Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-13, 10:39
  #1873
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RightFlashbackToU
Polisen Patrik Jensen: "Då pekar Kent till vänster om där var jag står, där kollegan står med en person, och säger, något i
stil med att, "det var den där horan slog mig", säger han."

Så KE står packad mitt i natten framför en polis och kallar en annan person för "hora". KE är en skam för Sverige.

Jo och dessutom var "horan" som Kent pekade ut, av allt att döma, inte ens den person som han falskeligen avsåg att ange för misshandel. Tur att han var så pass berusad att han trots god övning inte lyckades ljuga ihop en mer trovärdig historia. Synd att han hade två barnvakter med sig. Annars hade nog kvällen fortsatt med en Krenkt i fyllecell. Lögnkavalkaden som följt på det hade varit underhållning av världsklass!
Citera
2017-02-13, 11:57
  #1874
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ladida
När vi ändå talar om anständighet, så känner jag någonstans att vara lättkränkt som politiker, dessutom en politiker som sticker ut hakan ordentligt, det rimmar så sjukt illa i mina ögon.

Sedan går ju järnrör-Kenta fram till honom, han kunde lika gärna ha dragit därifrån, det är inte förståligt att man drar på någon en örfil för att någon verbalt "provocerar" vederbörande, helst inte om vederbörande är politiker.
Kalla mig old fashion, men jag anser att om man är politiker så har man en lite högre standard på sitt agerande i största allmänhet, då springer man inte runt på byn och är pissfull, slår folk i ansiktet och järnrörar sig.

Oavsett hur lättkränkt och provocerad man blir, då väljer man att jobba på fabrik, äta kött, potatis och sås, inte vara riksdagsman och sitta i justitieutskottet.

Sjukt jävla pinsamt att efter händelsen sedan börja ljuga som ett litet barn om blivit påkommen med handen i syltburken.

För att liera mig med de gammalmodige så skulle jag vilja notera att den här fylleörfilen som delades ut egentligen inte är så allvarlig.
I det stora hela en idiotisk fyllegrej. Den är inte på något sätt försvarlig, jag förkastar beteendet, men en fylleörfil som en enskild incident borde inte påverka en politikers eventuella karriär allt för mycket.

Vad jag däremot finner direkt motbjudande är Ekeroths förmåga att på fyllan hamna i problematiska situationer.
Och lika lite gillar jag vad som verkar vara ett ständigt festande.
I dessa avseenden så ställer jag högre krav på medlemmar av den lagstiftande församlingen.

Och är det en riksdagsledamot som vet med sig att folk på fyllan gärna vill provocera och och göra riksdagsledamoten till föremål för allehanda tråkigheter, då kanske riksdagsledamoten skall ta sig en funderare över om livsstilen går att kombinera med uppdraget?

En riksdagsledamot skall fan i mig inte ränna runt i det offentliga rummet och supa sig packad. Enbart det räcker för att jag skall anse personen olämplig för sitt viktiga uppdrag.
Citera
2017-02-13, 12:01
  #1875
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rickardrattradig
Läs innantill. Jag har inte sagt att det har betydelse för om han har begått en ringa misshandel. Jag säger att en örfil på fyllan i en krogkö som har föregåtts av en provokation är ett skitbrott. Det är den för även utan en provokation. Det tycker både lagstiftaren och jag för övrigt.

Jag försvarar inte heller Kent E. Han verkar vara en knepig typ med dåligt omdöme. Men de som skrek åt honom får i min värld ändå skylla sig själva lite. Jag hade också blivit förbannad om nån hade förolämpat mig. Men vi är olika.


Så du är helt bekväm med att Löfvén och samtliga socialdemokrater ger Jimmie Åkesson en örfil så fort de ser honom?

Är det inte sånt Jimmie har livvaktskydd emot? Och så hade även Ekeroth?

Att slå på folk örfilar är inget som är en skitsak när det gäller någon. En person som Ekeroth absolut inte heller.
Citera
2017-02-13, 22:46
  #1876
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mextreme
Skämtar du. Lögnaktig och politiker uppfattas nästan som synonymer. Det är därför de nästan utvecklat det till en konst att inte svara ordentligt på en fråga med ja eller nej.
Det enda de bryr sig om är om lögnerna kommer att kunna beslås.


Denna incidenten är bara droppen som fick bägaren att rinna över vad gäller Ekeroths leverne med supande och aggresivitet. Lögnen i sig är inte det värsta, detta var en skandal långt innan han ens yttrat sig.


Du försöker relativisera.
Citera
2017-02-14, 09:15
  #1877
Medlem
Mextremes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Du försöker relativisera.

Du får nog öva läsförståelsen.

Jag skriver att jag bedömer handlingen som sådan som det som knuffar Ekeroth ur SD, inte lögnen.
Det har varit för många incidenter kring Ekeroth som är relaterade till alkohol/dåligt omdöme. Misshandel är ett steg för långt. Lögn är det inte. Vilket är uppenbart för alla som följer politik.
Citera
2017-02-14, 09:22
  #1878
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dogberry
Så du är helt bekväm med att Löfvén och samtliga socialdemokrater ger Jimmie Åkesson en örfil så fort de ser honom?

Är det inte sånt Jimmie har livvaktskydd emot? Och så hade även Ekeroth?

Att slå på folk örfilar är inget som är en skitsak när det gäller någon. En person som Ekeroth absolut inte heller.

Det är meningslöst att diskutera eftersom du inte kan ta till dig saklig information.
Citera
2017-04-14, 20:21
  #1879
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Så fick KE något straff eller gick han fri?
Citera
2017-04-14, 21:11
  #1880
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Så fick KE något straff eller gick han fri?

Rättegången kommer att vara tidigast i somnar. Först då vet vi hur det går.
Citera
2017-04-14, 21:22
  #1881
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ladida
När vi ändå talar om anständighet, så känner jag någonstans att vara lättkränkt som politiker, dessutom en politiker som sticker ut hakan ordentligt, det rimmar så sjukt illa i mina ögon.

Sedan går ju järnrör-Kenta fram till honom, han kunde lika gärna ha dragit därifrån, det är inte förståligt att man drar på någon en örfil för att någon verbalt "provocerar" vederbörande, helst inte om vederbörande är politiker.
Kalla mig old fashion, men jag anser att om man är politiker så har man en lite högre standard på sitt agerande i största allmänhet, då springer man inte runt på byn och är pissfull, slår folk i ansiktet och järnrörar sig.

Oavsett hur lättkränkt och provocerad man blir, då väljer man att jobba på fabrik, äta kött, potatis och sås, inte vara riksdagsman och sitta i justitieutskottet.

Sjukt jävla pinsamt att efter händelsen sedan börja ljuga som ett litet barn om blivit påkommen med handen i syltburken.

Jag håller med dig i varenda stavelse! Så djävla på pricken rakt igenom
Citera
2017-06-02, 09:44
  #1882
Medlem
flugrekorders avatar
http://www.stockholmstingsratt.se/Om...ksdagsledamot/
Citat:
Huvudförhandling i mål angående ringa misshandel med anledning av ett åtal mot en riksdagsledamot

[2017-05-31] Stockholms tingsrätt

Åtalet mot en riksdagsledamot rörande ringa misshandel kommer att prövas vid en huvudförhandling vid Stockholms tingsrätt den 21 juni 2017 med start kl. 09.00.

Den 3 februari 2017 väckte åklagare vid Särskilda åklagarkammaren åtal vid Stockholms tingsrätt mot en riksdagsledamot för ringa misshandel. Åtalet rör en händelse den 24 november 2016 på Lästmakargatan i Stockholm.
Citera
2017-06-02, 10:56
  #1883
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flugrekorder
http://www.stockholmstingsratt.se/Om...ksdagsledamot/

Tack för infon! Har svårt att tänka mig nåt annat än att han blir fälld.
Citera
2017-06-02, 11:09
  #1884
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Tack för infon! Har svårt att tänka mig nåt annat än att han blir fälld.

Det är klart att det mesta talar för att han blir det. Åklagaren har väl samlat på sig 10-15 vittnen. Men ringa misshandel är fortfarande ett skitbrott.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback