inte förstår att kvinnor är människor. Vi är inte skyldiga dem ett dugg!! De var inte önskvärda partners från början... Och därför förlorar vi inget.

Så de kan hata hur mycket de vill... De är bara luft.

Dom är inga kvinnohatare, dom hatar bara ideologin som allt fler kvinnor ställer sig bakom. Jag förstår absolut varför MGTOW finns och dom får mina sympatier. Många män mår bättre av att anamma den livsstilen, det betyder inte att dom aldrig är intima med kvinnor utan snarare att dom avstår från ett seriöst partnerskap.

Men jag tycker absolut det är destruktivt i ett större perspektiv. Vi behöver få könen närmare varandra, inte hamra in kilar mellan dom. Det är inte MGTOW som ska lastas för detta utan destruktiva ideologier, som tredje vågens feminism. Män behöver känna att dom är behövda av kvinnor. När hela samhället genomsyras av ett ett generellt förakt mot vita män så väljer män att ställa sig på sidan av och förverkliga sig själva istället, för dom är ju ändå utdömda som förlorare och bärare av en kollektiv skuld. Så varför skulle dom investera sin tid och energi åt att parbilda i ett sådant system?

Män är logiska varelser, så när systemet inte längre anser dom önskvärda, så bildar dom sig ett eget system med egna regler, ergo, MGTOW. Om jag inte hade varit en sån sucker för kvinnor så hade jag också hoppat på det tåget. Problemet är inte dålig kvinnosyn, det är dålig manssyn. Det strukturella hatet kommer från feminism, mot män. Inte tvärtom.
Citera
2017-03-25, 23:16
  #890
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SarahWhite
MGTOW rörelsen är endå så otroligt larvig.. det är ingen förlust att de vägrar leva med kvinnor. De är kvinnohatare hela bunten. Vi behöver mindre kvinnohatare och att dessa inte får barn är ett stort plus!

Speciellt intressant är fenomenet kring de som levt "ofrivilligt i celibat" och vänder sig till MGTOW av när det redan är för sent(You can't fire me because I quit!). Grundproblemet är att de har usel kvinnosyn från början och inte förstår att kvinnor är människor. Vi är inte skyldiga dem ett dugg!! De var inte önskvärda partners från början... Och därför förlorar vi inget.

Så de kan hata hur mycket de vill... De är bara luft.
Eftersom Hexen säger något väldigt viktigt där, som du undviker att bemöta, så låt höra dina förslag på hur män ska få sin röst hörd, utan att vara vit och kränkt, eller mansplaina?

Sen antar jag att du inte har den blekaste aning om vad MGTOW är för något som du svarar.

Kort och gott, vill inte kvinnorna lyssna eller delta, så får männen gå sin egen väg och skita i era dramor.
Rörelsen är stor. Det är väldigt mycket grupper av män som går sina egna vägar och låter er vara, när det inte går att vara med er.

Det är bara "white knights", "manginas" och "creepers" som fortfarande hänger efter er, som om ni förtjänade mer respekt än ni är beredda att visa. "Betamän", som inte duger nånting till.

De män som faktiskt bygger och uppehåller samhället "åt dig" går sin egen väg, till dem som förtjänar hans sällskap.
Citera
2017-03-25, 23:27
  #891
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Eftersom Hexen säger något väldigt viktigt där, som du undviker att bemöta, så låt höra dina förslag på hur män ska få sin röst hörd, utan att vara vit och kränkt, eller mansplaina?

Sen antar jag att du inte har den blekaste aning om vad MGTOW är för något som du svarar.

Kort och gott, vill inte kvinnorna lyssna eller delta, så får männen gå sin egen väg och skita i era dramor.
Rörelsen är stor. Det är väldigt mycket grupper av män som går sina egna vägar och låter er vara, när det inte går att vara med er.

Det är bara "white knights", "manginas" och "creepers" som fortfarande hänger efter er, som om ni förtjänade mer respekt än ni är beredda att visa. "Betamän", som inte duger nånting till.

De män som faktiskt bygger och uppehåller samhället "åt dig" går sin egen väg, till dem som förtjänar hans sällskap.

Ja visst är det märkligt.

Maktelitens kvinnor: ni män, håll käften, lämna plats, vik hädan!

Män: Fine! Bildar MGTOW.

Kvinnor: Jävla MGTOW, kvinnohatare hela bunten.

Ärligt talat så känns hela spektalet som en man/kvinna relation fast uppskalat till samhällsnivå
Citera
2017-03-25, 23:34
  #892
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Ja visst är det märkligt.

Maktelitens kvinnor: ni män, håll käften, lämna plats, vik hädan!

Män: Fine! Bildar MGTOW.

Kvinnor: Jävla MGTOW, kvinnohatare hela bunten.

Ärligt talat så känns hela spektalet som en man/kvinna relation fast uppskalat till samhällsnivå
Dramaqueens! Självrättfärdigade redan från småbarnsåldern och oerhört ovana att nånsin få ett nej.
MGTOW är ett nej.
Och ett, sorry, men jag bryr mig inte.
Citera
2017-03-27, 21:29
  #893
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
"The rest of us don’t see black people – we just see people.
Exakt så, man behandlar alla som individer. Ingenting ändras i hur du behandlar någon utifrån vilken grupp de tillhör. Jag följer upp detta med vad Murray skriver i "The Bell Curve":



Citat:
Den "unika" miljön är större för tvåäggstvillingar och vanliga syskon. Såklart att de inte umgås med varandra hela tiden, har samma bekantskapskrets eller samma fritidsintressen. I detta fall blir den "unika" miljön, den icke-delade, inte trivial.
Vi kan väl enas om att enäggstvillingar som växer upp i två helt olika familjer har en mer "unik" miljö tvåäggstvillingar som växer upp ihop. Det gör dock ingen skillnad i vuxen ålder, de är ung. lika lika som de hade varit om de växt upp i samma familj.
Citera
2017-03-27, 23:36
  #894
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oantastlig
Ta lupac, han anklagar ex. mig för att vara rasist. Eftersom jag inte är rasist över huvud taget så kan jag inte heller ta det på allvar om han anklagar någon annan för att vara rasist. Den stora poängen är dock att även OM jag hade varit rasist så hade de inte påverkat mina argumentens bäring. De är antingen korrekta eller felaktiga (eller någonting däremellan) oavsett om det är jag, moder Teresa eller Hitler som gör dem. De bemöts med stringenta och logiska motargument och inte med argumentationsfel likt ad hominem.

Lupac har fortfarande inte fattat varför du kallar henom för pedofil, största möjliga tragikomik.

Det stämmer som du säger att en persons sexualitet eller ideologiska föreställningar inte påverkar argumentet som denne framför men argument är inte lika intressanta som personangrepp för den grå massan.
Det räcker med att bli kallad för rasist så har man blivit alienerad från fårskocken. Och fårskocken är stor och har reell inverkan på alla andras liv.

Tråkigt att samhällsklimatet är sådant.
Citera
2017-03-28, 19:04
  #895
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oLf
Lupac har fortfarande inte fattat varför du kallar henom för pedofil, största möjliga tragikomik.

Det stämmer som du säger att en persons sexualitet eller ideologiska föreställningar inte påverkar argumentet som denne framför men argument är inte lika intressanta som personangrepp för den grå massan.
Det räcker med att bli kallad för rasist så har man blivit alienerad från fårskocken. Och fårskocken är stor och har reell inverkan på alla andras liv.

Tråkigt att samhällsklimatet är sådant.
Det vi förlitar oss till nu är att begreppet "rasist" tappat sin betydelse helt i och med att hela alt-vänstern kallat allting för rasister.
Alla som inte håller med är rasister.
Citera
2017-03-28, 22:04
  #896
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Det vi förlitar oss till nu är att begreppet "rasist" tappat sin betydelse helt i och med att hela alt-vänstern kallat allting för rasister.
Alla som inte håller med är rasister.
Alla som inte håller med nazister, "white supremacists", alt-högern är alltså rasister ur alt-vänstern. Och alla som håller med är nazister, "white supremacists", alt-högern. Är det så du menar?

Tydligen har du tappat bort definitionen rasism någonstans i dimmorna djupt inne i dina hjärnvindlingar.

Om du drivs av övertygelsen om att människan kan delas in i raser och att svarta tillhör en intellektuellt överlägsen ras, då är du per definition en rasist.
Citera
2017-03-28, 22:11
  #897
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Du menar att det är sexistiskt att anta att kvinnor som anammar vissa beteenden är lika mentalt störda som män som anammar precis samma beteende?

Jag ska alltså anta att könsskillnader existerar här? Annars är jag sexist?

Antar att det är en sorts feministisk "logik" du kör med här. Är jag på rätt spår då?
Nej däremot skulle du kanske behöva förstå skillnaderna mellan myt och verklighet.
En upplevelse kan ah mer än ett skikt, det finns olika djup och olika höjder i djup och höjdled.

Du diskuterr ämnet lite grunt eller ihåligt om jag får säga, att hålla sig svalt oseriös i kvinnosaksfrågor, som är automatiskt barnfrågor.. är ju en klassisk öm punkt som nästan blir markör.. att det finns kvinnor som vill bli män eller som män eller är makt- elelr hagalna, det har sina orsaker... de finns och du har så sett faktiskt rätt. Att bödlar och kvinnohatande inte är alltid så könsbundet som de ytliga fantasterna gärna tror, många drar en norm.. och fattar inte ens sina egna normer som de oftast dessutom hittat på, hör o häpna.

Men de är ute efter att sälja, mitt i Europa finns bordeller (bl.a Amsterdam) men de finns inte lite här o vär också i vårt underbara avlånga land tror du? Underground.extremism.. där moderhatande extremister tänkt sig krossa feminismen, och är det inte för härligt när islam kommer til undsättning i alla jag-betvivlar-opponenter?
Citera
2017-03-28, 22:50
  #898
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Alla som inte håller med nazister, "white supremacists", alt-högern är alltså rasister ur alt-vänstern. Och alla som håller med är nazister, "white supremacists", alt-högern. Är det så du menar?

Tydligen har du tappat bort definitionen rasism någonstans i dimmorna djupt inne i dina hjärnvindlingar.

Om du drivs av övertygelsen om att människan kan delas in i raser och att svarta tillhör en intellektuellt överlägsen ras, då är du per definition en rasist.
Eftersom du inte kan låta bli att snurra upp dig själv runt en logisk pinne, så håller jag mig till evidens. Kalla mig vad du vill, det bekommer mig inte. Det du säger och det katter gör i sina sandlåda går på ett ut.
Citera
2017-03-29, 09:26
  #899
Medlem
Man kan ha olika förklaringsmodeller till varför mäns psykiska hälsa blir sämre om den nu blir det.

En skulle kunna vara intresse:

När kvinnor blir allt mindre intresserade av vita män så upplever männen/pojkarna att de är ointressanta och det skulle kunna leda till att de känner sig sämre.

Förr i Sverige var män klart mer intressanta för kvinnor och troligtvis kände sig männen i snitt bättre då.

Feministerna motverkar mäns psykiska hälsa genom att göra kvinnor mindre intresserade av män och de försöker alltså medvetet få pojkar och män att må sämre. Anledningen är att de anser män vara orsaken till deras problem.
Citera
2017-03-29, 11:13
  #900
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Man kan ha olika förklaringsmodeller till varför mäns psykiska hälsa blir sämre om den nu blir det.

En skulle kunna vara intresse:

När kvinnor blir allt mindre intresserade av vita män så upplever männen/pojkarna att de är ointressanta och det skulle kunna leda till att de känner sig sämre.

Förr i Sverige var män klart mer intressanta för kvinnor och troligtvis kände sig männen i snitt bättre då.

Feministerna motverkar mäns psykiska hälsa genom att göra kvinnor mindre intresserade av män och de försöker alltså medvetet få pojkar och män att må sämre. Anledningen är att de anser män vara orsaken till deras problem.


I princip det du skriver här är, förr var kivnnor mer beroende av män för sin och sina barns överlevnad, man byggde hela samhällskonstruktionen så att kvinnor var totalt i händerna på män.
Detta mådde män mycket bra av. Låt oss återgå till detta. Vad kivnnor mår bar av eller deras viljor i saker och ting är ointressant.

Sen har du missupfattat tråden och den studie den bygger på.
Det män mår dåligt av ÄR de traditionella mansnormerna.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback